12 Αυγ 2017

Ταξινομήσεις 2017: Οι πρωταγωνιστές του επταμήνου

Πρώτη η Toyota, best-seller το Yaris, βενζίνη vs diesel 53%-43%, πιο επιτυχημένη Mercedes σε ταξινομήσεις η GLA, πιο δημοφιλής Jaguar στη χώρα μας η F-Pace, η Macan στα χνάρια της Cayenne (τηρουμένων των αναλογιών). Αυτά και άλλα, ενδιαφέροντα... 

Με τη συμπλήρωση του επταμήνου στο τρέχον έτος, τα πράγματα στον πάντα ευαίσθητο τομέα των ταξινομήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων φαίνεται να ξεκαθαρίζουν. Υπάρχει στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μια αυξητική τάση που ανέρχεται στο 8% (58.777 μονάδες, έναντι των 54.447 του χρονικού διαστήματος Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016), η οποία αναμένεται να διατηρηθεί (λίγο πιο πάνω σε ποσοστό ή και λίγο πιο κάτω) μέχρι το τέλος του έτους. Ο μήνας που μας πέρασε παρουσίασε μια άνοδο της τάξης του 19,7%, με 8.421 μονάδες, αντί των 7.034 του Ιουλίου 2016. Μπορεί το επίπεδο των εταιρικών πωλήσεων να είναι πολύ υψηλό και να καταλαμβάνει ένα μερίδιο γύρω στο 60%, όμως αυτό συμβαίνει εδώ και πολύ καιρό, σχεδόν από το ξεκίνημα της πολυετούς οικονομικής κρίσης που ταλανίζει τη χώρα. Καλό είναι λοιπόν να μη τις υποτιμούμε, γιατί φανταστείτε τί θα γινόταν αν έλειπαν και αυτές.


Προχωρώντας παρακάτω, ας δούμε ποιές εταιρείες και ποιά μοντέλα καταλαμβάνουν το Top 10 των ταξινομήσεων, στο επτάμηνο του 2017.


ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ 1. Toyota 6.444, 2. Nissan 5.258, 3. Volkswagen 4.922, 4. Peugeot 4.805 5. Fiat 4.553, 6. Opel 4.418, 7. Suzuki 3.882 8. Citroen 2.805, 9. Hyundai 2.724 10. Mercedes 2.545


MONTEΛΑ 1. Toyota Yaris 3.327, 2. Nissan Micra 2.283, 3. Opel Corsa 2.214, 4. Fiat Panda 2.168 5. Peugeot 208 2.036 6. Volkswagen Polo 1.889 7. Nissan Qashqai 1.610 8. Renault Clio 1.601 9. Citroen C3 1.599 10. Opel Astra 1.553


BENZINH ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

Όπως είναι γνωστό, εδώ και λίγους μήνες οι βενζινοκινητήρες έχουν αφήσει πίσω τους πετρελαιοκινητήρες, ανακαταλαμβάνοντας ύστερα από αρκετά χρόνια την ηγέτιδα θέση στις προτιμήσεις των αγοραστών. Η διαφορά πλέον διευρύνεται, με τις βενζίνες να έχουν σημειώσει 31.547 ταξινομήσεις, που μεταφράζονται σε ποσοστό 53,7% επί του συνόλου. Όσο για τους diesel, oπισθοχώρησαν ακόμη περισσότερο και με τις 25.771 ταξινομήσεις μέχρι το τέλος του Ιουλίου βρέθηκαν στο 43,8% επί του συνόλου. Όλα δείχνουν πως θα παρουσιάσουν και περαιτέρω πτώση, αφού οι turbo κινητήρες βενζίνης χαμηλού κυβισμού (0,9-1,2 λίτρα) κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Σχετικά με τα υβριδικά, ευχάριστο είναι το γεγονός ότι το μερίδιό τους έφτασε το 2,3%, με 1.343 ταξινομήσεις. Στον τομέα αυτό η Toyota, πρώτη ούτως ή άλλως σε ταξινομήσεις στη χώρα μας, κυριαρχεί. Και μάλιστα, αυτό το κάνει με τρία μοντέλα: Yaris 589, C-HR 352, Auris 200. Στον αντίποδα, ο πρώτος διδάξας (λέγε με Prius) σχεδόν δεν υπάρχει, αφού έχει μόνο 9 ταξινομήσεις. Συνεχίζοντας, φτωχή είναι η συγκομιδή των μοντέλων φυσικού αερίου, με 99 ταξινομήσεις, στις οποίες τη μερίδα του λέοντος έχει το VW up! (91 μονάδες). Τέλος, θλιβερή είναι η εικόνα των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, αφού έχουν καταγράψει μόνο 17 ταξινομήσεις. Τα οχήματα μηδενικών ρύπων έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους από το κράτος, που κατά τα άλλα κρώζει πως υποστηρίζει το περιβάλλον. Κανένα κίνητρο, καμία φοροαπαλλαγή, καμία μείωση ΦΠΑ (κανόνας για τις άλλες χώρες). Τουλάχιστον, ας πάψει να μας κοροϊδεύει...


Segments: Οι ηγετικές μορφές του 2017


Dual purpose: BMW X1 (886), VW Tiguan (698) και Suzuki Vitara (607) σέρνουν το χορό στην κατηγορία. Τα πρωτοεμφανιζόμενα Skoda Kodiaq (94) και Seat Ateca (80) χρειάζονται ακόμη το χρόνο τους, ενώ η Macan είναι για το 2017 η πιο καλοπουλημένη Porsche στην Ελλάδα (28). Πιο εντυπωσιακό όμως είναι το γεγονός πως η F-Pace, ακόμη δεν ήρθε καλά-καλά και φιγουράρει ως το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της Jaguar στην Ελλάδα τη χρονιά που διανύουμε (13). Κρατήστε επίσης κι αυτό: H Alfa Romeo Stelvio (11) θα τα πάει καλύτερα από τη Giulia, για τα ελληνικά πάντα δεδομένα.


Mini: Αρχηγού παρόντος (Fiat Panda, 2.168 μονάδες και πάνω από 21% μερίδιο στη συγκεκριμένη κατηγορία) πάσα αρχή παυσάτω.

Supermini: Στην πιο πολυπληθή κατηγορία, με μερίδιο πάνω από 38% επί του συνόλου, οι τρεις πρώτοι βρίσκονται στην ίδια θέση και στην overall κατάταξη (Toyota Yaris 3.327, Nissan Micra 2.283, Opel Corsa 2.214).

Μικρομεσαία crossover: Σε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα υποκατηγορία, μακράν πρώτο είναι το Nissan Qashqai (1.610). Ακολουθεί η Mercedes GLA (815) που άφησε πίσω την A-Class και μοστράρει πλέον αυτή ως το πιο επιτυχημένο μοντέλο του γερμανικού αστεριού στη χώρα μας. Στην τρίτη θέση του άτυπου βάθρου βρίσκεται το Peugeot 2008 (645). H πρώτη πεντάδα κλείνει με τα Toyota C-HR (614) και Peugeot 3008 (415). Θετικό ξεκίνημα για το μόλις δύο μήνες στην Ελλάδα Opel Crossland X.


Μικρομεσαία hatchback: Παραδοσιακές δυνάμεις κυριαρχούν εδώ, γνωστές από τις διάφορες γενιές τους στο ελληνικό κοινό εδώ και χρόνια: Opel Astra (1.553), Toyota Auris (949) και VW Golf (891) αποτελούν την πρώτη τριάδα. Από τα νεότερα μέλη, το Fiat Tipo (604) κατατάσσεται στην έβδομη θέση.


Μεσαία: Σαν να μη πέρασε μια μέρα με Skoda Octavia (544), VW Passat (294), Mercedes C-Class (171) και Audi A4 (144) να βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα (στην Ελλάδα κάποιες παραδόσεις δεν σπάνε ποτέ). Παρά ταύτα, ανάμεσά τους παρενεβλήθη η 4θυρη έκδοση του Fiat Tipo, που τους κοιτάει από τη δεύτερη θέση (515).


Μεγάλα: Skoda Superb (83) και Mercedes E-Class (76) αποτελούν το ηγετικό δίδυμο αυτής της κατηγορίας, με τη Σειρά 5 της BMW να τους παρακολουθεί από μακριά (35).


Πολυτελείας: Σε μια ακριβή κατηγορία με μόλις 78 ταξινομήσεις, το ακόμη νεοφώτιστο Volvo S90 έχει τις 40. Επιτυχία, από την αρχή.


Sports: Αρχηγός το Ford Mustang, με 22 ταξινομήσεις στις συνολικά 62 (δεν το περιμέναμε). Πολύ πιο κάτω το Fiat 124 Spider, με μόλις 3 (ούτε αυτό το περιμέναμε). Από εκεί και πέρα, 2 Nissan GT-R, 1 Audi R8, 1 Porsche 911. Λεφτά (δεν) υπάρχουν, δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες.


Πολυμορφικά: Πρώτο το VW Touran (147), δεύτερο το Ford B-Max (104), τρίτο το άλλοτε κυρίαρχο της κατηγορίας Nissan Note (70). Φυλλοροούν τα MPV, άλλωστε, εδώ και χρόνια.


Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: