top icon
Blog

Hyundai Kona: Κορεάτης εξολοθρευτής

Είναι σαφές. Η Hyundai, ο Κορεάτης γίγαντας που ξαναζεί πλέον και στην ελληνική αγορά, δε δημιούργησε ένα SUV-B για να μαζέψει «σπόρια», αλλά για να διεκδικήσει.

Πολεμώντας τους κορυφαίους, με ατού και στα ίσια. Όπως το γερμανικό και το γαλλικό γκρουπ, αλλά φυσικά και την Toyota. Άλλωστε, κρατάει χρόνια αυτή η άτυπη κόντρα. Εφιάλτης ο Κορεάτης για τον Ιάπωνα. Τόσο ίδιοι, αλλά και τόσο διαφορετικοί, με εμμονή στις αρχές τους, αλλά και στην τεχνογνωσία. Πιο ευέλικτοι οι Κορεάτες, έχουν το χώρο τους στην τεχνολογία οι Ιάπωνες, με αιχμή τα υβριδικά συστήματα. Τους ακολουθούν σε αυτούς τους τομείς οι Κορεάτες, που μάχονται με δύο πρόσωπα. Στο ίδιο επίπεδο, αντίστοιχος της τεχνολογίας και είναι ο χαρακτήρας, που διαφέρει σε Hyundai και ΚΙΑ. «Σύζυγος» για μια ζωή τα Hyundai, που έχουν κάνει άλματα και σε σχεδίαση, «ερωμένη» με άποψη η ΚΙΑ, με προτάσεις που σε προκαλούν να ζήσεις τη στιγμή. Κοινός παρονομαστής η αξιοπιστία, συνδεδεμένη και με την εντιμότητα που διακρίνει τους δημιουργούς και τη γενικότερη πορεία τους στην Ευρώπη, παρά τις αστοχίες.

Δε θα κρυφτούμε. Ήταν έργο ζωής η πορεία τους στην Ελλάδα τη δεκαετία του '90, που εξελίχθηκε σε θαύμα το 2000, χάρη σε έναν ιδιαίτερα χαρισματικό επιχειρηματία που πετούσε φωτιές συντονίζοντας μια ομάδα με πρωταθλητές. Η κρίση, ωστόσο, τους βρήκε ανοχύρωτους και χρεωμένους με πολύ υψηλό κόστος χρήσης, με θολή προοπτική, συνδυασμό που δεν υποστηρίζει, αλλά σκοτώνει το τραπεζικό μας σύστημα. Άλλοτε συνειδητά και με σχέδιο, όπως έγινε με τις προ Λυμπέρη Τεχνικές Εκδόσεις και άλλοτε συμπτωματικά και μέσα από καραμπόλες που δεν ευνοούν έναν οξυδερκή, με δημιουργική άποψη και όραμα, όπως ο Πάνος Δάβαρης. 

Από μηχανής θεός η οικογένεια Βασιλάκη, που λατρεύει το αυτοκίνητο και τις επενδύσεις και σήμερα η σκυτάλη έχει περάσει σε χρυσά χέρια: Στους ανθρώπους που πέτυχαν το όγδοο θαύμα στον αέρα, ιστορία που δε θα βρει μιμητές και δεν επαναλαμβάνεται. 
Η προσπάθειά τους αρχίζει με την ολοκλήρωση του νομικού, του τυπικού μέρους της συμφωνίας, όποτε αναμένεται να λάμψει η σκληρή δουλειά ικανών που συντονίζει με έναν δικό του, συνεπή τρόπο ο ex-Skoda, Ανδρέας Χριστοφορίδης. Ένας από το top 10 των ηγετών-εμπορικών στελεχών της αγοράς που γνωρίζουν και το επιχειρείν, αλλά και το προϊόν.

Αναμενόμενα σύγχρονο το Kona, που παρουσιάστηκε Τρίτη και 13 στο Μιλάνο. Για όσους γνωρίζουν ήδη το super Tucson, ευχάριστη έκπληξη ο τιμονιέρης. Ήρεμη δύναμη σε σχέση με τα διοικητικά -που είναι και τα σοβαρά- και στα μάτια του διακρίνεις την πίστη και τον κόπο ώστε να ολοκληρωθεί με επιτυχία ένα στοίχημα ζωής πολλών ικανών που συνδυάζουν τις προδιαγραφές των «διάσημων» με αυτές των «μαχητών».

Από την άλλη, αλλάζει η έκφρασή του όταν αναφέρεται στα προϊόντα τους. Φωτίζεται, αλλάζει ταχύτητα όταν μιλάει για το νέο i30 με πλήρη γκάμα κινητήρων, που μόνο η VW διαθέτει, ενώ είναι τα μέγιστα αισιόδοξος για το Kona. Ξέρει άλλωστε πως αυτή είναι η κατηγορία που κάνει πλέον τη διαφορά και νοιώθει όμορφα που η γκάμα τους είναι πλήρης και ανταγωνιστική.

Θυμάμαι ο φίλος μου, Ανδρέας Τσούκας, πόσο πολύ πίστευε σε ένα αμφιλεγόμενο τότε προϊόν που απέκτησε ταυτότητα χάρη στον όμιλο Δάβαρη. Σήμερα, ένας άλλος Ανδρέας, συνονόματος και μόνο, κλήθηκε να βάλει τάξη και να δημιουργήσει με διπλό ατού: Το προϊόν και τους ανθρώπους. Τα εργαλεία με κωδικό “i” και την οικογένεια που δίδαξε “rent a car” και σήμερα προσφέρει μεταπτυχιακό στη μάχη των αιθέρων με την ελληνική σημαία ψηλά, όπως σε καμία άλλη διεθνή μας δραστηριότητα.

Καλή συνέχεια. Άλλωστε τα i20 στο WRC σας δείχνουν το δρόμο και μας καταδικάζουν στο να ακολουθούμε και να στηρίζουμε, αδιαφορώντας για το θολό τοπίο. Βλέπετε και ο δικός μας οδηγός, ο ιδρυτής του δικού μας θρύλου, ποτέ δεν έβαλε προσωπικές και εμπορικές σχέσεις σε αντιπαράθεση με το προϊόν.

Κακά τα ψέματα και αναμένοντας το i30 άμεσα και το Kona το φθινόπωρο. Για περισσότερο Kona έως τότε, διαβάστε εδώ._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ