Advertisement
Που βρίσκομαι; Κεντρική ¶ρθρο RSS Feed
Μεγαλύτερη Γραμματοσειρά Μικρότερη Γραμματοσειρά

31.03.2012

Συγκρίνουμε: Fiat Panda TwinAir - VW Up!

Fait,Panda,TwinAir,Up

Στο δυναμόμετρο
Ακόμα και αυτός ο πολύ καλός ατμοσφαιρικός κινητήρας δεν μπορεί να τα βάλει με τον υπερτροφοδοτούμενο
TwinAir. Λες και πρόκειται για ντίζελ κινητήρα, η ροπή είναι πολύ γεμάτη χαμηλά, ενώ και η μέγιστη ισχύς έρχεται στις 4.400 σ.α.λ., για να ακολουθήσει η κάμψη. Με διακεκομμένη γραμμή απεικονίζεται η εξομάλυνση της ροπής που έρχεται μέσω του προγράμματος λειτουργίας eco, κατά την οποία για μεγαλύτερη οικονομία, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η ισχύς περιορίζεται στους 77,5 ίππους και η ροπή στα 10,2 χλγμ. Ο 3κύλινδρος του up!, με εξαίρεση ένα μικρό κενό λίγο πριν από τις 5.000 σ.α.λ., επιδεικνύει την απόλυτη γραμμικότητά του. Τελικά, δείχνει τα δόντια της ισχύος του, αλλά αρκετά αργότερα, περί τις 6.200 σ.α.λ.

FIAT PANDA TWINAIR 85 PS
+ ΡΟΠΗ / ΕΙΚΟΝΑ / ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ / ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
- ΤΡΑΒΗΓΜΑ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ Σ.Α.Λ. / ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ 

VW UP!
+ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ / ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ / ΕΠΙΛΟΓΕΑΣ / ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΧΩΡΩΝ / ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ
- ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ / ΜΑΚΡΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ (60
PS)

Πάντα ιταλικό
Η ιστορία του Panda και, κυρίως, η εμπορική επιτυχία του καθιερώνουν το Panda ως το ιταλικό αυτοκίνητο του λαού. Ένα σύμβολο για τη χώρα, όπως είναι η πίτσα, το σπαγγέτι και η Vespa. Αυτή είναι και η αντίληψη των ανθρώπων της Fiat. O Μαρκιόνε στην ομιλία του προς τους δημοσιογράφους μέσα στο εργοστάσιο σημείωσε: «H απόφαση για την παραγωγή του Panda στο Πομιλιάνο δε βασίστηκε σε οικονομική ή σε ορθολογική θεώρηση των πραγμάτων. Η παραγωγή του Panda ήρθε εδώ επειδή πιστεύουμε ότι υπάρχει ειδικό καθήκον προς αυτό το έθνος, όπου η Fiat έχει τις ιστορικές της ρίζες».

Η κατασκευή του νέου Panda συγκεκριμένα στο εργοστάσιο του G.B. Vico είναι επιλογή που εντάσσεται στην απαραίτητη αλλαγή πορείας που έπρεπε να γίνει στη Fiat μετά την κρίση του 2008, όταν οι όγκοι παραγωγής είχαν πέσει σε μη βιώσιμα επίπεδα και η παύση της λειτουργίας του εργοστασίου G.B. Vico ήταν πολύ κοντά. Η γενναία επένδυση της εταιρείας (800 εκατ. ευρώ) δίνει ζωή στην περιοχή και δουλειά στους κατοίκους της περιοχής. Να σημειωθεί ότι η πρόσφατη συμφωνία με τους 86.000 εργαζομένους του ομίλου συνολικά στην Ιταλία προβλέπει αύξηση στις βάρδιες όλων των εργοστασίων της Fiat, μείωση του χρόνου διαλλειμάτων των εργαζομένων αλλά και αύξηση των βασικών μισθών των εργαζομένων κατά 5,2%, όπως και των αμοιβών των υπερωριών που οι τελευταίοι πραγματοποιούν κατά 10%, και μπόνους παραγωγικότητας. Φυσικά, το εκσυγχρονισμένο G.B. Vico στο Πομιλιάνο έξω από τη Νάπολη είναι ένα περιβάλλον όπου ο καθένας θα ήθελε να εργάζεται. Μερικά βασικά στοιχεία είναι αρκετά για να δώσουν το σημερινό τεχνολογικό του υπόβαθρο: 600 ρομπότ έχουν αναλάβει την επεξεργασία των λαμαρινών, η οποία είναι αυτοματοποιημένη σε ποσοστό 99%. Συνολικά 520 σημεία συγκόλλησης στο αμάξωμα του Panda πραγματοποιούνται σε 30 λεπτά. Το εργοστάσιο έχει δυναμικότητα έως 1.050 μονάδες την ημέρα, κάτι που σημαίνει ότι σε πλήρη λειτουργία η παραγωγή θα φτάνει τις 260.000 μονάδες το χρόνο, ενώ μπορεί να κατασκευάσει ταυτόχρονα και άλλα μοντέλα, μικρομεσαία ή και της κατηγορίας D.

up! for less
Το να λανσαριστεί και μια φθηνότερη εκδοχή του up! είναι κάτι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο. ¶λλωστε, τον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσει και το Panda με την ατμοσφαιρική εκδοχή του TwinAir (με 65 ίππους) και τον αθάνατο 1.200άρη FIRE των 69 ίππων. Η εξέλιξη ακόμα ενός κινητήρα για το up! θα ήταν ασύμφορη, οπότε επιλέχθηκε η λύση της αποδυνάμωσης αυτού του 3κύλινδρου 1.000άρη. Μπορεί οι 15 ίπποι να ακούγονται σαν μια γερή μείωση, αν κοιτάξεις όμως προσεκτικότερα, θα δεις ότι πρόκειται για χειρουργικό κούρεμα. ΚατΆ αρχάς, η ροπή έχει μείνει αναλλοίωτη και η όποια διαφορά συντελείται στις υψηλές σ.α.λ., κάτι που ίσως λίγο να ενδιαφέρει τους περισσότερους αγοραστές σε αυτήν την κατηγορία. Οι διαφορές σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων είναι μικρές (0,2 λτ./100 χλμ. και 3 γρ./χλμ., πάντοτε υπέρ της έκδοσης των 60 ίππων) και μέχρι στιγμής όλα κυλούν λογικά. Εκεί που αρχίζεις να διερωτάσαι σχετικά με τον τρόπο σκέψης των Γερμανών, ωστόσο, είναι σε ό,τι αφορά την κλιμάκωση του κιβωτίου. Αντί, λοιπόν, όπως όλοι θα περίμεναν, να κοντύνουν οι σχέσεις, εντούτοις με έκπληξη διαπιστώνεται ότι είναι σχετικά μακρύτερες, κάτι που γίνεται αντιληπτό τόσο στις επιδόσεις όσο και στην καθημερινή χρήση. Οι χρόνοι όλων των επί μέρους μετρήσεων έχουν αυξηθεί, ενώ στις μεγαλύτερες ταχύτητες, όπου ο κινητήρας λειτουργεί στο υψηλότερο φάσμα, οι διαφορές αυξάνονται περισσότερο. Βγαίνοντας από το 75άρι και μπαίνοντας στο 60άρι, αμέσως αντιλαμβάνεσαι μια εντονότερη υποτονικότητα σε όλο το φάσμα. Αν συνοδευόταν από κάποια ουσιαστικά οφέλη σε κατανάλωση (7 λτ./100 χλμ., έναντι 7,1 λτ./100 χλμ. της ισχυρότερης έκδοσης) ή κόστος (η διαφορά δεν αναμένεται να είναι μεγαλύτερη από 1.000 ευρώ), τότε ίσως να συνηγορούσαμε. Αν δεν ανήκετε σε αυτούς που απλώς θέλουν κάτι για να κινούνται, τότε δε νομίζουμε ότι αξίζει να γυρίσετε την πλάτη σας στην πολύ καλή έκδοση των 75 ίππων.

Views: 15262
Αξιολόγηση άρθρου:
0 / 5 (0 έγκυροι ψήφοι)

Σχετικά άρθρα

Δεν βρέθηκαν σχετικά άρθρα.

Διαβάστε επίσης