top icon
Επικαιρότητα

Αριστεία 2004-2005

ΨΗΦΙΣΤΕ ΣΥΝΟΔΗΓΗΣΤΕ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΤΟ GTi της χρονιάς
Κυριακή 17 Απριλίου στο αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.
Ώρα προσέλευσης 11:00.

Έφθασε η ώρα! Ο καθιερωμένος, πλέον, θεσμός των Αριστείων, που διοργανώνει το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ για το GTi της χρονιάς, επανέρχεται φέτος ακόμη πιο συναρπαστικός!

Την Κυριακή 17 Απριλίου όλοι οι παρευρισκόμενοι στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, θα έχουν τη δυνατότητα να ψηφίσουν το GTi της χρονιάς, να δουν τα προτεινόμενα αυτοκίνητα της κατηγορίας και κατόπιν κλήρωσης 100 από αυτούς να συνοδηγήσουν σ’ αυτά με συνεργάτες και συντάκτες του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Στο τέλος της εκδήλωσης, βάσει των αποτελεσμάτων της ζωντανής ψηφοφορίας, θα ανακοινωθεί το αριστείο της χρονιάς για την κατηγορία GTi και θα πραγματοποιηθεί η μεγάλη κλήρωση που θα αναδείξει τον τυχερό νικητή που θα κερδίσει το GTi της χρονιάς.

Απαραίτητη προϋπόθεση για μία θέση στο όνειρο αλλά και στο κάθισμα του καλύτερου GΤi είναι να φέρετε στην πίστα των Μεγάρων συμπληρωμένο, με τα στοιχεία σας και φυσικά την επιλογή σας, το δελτίο συμμετοχής που θα βρείτε στο περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ (τεύχος Μαρτίου και Απριλίου).

ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
Τα αυτοκίνητα που θα διαγωνιστούν στην πίστα των Μεγάρων είναι τα εξής: Citroen C2 1.6 VTR, Citroen C4 2.0 Coupe, Ford Sportka 1.6, Mini Cooper S 1.6, Renault Megane 2.0 Sport, Seat Ibiza FR 1.8, Seat Ibiza Cupra 1.8, Opel Astra 2.0 Turbo, Volkswagen Golf 2.0 GTi. Ας θυμηθούμε όμως ορισμένα από τα χαρακτηριστικότερα σχόλια του περιοδικού γι αυτά, βλέποντας συνάμα και τα κυριότερα τεχνικά γνωρίσματά τους…

CITROEN C2 VTS
«Δεν μπορεί να συγκριθεί με το Saxo ή το 106, όχι γιατί δεν είναι αντάξιό τους, αλλά γιατί το χαρακτηρίζει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη. Ο ενδιαφέρων σχεδιασμός και το όμορφο εσωτερικό του, το οποίο δεν στερείται των σύγχρονων ανέσεων, αποστασιοποιούνται πλήρως από τη λιτή εικόνα που παρουσίαζαν οι «γονείς» του. Η ουδέτερη οδική συμπεριφορά του δεν απαιτεί πλέον ειδικές γνώσεις προκειμένου να κινηθεί κάποιος γρήγορα, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα εγγυώνται ότι ο οδηγός του σπάνια θα βρεθεί εκτεθειμένος από ένα πιθανό λάθος του».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.587 κ.εκ.
Ισχύς: 125 ίπποι στις 6.200 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.315 χλστ.
Βάρος: 1.045 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 9,7 δλ.
Τελική ταχύτητα: 202 χλμ./ώρα
Υπέρ: Οδική συμπεριφορά –γρήγορο τιμόνι
Kατά: αίσθηση επιλογέα
Τεύχος δοκιμής: 409 (Οκτώβριος 2004)
CITROEN C4 2.0 COUPE
«Ψηλότερη από όσο θα περίμενε κανείς σε σχέση με ένα συνηθισμένο coupe του είδους, αλλά με κομψή σχεδιαστική προσέγγιση και πρωτότυπη αισθητική στο πίσω μέρος. Ο τρόπος που «πατά» στο δρόμο θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, εμφανίζοντας υποδειγματική κατευθυντικότητα στις γρήγορες καμπές. Οι λογικές κλίσεις του πλαισίου και το ακριβές ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι της βοηθούν τον οδηγό να «σημαδέψει» σωστά, στοιχείο που σε συνδυασμό με το κοντό κιβώτιο και τον «ψυχωμένο» κινητήρα «ψηλά» δημιουργεί τις καλύτερες των προϋποθέσεων».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.997 κ.εκ.
Ισχύς: 177 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.608 χλστ.
Βάρος: 1.337 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 8,2 δλ.
Τελική ταχύτητα: 227 χλμ./ώρα
Υπέρ: Οδική συμπεριφορά –αίσθηση τιμονιού
Κατά: Εργονομία
Τεύχος δοκιμής: 411 (Δεκέμβριος 2004)

FORD SPORTKA
«Χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές ή κραυγαλέα αεροδυναμικά βοηθήματα ο «μπόμπιρας» της Ford προϊεδάζει με μιάς για τις… άγριες διαθέσεις του. Μεταξύ των άμεσα ευδιάκριτων σχεδιαστικών αλλαγών που τονίζουν το σπορτίφ χαρακτήρα της συγκεκριμένης κατασκευής, ξεχωρίζουν οι πιο τονισμένοι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα φαρδύτερα μετατρόχια, τα φουσκωμένα εμπρός και πίσω φτερά, καθώς και τα «χαμηλά» ελαστικά με διαστάσεις 195/45, που συνδυάζονται με 16άρες ζάντες αλουμινίου».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.597 κ.εκ.
Ισχύς: 95 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.447 χλστ.
Βάρος: 934 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 10,8 δλ.
Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώρα
Υπέρ:Αίσθηση & κλιμάκωση κιβωτίου
Κατά: Τελική ταχύτητα
Τεύχος δοκιμής: 401 (Φεβρουάριος 2004)

MINI COOPER S
«Είναι κούκλα μέσα –έξω και το ερωτεύεσαι άμεσα. Βάζεις εμπρός, αρχίζεις να τσουλάς και αντιλαμβάνεσαι ότι δεν σε πάει, αλλά το πηγαίνεις εσύ. Και το σημαντικότερο: δεν σε αφήνει σε ησυχία, σε προκαλεί συνεχώς για το κάτι παραπάνω, ζητώντας από εσένα την ικανότητα, το καθαρό μυαλό και –πάνω από όλα- το σεβασμό σε κάθε περίσταση. Στους φιδίσιους και στενούς δρόμους του δικτύου, όπου σε πολλές περιπτώσεις το πλάτος δεν αρκεί για να χωρέσει δύο αυτοκίνητα, το Μini βρίσκεται στο στοιχείο του».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος
Κυβισμός: 1.598 κ.εκ.
Ισχύς: 170 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.467 χλστ.
Βάρος: 1.140 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 7,3 δλ.
Τελική ταχύτητα: 225 χλμ./ώρα
Υπέρ: Οδικά χαρακτηριστικά –Κινητήρας -Επιδόσεις
Κατά: Κατανάλωση
Τεύχος δοκιμής: 413 (Φεβρουάριος 2005)

RENAULT MEGANE 2.0 SPORT
«Πρέπει κάποτε να αποδεχθούμε ότι οι καιροί έχουν αλλάξει! Το Renault 11 Turbo της δεκαετίας του 1980, το αγαπημένο μας Gti του τότε, πέθανε! Megane Turbo λοιπόν και ο ήχος του κινητήρα σε «φτιάχνει» από το πρώτο γύρισμα της μίζας, ενώ το αυτοκίνητο στρίβει, επιταχύνει και φρενάρει μετά επαίνου. Στρίβει ουδέτερα, βγάζοντας τη δύναμη στο δρόμο χάρη στους τεράστιους 18άρηδες τροχούς του χωρίς ανούσιο σπινάρισμα, ελέγχεται εύκολα, λόγω της άριστης κατευθυντικότητάς του…».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος
Κυβισμός: 1.998 κ.εκ.
Ισχύς: 225 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.625 χλστ.
Βάρος: 1.355 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 7,1 δλ.
Τελική ταχύτητα: 236 χλμ./ώρα
Υπέρ: Επιδόσεις -Οδική συμπεριφορά
Κατά: Αίσθηση τιμονιού
Τεύχος δοκιμής: 410 (Νοέμβριος 2004)

SEAT IBIZA FR

«Μικρό αμάξωμα, κινητήρας turbo και κίνηση στους εμπρός τροχούς: oι άνθρωποι της Seat, έχοντας στα χέρια τους μια πολύ καλή βάση, δεν δυσκολεύτηκαν να δημιουργήσουν ένα πολύ καλό σύνολο με εκρηκτικό χαρακτήρα. Όλα ξεκίνησαν με την προσθήκη του 20βάλβιδου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Από εκεί και πέρα διαφοροποιημένη είναι η δομή της ανάρτησης, αφού η μπροστινή είναι κατά 25% πιο σφικτή, ενώ η πίσω κατά 10%. Την ίδια ώρα η διάμετρος της αντιστρεπτικής ράβδου αυξήθηκε κατά 5%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των κλίσεων του αμαξώματος».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.781 κ.εκ.
Ισχύς: 150 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.460 χλστ.
Βάρος: 1.154 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 8,4 δλ.
Τελική ταχύτητα: 216 χλμ./ώρα
Υπέρ: Κινητήρας –Επιδόσεις –Αίσθηση επιλογέα
Kατά: Υποστροφή στο όριο
Τεύχος δοκιμής: 404 (Μάιος 2004)

SEAT IBIZA CUPRA
«Με το Cupra είναι σαν να κάνεις ποδήλατο. Ό,τι έχεις μάθει από τα προσθιοκίνητα εφαρμόζονται και εδώ κατά γράμμα. Κρατάς πάντα μια σημείωση στην άκρη του μυαλού, ότι οι 180 ίπποι δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητοι, αλλά επί της ουσίας πρόβλημα ουδέν. Το ψάξιμο των Ισπανών σε αμορτισέρ, ελατήρια και αντιστρεπτικές επιτρέπει στο χειριστή του να ξεθαρρέψει πιο γρήγορα από ό,τι στις υπόλοιπες περιπτώσεις. «Σημαδεύεις» και στρίβεις με ασφαλιστικές δικλείδες την πρόσφυση των ελαστικών, αλλά και το ΕSP. Υποστροφή υφίσταται μόνο αν το παρακάνεις με το γκάζι, ενώ η ουρά δεν θα σε προδώσει, εάν αφήσεις».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος
Κυβισμός: 1.781 κ.εκ.
Ισχύς: 180 ίπποι στις 5.800 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.460 χλστ.
Βάρος: 1.177 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 7,3 δλ.
Τελική ταχύτητα: 229 χλμ./ώρα
Υπέρ: Κινητήρας –επιδόσεις –αίσθηση τιμονιού
Kατά: Υποστροφή στο όριο
Τεύχος δοκιμής: 413 (Φεβρουάριος 2005)

OPEL ASTRA 2.0 TURBO
«Ο κινητήρας Εcotec του Astra είναι μεν «συμβατικός» ως προς το σύστημα ψεκασμού, αλλά παραμένει ο πρώτος διδάξας –αν θέλουμε να είμαστε χρονικά συνεπείς- της ήρεμης δύναμης που μπορεί να διαθέτει και να βγάζει προς τα έξω ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας. Και σε αυτή την περίπτωση η πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία είναι το σήμα κατατεθέν, όπως βέβαια και η ευστροφία του συνόλου που επιτρέπει στο Οpel Astra να μαζεύει απίστευτα γρήγορα χιλιόμετρα, χωρίς καν να το καταλάβεις. Eπιπλέον, η άνεση και η καλή ηχομόνωση συγκαταλέγονται στα προσόντα του αυτοκινήτου».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος
Κυβισμός: 1.998 κ.εκ.
Ισχύς: 200 ίπποι στις 5.400 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.614 χλστ.
Βάρος: 1.385 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 7,9 δλ.
Τελική ταχύτητα: 230 χλμ./ώρα
Υπέρ: Άνεση –Συμπαγής αίσθηση
Kατά: Έντονα παρεμβατικό ΕSP -Κατανάλωση
Τεύχος δοκιμής: 410 (Νοέμβριος 2004)

VW GOLF GTI
«Πάει γρήγορα και δημιουργεί ατέλειωτη ευχαρίστηση το συγκεκριμένο Golf, ενώ την ίδια ώρα είσαι σίγουρος πως δεν θα σπάσει και δεν θα χαλάσει ποτέ. Χάρη στο turbo, «ακούει» αλλιώς. Είναι σημαντικό πως ο κινητήρας συμβαδίζει με το πλαίσιο και ταιριάζει στον οποιονδήποτε χειριστή, ό,τι εντολή κι αν δώσει. Το κάθισμα τον ικανοποιεί σε κάθε φάση, ενώ αξιοποιεί την κορυφαία εργονομία, προσαρμόζεται στο –περίπου οβάλ- πηδάλιο και διασκεδάζει με τον επιλογέα, πατώντας δυνατά το πεντάλ των φρένων όταν πρέπει πραγματικά να φρενάρει».

Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενος
Κυβισμός: 1.984 κ.εκ.
Ισχύς: 200 ίπποι /5.100 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 2.578 χλστ.
Βάρος: 1.336 κιλά
0-100χλμ./ώρα: 7,4 δλ.
Τελική ταχύτητα: 235 χλμ./ώρα
Υπέρ: Ομοιογένεια & πολυχρηστικότητα –Ποιότητα κατασκευής – Κινητήρας
Kατά: Υποστροφή
Τεύχος δοκιμής: 412 (Ιανουάριος 2005)


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ