top icon
Επικαιρότητα

Greek Renault Club

Περάσαμε ένα ευχάριστο πρωινό στη Μαρίνα Ζέας με το club φίλων της Renault και σας καταγράφουμε τις εντυπώσεις μας.

Το ραντεβού μας με το Greek Renault Club είχε κλειστεί για τις 10 το πρωί της Κυριακής, στο χώρο στάθμευσης της Μαρίνας Ζέας, στον Πειραιά. Φτάσαμε εκεί συνεπείς στην ώρα μας, παρά το μικρό άγχος ότι θα καθυστερήσουμε, ένεκα της αργίας. Τα μέλη του club άρχισαν να καταφθάνουν ακριβώς στην ώρα τους, χαμογελαστά όλα και με πολύ καλή διάθεση. Ύστερα από τις απαραίτητες συστάσεις, αρχίζεις να παρατηρείς τα αυτοκίνητα που έφεραν μαζί τους, όλα περιποιημένα (ή σωστότερα, αυτό που λέμε στην τρίχα) και με τα χρώματά τους τόσο ζωηρά, σαν να είχαν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μόλις χτες. Τα μοντέλα που είδαμε, ανήκαν στην πλειοψηφία τους στις δεκαετίες του '90 και του '00, κατά κύριο λόγο Clio και Megane, από τις απλές ως τις πιο ξεχωριστές εκδόσεις. Αργότερα, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ήρθε και ένα Renault 4CV άριστα συντηρημένο και σε ένα καταπληκτικό κόκκινο χρώμα, το οποίο κατέλαβε την πιο περίοπτη θέση στο χώρο.

Στη συνέχεια τα μέλη του club επιδόθηκαν σε αστεία και πειράγματα μεταξύ τους, τα οποία ξεκινούσαν από ένα αυτοκόλλητο και έφταναν ως την επιλογή κάποιων από τα χρώματα των αυτοκινήτων. Το πράγμα φώναζε από μακριά ότι είχαμε να κάνουμε με ανθρώπους που είχαν πολύ καλές σχέσεις μεταξύ τους, χωρίς να καταφεύγουν σε υπερβολές και με ανεπιτήδευτη απλότητα. Να σημειώσουμε πως όλα τα μέλη του συλλόγου ήταν νεαρής ηλικίας (ακόμη και όσοι δεν ήταν, ήταν νεαροί στην ψυχή). Πολύ γρήγορα νοιώσαμε άνετα και καμιά αμηχανία, στιγμιαία ή όχι, δεν μπόρεσε να το υπερκαλύψει αυτό. Ακολούθως βγήκαν στη φόρα τα κινητά και οι φωτογραφικές μηχανές για την καταγραφή στιγμιοτύπων, ενώ και εμείς σχεδόν ανέμελοι κάναμε το ίδιο, φροντίζοντας να απεικονίσουμε όλα τα αυτοκίνητα και να μη λησμονήσουμε κανένα. Λίγο μετά, έφτασε η ώρα του πρωινού καφέ στο παρακείμενο αναψυκτήριο, η οποία σηματοδότησε και την έναρξη της ωραίας κουβέντας που είχαμε μαζί τους.

Οι ερωτήσεις μας είχαν ως κύριο αποδέκτη τον πρόεδρο του Greek Renault Club κ. Βασίλη Κώτσια, τρίτο κατά σειρά σε αυτή τη θέση από το 2001 (μέχρι το 2009 στη θέση αυτή υπηρέτησε ο Γιάννης Πανδρούλας και στην συνέχεια ανέλαβε ο Μάκης Καρδαράς, ο οποίος παρέδωσε την σκυτάλη το 2017). Στη συζήτηση όμως συμμετείχαν και άλλα μέλη, που αυθόρμητα αναμίχθηκαν μαζί μας, επιβεβαιώνοντας το πολύ καλό κλίμα που υπάρχει σε αυτήν την όμορφη παρέα. Η πρώτη μας απορία είχε να κάνει με το “γιατί Renault και όχι κάποιος άλλος κατασκευαστής”. Η απάντηση που λάβαμε μας αιτιολόγησε τη συγκεκριμένη επιλογή επειδή η Renault είναι μια ειδική εταιρεία, με ειδικό κοινό που την εκτιμά για την ιδιαίτερη, την εκλεπτυσμένη άποψή της, αλλά και για την κουλτούρα που προσδίδει στην Αυτοκίνηση. Μάθαμε επίσης πως υπάρχουν μέλη του club σε όλη την Ελλάδα, τα οποία δεν μπορούν να είναι πάντοτε ενεργά σε όλα εξαιτίας της μεγάλης χιλιομετρικής απόστασης και του υπερβολικού πλέον κόστους του γραφείου (στην παρέα βρίσκονταν και μέλη που είχαν έρθει από την Πάτρα, ειδικά για τη συγκεκριμένη συνάντηση). Οι συναντήσεις διεξάγονται κυρίως σε βάθος διμήνου και τριμήνου, όχι βέβαια μόνο στην Αθήνα, αλλά και στη Λάρισα ή στα Γιάννινα κάποιες φορές. Τα μέλη του Greek Renault Club είναι συνολικά περισσότερα από 1.000.

Σε ερώτησή μας για το πώς αντιμετωπίζουν το κόστος λειτουργίας του συλλόγου, τα μέλη του μας είπαν πως κάθε προσφορά είναι εθελοντική και όχι υποχρεωτική και τα όποια έσοδα έρχονται είτε μέσω της κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας, είτε από την πώληση κάποιων αναμνηστικών σημάτων και σουβενίρ, με επίκεντρο πάντα τη γαλλική εταιρεία. Όσο για κεντρικά γραφεία και σταθερή έδρα, δεν υπάρχουν. Αυτό θα ανέβαζε το κόστος, θα περιόριζε την ελευθερία των κινήσεων και θα μετέβαλε την εθελοντική προσφορά σε υποχρεωτική (κι αυτό δεν το ήθελε κανένας).

Παρά την έλλειψη απαραίτητου χρόνου λόγω της δουλειάς του καθενός και τα οπωσδήποτε περιορισμένα οικονομικά μέσα λόγω της γνωστής σκληρότητας της εποχής μας, το Greek Renault Club έχει πραγματοποιήσει και ορισμένες εξορμήσεις στην Ευρώπη. Προορισμός δύο “άγιοι τόποι” όχι μόνο για τη Renault αλλά και για την Αυτοκίνηση γενικά, το Nurburgring των 22 χιλιομέτρων (2011) και το εργοστάσιο της Alpine στη Διέππη (2013). Επίσης, στα πολύ πρόσφατα χρόνια το club ταξόδεψε και αεροπορικά στη Monza, για να ζήσει από κοντά και να θαυμάσει τα μονοθέσια της Renault.

Όταν ρωτήσαμε για αγώνες, λάβαμε θετική απάντηση και μάθαμε πως το Greek Renault Club είχε σημαντική παρουσία στο θεσμό του GTCC, συμμετέχοντας στη διοίκηση αλλά και στις δραστηριότητές του. Επίσης, μας είπαν πως η συμμετοχή των μελών του σε track day events όπως και σε kart day events είναι πάντοτε από τις πλέον οργανωμένες και ζωντανές. Το Greek Renault Club είναι καλά οργανωμένο και διαδικτυακά, με κύριο εκφραστή τον καλόγουστο ιστότοπο www.greekrenaultclub.gr, ενώ διαθέτει και forum για τη δημιουργική ανταλλαγή απόψεων (www.greekrenaultclub.gr/forum/)

Κλείνοντας, θα πρέπει να πούμε ότι περάσαμε πολύ καλά με τα μέλη του Greek Renault Club και νοιώσαμε άνετα από την πρώτη στιγμή. Αυτή την κοινωνικότητα θα πρέπει να βγάζει προς τα έξω ένα club αυτοκινήτου, αφού η Αυτοκίνηση ενώνει τους ανθρώπους. Άλλωστε, από το ξεκίνημά της στις αρχές του 20ου αιώνα, αυτή είναι η αποστολή της: Να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ