top icon
Επικαιρότητα

Πώς η Toyota αντιμετωπίζει τις μελλοντικές προκλήσεις

Το τοπίο αλλάζει ραγδαία στον κόσμο της αυτοκίνησης. Ιδού πως η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται για τις επερχόμενες αλλαγές.

Σε μια εκδήλωση που έλαβε χώρα στο κτίριο της Ολυμπιακής Επιτροπής, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Ελλάς κ. Αριστείδης Αραβανής, μαζί με τα στελέχη της εταιρείας παρουσίασαν τις τρέχουσες και μελλοντικές εξελίξεις στον ιαπωνικό κολοσσό, με αφορμή μάλιστα τη συνεργασία με την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή επιτροπή μέχρι το 2024.

Ξεκινώντας την ομιλία του, ο κ.Αραβανής αναφέρθηκε αρχικά στην ελληνική αγορά για την οποία η εκτίμησή του είναι πως θα κλείσει με αύξηση 4% και στη συνέχεια πέρασε σε όσες μεγάλες αλλαγές θα δει ο κόσμος της αυτοκίνησης στα επόμενα χρόνια. Οι αλλαγές αυτές θα προκύψουν τόσο από το αυστηρότερο περιβαλλοντικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα λειτουργεί η αυτοκινητοβιομηχανία στα επόμενα χρόνια, όσο και τις νέες μορφές μετακίνησης, τον αναδυόμενο ανταγωνισμό και φυσικά τη συνδεσιμότητα.

Η Toyota συνεργάζεται τόσο με τη Microsoft για τη διασύνδεση αυτοκινήτου και ανθρώπου, ενώ το Toyota Research Institute συνεργάζεται με το ΜΙΤ και το Stanford διαθέτωντας 1 δις δολάρια για έρευνα στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Ρομποτική.

Η αυστηροποίηση των περιβαλλοντικών κανονισμών θα προσδιορίσει εν πολλοίς την τεχνολογία των αυτοκινήτων με τα οποία θα μετακινούμαστε τα επόμενα 10-15 χρόνια. Μια αναμφισβήτητη μεταβολή αφορά τη μείωση των πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Στο Βέλγιο, στη χώρα που κάποτε διέθετε τη μεγαλύτερη διείσδυση στους κινητήρες ντίζελ, σήμερα οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων βρίσκεται κάτω του 30%. Η σχετική προσαρμογή φαίνεται να πραγματοποιείται και στην ελληνική αγορά, καθώς ύστερα από το peak που σημείωσαν οι κινητήρες ντίζελ το 2014 με μερίδιο 64% στις πωλήσεις λιανικής, μέσα στους πρώτους μήνες του 2017 έχει πέσει στο 36%.

Και βέβαια τα πράγματα αναμένεται να αλλάξουν ραγδαία με την αυστηροποίηση της διαδικασίας έγκρισης τύπου, αρχής γενομένης από την καθιέρωση του κύκλου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) για τη μέτρηση των ρύπων, του εκπεμπόμενου CO2, της κατανάλωσης και της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα αφορά την Ευρώπη, την Ιαπωνία και την Ινδία. Ο νέος κύκλος, που σε σχέση με το σημερινό NEDC θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια και θα πραγματοποιείται σε υψηλότερες ταχύτητες, αναμένεται να κάνει τα πράγματα πιο σύνθετα – πείτε το και πιο αντιπροσωπευτικά, καθώς τα επίπεδα εκπομπών CO2 θα προσδιορίζονται επακριβώς ακόμα και για κάθε εξοπλιστική έκδοση ενός μοντέλου εφόσον επηρεάζεται το βάρος ή η αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Το γεγονός αυτό αναμένεται πως θα ανεβάσει το μέσο όρο των τιμών CO2, ενώ την “τράπουλα” αναμένεται να ανακατέψει και η καθιέρωση των μετρήσεων των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017 για τα νέα μοντέλα και ένα χρόνο αρχότερα για όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς. Εν προκειμένω, όπως επεσήμανε η κ.Ελεάννα Βήττα, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Toyota Ελλάς, η εμμονή της Toyota με την υβριδική τεχνολογία εδώ και 20 χρόνια ήταν μια σοφή επιλογή. Δεν είναι μόνο οι αριθμοί που τη δικαιώνουν (10 εκ. πωλήσεις υβριδικών οχημάτων, από τα οποία τα 1,5 εκ. στην Ευρώπη, αλλά και εξοικονόμηση 77 εκ. τόννων εκπομπών CO2), αλλά και η ελαχιστοποίηση των εκπομπών σε σωματίδια και NOx κάνουν συμβατή την υβριδική τεχνολογία με τις νέες νόρμες. Οι προβλέψεις θέλουν το ποσοστό των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων να αποτελούν την πλειοψηφία μέχρι το 2030, με σημαντική συρρίκνωση στις πωλήσεις των αμιγώς θερμικών μοντέλων και δη των ντίζελ.

Και ηλεκτρικά!

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη μέχρι τώρα αρνητική στάση της Toyota απέναντι στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο κ.Αραβανής απάντησε πως η ιαπωνική εταιρεία πρόκειται να αλλάξει σύντομα στάση πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, θεωρώντας πως η επένδυση που έγινε στην υβριδική τεχνολογία κατά κάποιο τρόπο αποπροσανατόλισε τα στελέχη από πιθανές εναλλακτικές λύσεις. Τα πράγματα φαίνεται πως αλλάζουν, καθώς ο πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, ηγείται προσωπικά του νέου ξεχωριστού παραρτήματος υ πρώτος καρπός του οποίου θα παρουσιαστεί το 2021.

Εν συνεχεία το λόγο πήρε ο κ.Ηλίας Καραϊσκος, AFS Operations & Business Development Manager, που επικεντρώθηκε στα πλεονεκτήματα τα οποία έφερε η νέα πλατφόρμα TNGA της εταιρείας τόσο προς όφελος του οδηγού όσο και σε επίπεδο εξοικονόμησης πόρων μεταξύ των οποίων καταγράφεται και ένα κέρδος 20% στο χρόνο έρευνας κι εξέλιξης. Ειδική μνεία έγινε και στα νέα σύνολα εσωτερικής καύσης της εταιρείας, τον 1200άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης και τον ατμοσφαιρικό1500άρη του νέου Yaris. Στο νέο Yaris αναφέρθηκε η κ.Αγγελική Τσενέ, Group Product Manager το οποίο, μαζί με το C-HR είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν οι δημοσιογράφοι μετά το τέλος της εκδήλωσης. Περισσότερα για το νέο Yaris μπορείτε να διαβάσετε στους 4Τροχούς Ιουλίου που κυκλοφορούν την Παρασκευή 30 Ιουνίου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ