20 Νοε 2017

Ξεκινά η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την έναρξη της διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή σε διεθνή δημόσιο διαγωνισμό με σκοπό την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού.

Εγνατία Οδός

Η Εγνατία Οδός είναι ένας οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, πΓΔΜ και Βουλγαρία).

Η ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης για την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων στον Προτιμητέο Επενδυτή αφορά σε χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη. Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερομένους την 26η Ιανουαρίου 2018. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τον διαγωνισμό περιγράφονται στην πρόσκληση η οποία έχει αναρτηθεί και είναι διαθέσιμη σε κάθε ενδιαφερόμενο στον ιστότοπο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (www.hradf.com).

Αξίζει να προσθέσουμε πως πρόκειται για ένα έργο που ξεπέρασε σε κόστος τα 6 δις ευρώ. Σε αυτό λειτουργούν αυτή τη στιγμή επτά σταθμοί διοδίων στο βασικό άξονα (Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλος, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη και Ίασμο) και ένας στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκης-Σερρών-Προμαχώνα. Υπό κατασκευή δε είναι άλλοι πέντε (Παμβώτιδα, Ιεροπηγή, Μέστη, Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη), που θα λειτουργήσουν σταδιακά έως το 2012.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της «Εγνατία οδός Α.Ε.» μόνο με την ανάπτυξη των προβλεπόμενων σταθμών διοδίων ο αυτοκινητόδρομος μπορεί να αποδώσει στα δημόσια ταμεία 350 εκατ. ευρώ ώς το 2022, ενώ με παρεμβάσεις μεγαλύτερης κλίμακας τα συνολικά έσοδα σε βάθος 35ετίας μπορεί να αγγίξουν τα πέντε δισ. ευρώ. Η ελαφρά συντήρηση κοστίζει σήμερα περί τα 22 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Συνολικά, 350 εργαζόμενοι απασχολούνται σήμερα στις υπηρεσίες συντήρησης ενώ επιπλέον 300 στην είσπραξη των διοδίων._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Εγνατία Οδός
  • ΤΑΙΕΔ