top icon
Επικαιρότητα

Ανάλυση: Τα SUV στην ευρωπαϊκή αγορά

Σημαντικά κέρδη σε εμπορικό επίπεδο κατέγραψαν τα αυτοκίνητα της SUV κατηγορίας στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς.

Χρυσή εποχή διανύουν τα αυτοκίνητα της SUV κατηγορίας στην Ευρώπη, μιας και η δημοτικότητά τους συνεχίζει να τραβά την ανιούσα για μια ακόμα χρονιά. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Jato Dynamics, το 2016 ένα στα τέσσερα καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη γηραιά ήπειρο ήταν SUV με το σύνολο των προτάσεων του είδους να αντιπροσωπεύει συνολικά 3.796.680 αυτοκίνητα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως σε σχέση με το 2015, το μερίδιο των SUV επί του συνόλου των ταξινομηθέντων οχημάτων αυξήθηκε κατά 20% εκτοξεύοντας το μερίδιό τους από 21% σε 25%.

Στην κατηγορία των κόμπακτ SUV (1,4 εκ. μονάδες) πρωταθλητής για το 2016 ανεδείχθη το Renault Capture, το οποίο είδε τις πωλήσεις του να σκαρφαλώνουν κατά 11% σε σχέση με εκείνες του 2015 ολοκληρώνοντας τη χρονιά με 215.493 ταξινομήσεις. Κατά 13% αυξήθηκαν και οι πωλήσεις του Peugeot 2008, το οποίο κατέλαβε τη δεύτερη θέση (175.079 πωλήσεις) εμπρός από το Opel Mokka που «έγραψε» μέσα στη χρονιά που μας πέρασε 164.340 πωλήσεις σημειώνοντας οριακή άνοδο της τάξης του 1%. Εξαιρετική δυναμική (+41%) παρουσίασαν τα δίδυμα Fiat 500X και Jeep Renegade, που τερμάτισαν την κούρσα των πωλήσεων στην πέμπτη και έβδομη θέση αντίστοιχα με 104.931 και 76.203 πωλήσεις, πίσω από τα Dacia Duster (+11%) και Nissan Juke (-4%), τα οποία έκλεισαν τη χρονιά με 139.826 και 98.108 αυτοκίνητα αντίστοιχα. Στις επόμενες θέσεις της κατάταξης συναντάμε τα Suzuki Vitara (73.099), Citroen C4 Cactus (71.378), Skoda Yeti (59.531), Ford EcoSport (40.084), Mazda CX-3 (52.409), Mitsubishi ASX (39.241), Honda HR-V (33.064), Suzuki S-Cross (29.087), Kia Soul (13.599), Suzuki Jimny (13.184), SsangYong Tivoli (10.051), Kia Niro (8.565) και Toyota C-HR (7.123).

Στην κατηγορία των μεσαίων SUV, η οποία είναι και η μεγαλύτερη ανάμεσα στις επίσημες κλάσεις του είδους, το Nissan Qashqai παραμένει και για το 2016 ο βασιλιάς, όντας την ίδια στιγμή και το Νο1 μοντέλο στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς με 233.661 πωλήσεις. Στη δεύτερη θέση, με σημαντική διαφορά, αλλά με εξαιρετική δυναμική (+20%) χάρη στην πρόσφατη ανανέωση του, το VW Tiguan είδε τις πωλήσεις του να σταματούν στις 178.333 μονάδες. Το αυτοκίνητο όμως που σημείωσε στην εν λόγω υποκατηγορία το μεγαλύτερο άλμα (+307%) ήταν το Hyundai Tucson, το οποίο ολοκλήρωσε τη χρονιά που μας πέρασε στην τρίτη θέση με 147.072 πωλήσεις. Πίσω του το ομόσταυλο Kia Sportage (138.218) και αμέσως μετά το Renault Kadjar (130.090), το οποίο δείχνει να απειλεί με αξιώσεις τους Κορεάτες έχοντας σημειώσει άλμα μέσα στο 2016 της τάξης του 163% σε σχέση με το 2015. Πίσω τους συναντάμε τα Ford Kuga (119.433), Toyota RAV4 (69.919), Nissan X-Trail (60.444), Mazda CX-5 (55.345), Honda CR-V (43.456), Mitsubishi Outlander (40.578), Seat Ateca (22.928), Peugeot 3008 (19.121).

Στην κατηγορία των μεγάλων SUV, η οποία καταλαμβάνει μόλις το 0,36% του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, το Hyundai Santa Fe κερδίζει τη μάχη καταγράφοντας τη χρονιά που μας πέρασε 15.937 πωλήσεις αυξάνοντας την επιρροή του σε σχέση με το 2015 κατά 10%. Οριακά πίσω του βρέθηκε το Kia Sorento (15.344) ακολουθούμενο από το «φρέσκο» για τα δεδομένα της Ευρώπης Ford Edge (9.200), το Toyota Land Cruiser (6.286), το Mitsubishi Pajero (5.590) και το SsangYong Rexton (2.187).

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εμπορικές ισορροπίες και στην κατηγορία των premium SUV, η οποία «επιμερίζεται» στα κόμπακτ, στα μεσαία και τα μεγάλα. Στα πρώτα, η BMW X1 παίρνει κεφάλι σε σχέση με τον…. γερμανοκρατούμενο ανταγωνισμό του είδους σημειώνοντας μέσα στο 2016, 95.380 ταξινομήσεις καταγράφοντας την ίδια στιγμή άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά της τάξης του 127%. Πίσω της βρέθηκε το Audi Q3, το οποίο «έγραψε» 92.107 πωλήσεις και συγκριτική βελτίωση 13%. Τρίτη, η Mercedes GLA, την οποία εμπιστεύτηκαν 67.070 αγοραστές, τέταρτο το Mini Countryman (37.094), που έχασε το 17% της εμπορικής του επιρροής και πέμπτο το νέο Infiniti QX30, το οποίο «πρόλαβε» μέσα στο 2016 να σημειώσει 633 πωλήσεις.

Τα μεσαία premium SUV εμφάνισαν τη μεγαλύτερη δυναμική σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες (+29%). Αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής της ήταν το Volvo XC60, το οποίο κατέγραψε άνοδο της τάξης του 8% κερδίζοντας την εμπιστοσύνη 82.990 οδηγών. Στη δεύτερη θέση σκαρφάλωσε η Mercedes GLC με 70.349 ταξινομήσεις και… άλμα της τάξης του 297%. Το Audi Q5 τερμάτισε στην τρίτη θέση του βάθρου της κατηγορίας σε απόσταση αναπνοής, όμως, από το δεύτερο (70.266). Οι επόμενες δύο θέσεις ανήκουν στους Βρετανούς της JLR, με το Range Rover Evoque να γράφει 63.950 πωλήσεις και το Land Rover Discovery Sport, 47.569. Τα επόμενα τρία σκαλιά… επιστρέφονται σε μοντέλα με καταγωγή τη Γερμανία, με τις BMW X3, Porsche Macan και BMW X4 να σημειώνουν αντίστοιχα 47.455, 24.904 και 24.840 πωλήσεις.

Στα μεγάλα premium SUV η ανάπτυξη άγγιξε το 19%, με τους Γερμανούς, τους Σουηδούς και τους Βρετανούς να έχουν, όπως όλοι ανέμεναν, για μια ακόμα φορά τον πρώτο λόγο. Πιο συγκεκριμένα, η BMW X5, παρά την ελαφριά της κάμψη (-3%), κατέλαβε την πρώτη θέση με 37.097 πωλήσεις. Το Volvo XC90, με βελτιωμένο κατά 73% βηματισμό, ολοκλήρωσε την κούρσα στη δεύτερη θέση (35.471) εμπρός από τα Audi Q7 (33.358) και Mercedes GLE (29.923), που αντίστοιχα βελτίωσαν τις επιδόσεις τους κατά 61% και… 225%. Οριακά πίσω από την τελευταία κατετάγη το Range Rover Sport (28.304) ακολουθούμενο από τα VW Touareg και Porsche Cayenne που πρακτικά ισοβάθμησαν με 17.310 και 17.169 πωλήσεις αντίστοιχα. Τα Range Rover, Jeep Grand Cherokee και BMW X6 κατέλαβαν τις επόμενες τρεις θέσεις με 14.300, 13.191 και 12.596 πωλήσεις, ενώ αμέσως μετά συναντάμε τις Mercedes GLE Coupe, Lexus RX και Mercedes GLS και Mercedes G-Class με 10.803, 8.654, 5.361 και 4.646 πωλήσεις αντίστοιχα. Τις επιδόσεις της κατηγορίας συμπληρώνουν τα 3.683 και 2.443 αντίτυπα των Tesla Model X και Maserati Levante._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ