21 Νοε 2017

Δύο τούρμπο και για τους μικρούς ντίζελ της BMW

Σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο ο 3κύλινδρος των 1,5 λίτρων, όσο και ο 4κύλινδρος των 2,0 πολύ σύντομα θα αποκτήσουν και δεύτερο υπερσυμπιεστή. Όχι για μεγαλύτερη απόδοση, αλλά για καλύτερη οικονομία.

BMW 18d engine

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μέχρι στιγμής έχουν διαρρεύσει καθώς έως τώρα δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση, ο BT47 2λιτρος κινητήρας ντίζελ της BMW των εκδόσεων 18d και 20d θα μετονομαστεί σε B47TU1 αποκτώντας συγχρόνως ένα επιπλέον τούρμπο –όπως και ο B37 των 1,5 λίτρων, που στο εξής θα τιτλοφορείται ως B37TU1. Και στις δύο περιπτώσεις, στόχος της συγκεκριμένης προσθήκης δεν είναι η αύξηση της ισχύος ή της ροπής, αφού σε αμφότερα τα μοτέρ η ονομαστική απόδοση θα παραμείνει ως είχε, αλλά η καλύτερη περιβαλλοντική τους συμπεριφορά (βλ. χαμηλότεροι κατά 5% ρύποι και πλήρης εναρμόνιση με το πρωτόκολλο Euro 6c), η επίτευξη χαμηλότερων καταναλώσεων ώστε να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις απαιτήσεις του ρεαλιστικού κύκλου δοκιμών WLTP, η πιο άμεση απόκριση χαμηλά αλλά και η περαιτέρω ομαλοποίηση της λειτουργίας τους σε όλο το εύρος περιστροφής.

Σε τεχνικό επίπεδο λοιπόν και οι δύο αυτοί κινητήρες θα διαθέτουν πλέον έναν μικρό υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για τις χαμηλές στροφές και έναν μεγαλύτερο σταθερής γεωμετρίας για τις υψηλές. Την ίδια στιγμή, επεμβάσεις θα γίνουν στην κατεργασία των εμβόλων, ενώ υψηλότερη πλέον θα είναι η πίεση λειτουργίας στου συστήματος άμεσου ψεκασμού.

Θυμίζουμε πως η μεγαλύτερη σε απόδοση εκδοχή του 2λιτρου κινητήρα ντίζελ της BMW (25d, 224 ίπποι) διαθέτει ήδη δύο υπερσυμπιεστές._Χ.Α.

 

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • BMW 18d engine
  • BMW
Ετικέτες: