top icon
Επικαιρότητα

Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Skoda Karoq

Η Skoda αποκαλύπτει στη Στοκχόλμη το νέο Karoq, ένα SUV που παραλαμβάνει τη σκυτάλη από το σχεδιαστικά ρηξικέλευθο Yeti στο μικρο-μεσαίο σκαλοπάτι της κατηγορίας.

Οι Τσέχοι επιτίθενται εκ νέου στην πιο δημοφιλή και αναπτυσσόμενη αυτή τη στιγμή κατηγορία της ευρωπαϊκής και όχι μόνο αυτοκινητικής σκηνής. Μπορεί το νέο Karoq να στερείται της σχεδιαστικής ευφυΐας του μοντέλου που αντικαθιστά, παρ’ όλα αυτά, όμως, αυτό δε μειώνει σε τίποτα τη δυναμική του. Και φυσικά, τις δυνατότητες του, μιας και «κουβαλά» σε μια πιο συρρικνωμένη συσκευασία όλα (ή σχεδόν όλα) τα ατού του μεγαλύτερου Kodiaq. Το νέο SUV της Skoda βασίζεται ασφαλώς στο δάπεδο MQB στο οποίο πατούν ήδη ουκ ολίγα μοντέλα του Ομίλου VW (Seat Ateca, Audi Q3, VW Tiguan). Κατ’ αντιστοιχία, η ίδια τακτική ακολουθείται και στον τομέα των κινητήρων, με τους Τσέχους να εκμεταλλεύονται στο έπακρι τα χαρίσματα των κινητήρων ντίζελ και βενζίνης του Ομίλου VW.

Επί του προκειμένου, σημείο αναφοράς στη γκάμα αποτελεί ο θαυματουργός 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας TSI των 1.000 μόλις κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 175 Nm ροπής. Αμέσως μετά στην… ιεραρχία συναντάμε τον 1.5 TSI (ναι, αυτόν του VW Golf), ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής εκπέμποντας χάρη στο σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων του μόλις 119 gr διοξειδίου του άνθρακα. Παρά το «θόρυβο» που έχει δημιουργηθεί γύρω από τα πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα του Ομίλου VW, το «παρών» δίνουν και εδώ οι γνωστοί 1.6 TDI και 2.0 TDI, με τον πρώτο να αποδίδει 115 ίππους και 250 Nm και τον δεύτερο 150 ίππους και 340 Nm. Επιπρόσθετα, ο 2λιτρος TDI είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με 190 ίππους και μάλιστα κατ’ αποκλειστικότητα με σύστημα τετρακίνησης και το κορυφαίo «7άρι» DSG κιβώτιο.

Όπως ανακοινώθηκε, τα πλούσια εξοπλισμένα Skoda Karoq προσφέρονται με το Driving Mode Select (Normal, Sport, Eco, Individual, Snow), σε συνδυασμό με το σύστημα Driving Chassis Control (στις εκδόσεις 1.5 TSI και 2.0 TDI) που ελέγχει τον βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης (Comfort, Standard, Sport). Τα τετρακίνητα δε Karoq προσφέρονται με το «πακέτο» off road στο οποίο το σύστημα περιορισμού της ολίσθησης των τροχών εκτελεί τα χρέη ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. Επιπρόσθετα, παρέχεται έξτρα προστασία στα… ευαίσθητα μηχανικά μέρη με την τοποθέτηση των σχετικών «ποδιών».

Το νέο Karoq έχει διαστάσεις 4.382×1.841×1605 χλστ. και θέτει νέα στάνταρ, σύμφωνα με τη Skoda, στο τομέα των χώρων εξασφαλίζοντας ένα πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα από 521 έως και 1.630 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων. Επιπρόσθετα, η Skoda προσφέρει το… καλούδι VarioFlex που δίνει τη δυνατότητα μεμονωμένης ή και συνολικής μετακίνησης ή και αφαίρεσης των τριών πίσω καθισμάτων. Σε επίπεδο αισθητικής στην καμπίνα δεσπόζουν οι κάθετα τοποθετημένοι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού,  η οθόνη του συστήματος infotainment (6,5 ή 9,2 ιντσών, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού), αλλά και ο προαιρετικός, σε στιλ Audi, ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Στα πλάνα των Τσέχων της Skoda περιλαμβάνεται η παρουσίαση τριών ακόμα εκδοχών: της vRS, που θα κινείται από τον 2λιτρο TFSI του Ομίλου VW, της πιο περιπετειώδους Scout αλλά και μιας υβριδικής, η οποία θα κινείται από τις λύσεις που συναντά κανείς στο ομόσταβλο VW Tiguan GTE. Δηλαδή, από έναν κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα, που συνδυαστικά «ρίχνουν» τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 50 μόλις gr για κάθε χιλιόμετρο κίνησης._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ