top icon
Επικαιρότητα

FCA: Κάτι τρέχει με την Κίνα

Περισσότερες από μία είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα που φέρονται να δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την εξαγορά της Fiat Chrysler Automobiles. Θα ενδώσει, άραγε, ο Sergio Marchionne;

Έντονος είναι ο επιχειρηματικός και όχι μόνο θόρυβος που έχει προκαλέσει σημερινό δημοσίευμα της Automotive News σύμφωνα με το οποίο ουκ ολίγες αυτοκινητοβιομηχανίες από την Κίνα έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους να εξαγοράσουν την Fiat Chrysler Automobiles σε μια εμφανή προσπάθεια όχι μόνο να πατήσουν… πόδι στις πάντοτε σημαντικές για τις ίδιες αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης, αλλά και να «ευθυγραμμιστούν» με τις εγχώριες κυβερνητικές πιέσεις για επέκταση των εμπορικών τους δραστηριοτήτων εκτός της γεωγραφικής επικράτειας της χώρας.

Με το άνοιγμα μάλιστα των χρηματαγορών στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού να υποδέχεται νωρίς σήμερα το πρωί με ενθουσιασμό(!) το ως άνω δημοσίευμα, η τιμή της μετοχής της FCA ανέβηκε κατά 4%, όντας αυτή τη στιγμή στο +5%.

Σύμφωνα με τη σχετική ηλεκτρονική ανάρτηση της Automotive News, μια κινεζική εταιρεία –άγνωστη ποια- κατέθεσε τον περασμένο μήνα στους ιθύνοντες της FCA μια «πλήρη πρόταση εξαγοράς», η οποία όμως φαίνεται πως απερρίφθη εν ριπή οφθαλμού, καθώς οι όροι της κρίθηκαν από τα μεγάλα κεφάλια του αμερικανο-ιταλικού ομίλου ως «μη ικανοποιητικοί».

Ανάμεσα στις… λοιπές εταιρείες που φέρονται να έχουν εκδηλώσει αντίστοιχο ενδιαφέρον είναι οι Guangzhou, Geely, Dongfeng και Great Wall, με την πρώτη μάλιστα να έχει ήδη συνάψει με την FCA ουκ ολίγες κοινές κατασκευαστικές συνέργειες εντός Κίνας.

Αυτή τη στιγμή, η FCA είναι αναμφίβολα μια ενδιαφέρουσα περίπτωση για τους Κινέζους -και ιδιαίτερα για την Geely που ήδη ελέγχει τις τύχες της Volvo, της London Taxi, της Proton και της Lotus- διαθέτοντας στις τάξεις της αυτή τη στιγμή 162 μονάδες παραγωγής ανά τον κόσμο, 87 κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης, αλλά και περισσότερες από 2.600 εκθέσεις στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, στις σκέψεις του Sergio Marchionne είναι η πώληση –μερική ή ολική- στους Κινέζους που θα καταθέσουν τη «βέλτιση πρόταση» των Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge και Ram, όχι όμως και των Alfa Romeo και Maserati.

Για την ιστορία –και όχι μόνο- αξίζει να θυμίσουμε πως εδώ και αρκετό καιρό είναι ο Sergio Marchionne αυτός που επιθυμεί… διακαώς τη συγχώνευση της FCA με άλλες εταιρείες ούτως ώστε να επιτευχθούν οι αναγκαίες, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, οικονομίες κλίμακας που θα εξασφαλίσουν και στις δύο μεριές την απαραίτητη οικονομική ευρωστία για τη συνέχεια της αυτοκινητικής τους επιβίωσης στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι.

Θυμίζουμε, επίσης, με την ευκαιρία και τις αγωνιώδεις προσπάθειες αλλά και το έντονο φλερτ που επιχείρησε στο πρόσφατο παρελθόν να αναπτύξει ο ιταλο-καναδός μάνατζερ τόσο με την αμερικάνικη GM, όσο και με τον Όμιλο VW, κινήσεις όμως που αμφότερες έπεσαν στο κενό._Χ.Α. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ