top icon
Επικαιρότητα

Γερμανία: Στο επίκεντρο της προεκλογικής αντιπαράθεσης τα ντίζελ

Σε μείζον ζήτημα πολιτικής αντιπαράθεσης έχει εξελιχθεί το θέμα της πετρελαιοκίνησης στη Γερμανία, λίγες μόλις μέρες πριν οι ψηφοφόροι της χώρας προσφύγουν στις κάλπες εν όψει των ομοσπονδιακών εκλογών της 24ης Σεπτεμβρίου.

Τα ντίζελ αυτοκίνητα, η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία, το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων του Ομίλου VW και η νέα… τάση των τοπικών και όχι μόνο αρχών της χώρας για πλήρη εξοστρακισμό της πετρελαιοκίνησης από τα μεγάλα αστικά της κέντρα, εξελίσσονται αυτή τη στιγμή σε κεντρικό θέμα της προεκλογικής αντιπαράθεσης των κομμάτων που διεκδικούν το κυβερνητικό χρίσμα στη Γερμανία. Και, φυσικά, σε μείζον ζήτημα για ολόκληρη την κοινωνία.

Η αντιμετώπιση της κρίσης αποτελεί -αν μη τι άλλο- θέμα υψίστης σημασίας για μια χώρα στην οποία πάνω από το 1/5 των θέσεων εργασίας εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από την αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με έγκυρους μάλιστα οικονομικούς κύκλους, αυτή τη στιγμή ολόκληρος ο κλάδος αντιπροσωπεύει, πάνω από το μισό του εμπορικού πλεονάσματος που εμφανίζει εν έτει 2017 η χώρα. Και αυτό είναι κάτι που δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί.

Η «πολιτικοποίηση» του ζητήματος της πετρελαιοκίνησης έχει εγείρει την έντονη αντίδραση του συνδέσμου κατασκευαστών, ο οποίος με πρόσφατη ανακοίνωσή του επεσήμανε με νόημα πως «το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας απαιτεί στρατηγική και όχι τίτλους που βασίζονται στην προεκλογική εκστρατεία».

Χαρακτηριστική του κλίματος, αλλά και των τεταμένων σχέσεων ανάμεσα στην πολιτική ηγεσία της χώρας και την αυτοκινητοβιομηχανία, είναι η σημερινή δήλωση του επικεφαλής του συνδέσμου κατασκευαστών της χώρας, Thilo Brodtmann.

«Είμαστε αντιμέτωποι με μια πλήρη αναθεώρηση των δεδομένων και τυχόν λάθος πολιτικές αποφάσεις θα κοστίσουν ακριβά. Οι πολιτικοί πρέπει να θέσουν το πλαίσιο βάσει ρεαλιστικών στόχων –και τότε ο ανταγωνισμός θα οδηγήσει από μόνος του στις καλύτερες λύσεις».

Από τη μεριά της, η Καγκελάριος της Γερμανίας, Angela Merkel, σε μια προσπάθεια να απαντήσει στις έντονες πιέσεις και επικρίσεις που αυτή τη στιγμή δέχεται από τους πολιτικούς αντιπάλους της, δήλωσε σε τηλεοπτική συνέντευξη που παραχώρησε στο ZDF πως ο πολιτικός σχηματισμός που εκπροσωπεί κάλλιστα θα μπορούσε να δημιουργήσει το νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέπει στους ιδιοκτήτες των ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων να καταθέσουν μαζικές αγωγές εναντίον των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν διαθέσει στην εγχώρια αγορά πετρελαιοκίνητα οχήματα με υψηλότερες, σε σχέση με τις ενδεδειγμένες, εκπομπές ρύπων.

«Επί της αρχής, μπορεί να γίνει. Αλλά πρέπει να σχεδιαστεί με τον κατάλληλο τρόπο», προσέθεσε χαρακτηριστικά η Angela Merkel.

Απαντώντας, ο επικεφαλής του SPD, Martin Schulz, δήλωσε από τη μεριά του πως είναι ευθύνη της κυβέρνησης να αποφύγει τη διαφαινόμενη απαγόρευση πώλησης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Σε άλλη αποστροφή του λόγου του, ο πρώην επικεφαλής του ευρωκοινοβουλίου δήλωσε πως η νυν Καγκελάριος «δεν έχει πλάνο» για την επίλυση του διαβόητου dieselgate που ξέσπασε ακριβώς πριν δύο χρόνια στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και γρήγορα εξαπλώθηκε και στη γηραιά ήπειρο._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ