top icon
Επικαιρότητα

Γιατί το Group PSA θέλει να αγοράσει την Opel

Ύστερα από μια περίοδο περικοπών που στόχο είχε την επιστροφή του γαλλικού ομίλου στην κερδοφορία, ήρθε η ώρα για… ανάπτυξη!

Η προσπάθεια «απόσπασης» της Opel από τις αγκάλες της αμερικανικής GM συνιστά, δίχως καμία αμφιβολία, μια κίνηση-ματ για τον γαλλικό όμιλο. Και συνάμα, ένα μεγάλο προσωπικό στοίχημα για τον CEO του Group PSA, Carlos Tavares, οποίος επιχειρεί με το εν λόγω εγχείρημα να βγει οριστικά και αμετάκλητα από τη σκιά της Renault. Τόσο στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιχειρώντας με την επικείμενη απορρόφηση της Opel το «μεγάλο άλμα» στο σύγχρονο αυτοκινητικό τοπίο της γηραιάς ηπείρου, ο Tavares έχει ένα και μόνο στόχο: να δημιουργήσει έναν «νέο υπερ-όμιλο» με διευρυμένο portfolio και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη. Και όλα αυτά, με αυστηρή οικονομική πειθαρχία στις τάξεις του και μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας, οι οποίες θα προκύψουν μέσα από τις κοινές συνέργειες σε τεχνολογικό και κατασκευαστικό επίπεδο ανάμεσα στις Peugeot, Citroen, DS και Opel.

Ο 57χρονος Carlos Tavares δεν έκρυψε ποτέ τις φιλοδοξίες του, μιας και ο πρωταρχικός στόχος του πρώην συνεργάτη του CEO της Renault, Carlos Ghosn, ήταν και εξακολουθεί να είναι μέχρι και σήμερα, να ξεπεράσει στην κούρσα των παγκόσμιων αλλά και ευρωπαϊκών πωλήσεων το πρώην… αφεντικό του. Με την εξαγορά της Opel και φυσικά της θυγατρικής της Vauxhall, το Group PSA θα καταφέρει να «ξεκολλήσει» από τις 3,15 εκ. πωλήσεις τις οποίες και κατέγραψε ανά την υφήλιο το 2016, υπερκεράζοντας κατά πολύ τις αντίστοιχες επιδόσεις της Renault (3,18 εκ.). Στην Ευρώπη, ειδικότερα, οι «ενωμένες» δυνάμεις των PSA-Opel θα καταφέρουν να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς της τάξης του 16,1%, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2016, με την Renault να ακολουθεί με διαφορά πίσω τους και τον Όμιλο VW να παραμένει «παραδοσιακά» στην κορυφή, με ποσοστό 24,1%.

Σε δεύτερη φάση, με την ένταξη της Opel στους κόλπους τους, οι Γάλλοι της PSA στοχεύουν στην περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης νέων τεχνολογιών, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στην παραδοσιακά «ακριβή» Ευρώπη. Από εκεί και πέρα, μια επικείμενη σύμπραξη ανάμεσα στις Opel και PSA θα εξασφαλίσει στους ανθρώπους της τελευταίας αμεσότερη πρόσβαση σε πλατφόρμες-κλειδιά της πρώτης -κάτι που έχει ήδη ξεκινήσει δειλά δειλά με τη «διανομή» του δαπέδου των Peugeot 2008/3008 στα νέα Opel Crossland X/Grandland X- αλλά και μεγαλύτερη διείσδυση για τους Γάλλους σε κατηγορίες οχημάτων που παραδοσιακά αποτελούν τους πυλώνες της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου.

Διαβάστε επίσης: Γιατί η GM θέλει να πουλήσει την Opel

Σε κάθε περίπτωση, ο Carlos Tavares είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο πως θα θελήσει να παραλάβει στα χέρια του τις τύχες της Opel υπό την προϋπόθεση ότι η τελευταία θα έρθει στις αγκάλες των Γάλλων με όσο το δυνατόν μικρότερες δανειακές υποχρεώσεις. Αυτός ήταν και παραμένει μέχρι και σήμερα, ο μεγαλύτερος σκόπελος στις διαπραγματεύσεις που αυτή τη στιγμή συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό ανάμεσα στους Γάλλους της PSA και τους αμερικανούς της GM. Την ίδια στιγμή, το ίδιο σίγουρο είναι πως, αμέσως μετά τη «μεταβίβαση» της Opel, το Group PSA  θα επιβάλλει εκτεταμένες περικοπές στις μονάδες κατασκευής οχημάτων της τελευταίας, πολλώ δε μάλλον σε εκείνες της Vauxhall που βρίσκονται στην έτοιμη για τη μεγάλη έξοδο από την ΕΕ, Μ. Βρετανία.

Δε μένει παρά να περιμένουμε την τελική έκβαση των συζητήσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές, αλλά και τις ακριβείς διαθέσεις της πολιτικής ηγεσίας της Γερμανίας, η οποία, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, φαίνεται πως δεν βλέπει με καλό μάτι την πώληση μιας εγχώριας εταιρείας στους Γάλλους. Για λόγους γοήτρου, πρωτίστως. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ