top icon
Επικαιρότητα

Γιατί οι κατασκευαστές γυρνούν την πλάτη τους στις Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου;

Εννιά είναι οι εταιρείες που φέτος δεν θα δώσουν το «παρών» στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ιδού το γιατί.

Πέρσι ήταν οι Aston Martin, Bentley, Ford, Lamborghini, Rolls-Royce και Volvo που επιδεικτικά γύρισαν την πλάτη τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου που διεξήχθη στην πόλη του φωτός. Φέτος, όπως μεταδίδουν σήμερα έγκριτα ειδησεογραφικά πρακτορεία, είναι οι σειρά όχι ενός, αλλά εννέα στο σύνολο κατασκευαστών να δηλώσουν βροντερά πως δεν θα συμμετάσχουν στην αντίστοιχη ευρωπαϊκή… γιορτή της αυτοκίνησης που θα ανοίξει επίσημα τις πύλες της στη Φρανκφούρτη στις αρχές του επόμενου κιόλας μήνα. Έτσι, από τα περίπτερα της εν λόγω εκδήλωσης θα απουσιάζουν φέτος από τον όμιλο FCA, οι Alfa Romeo, Fiat και Jeep, από το γκρουπ PSA, οι Peugeot και DS, ενώ από το ιαπωνικό στρατόπεδο απούσες θα είναι οι Nissan, Infiniti και Mitsubishi. Η 9άδα των απόντων συμπληρώνεται, για μια ακόμα χρονιά, από τους σουηδούς της Volvo.

Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Στο παρελθόν οι εκθέσεις αυτοκινήτου ανά τον κόσμο, και δη εκείνες που φέρουν τον χαρακτηρισμό «Διεθνείς», αποτελούσαν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους καταναλωτές να δουν από κοντά και να συγκρίνουν… ζωντανά τις προτάσεις των κατασκευαστών. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, όλο και μεγαλύτερη μερίδα αγοραστών επιλέγει το διαδίκτυο προκειμένου να «αντλήσει» τις κρίσιμες πληροφορίες που επιθυμεί για τα μοντέλα της αρεσκείας του. Ως εκ τούτου πλέον, όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες συνειδητοποιούν πως το –ούτως ή άλλως- υψηλό κόστος συμμετοχής τους στα μεγάλα, διεθνή σαλόνια αυτοκινήτου δεν «αντιστοιχεί» πλέον της απήχησης που εισπράττουν από τον «καθημερινό» καταναλωτή που επισκέπτεται τα περίπτερά τους.  

Ως απόρροια των παραπάνω, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν να επικεντρώνουν πλέον όλο και περισσότερο την προσοχή τους είτε σε δικές τους εκδηλώσεις, στις οποίες το κοινό είναι σαφως πιο «εξειδικευμένο», είτε σε πιο μικρές διοργανώσεις, όπως για παράδειγμα είναι το Goodwood Festival of Speed, στις οποίες η συμμετοχή του κόσμου είναι πιο διαδραστική. Και επομένως, δυνητικά πιο ωφέλιμη σε ότι αφορά στην «πολιτική προώθηση του προϊόντος».

Επί του συγκεκριμένου θέματος, χαρακτηριστική του κλίματος που επικρατεί στους κόλπους μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών είναι και η πρόσφατη δήλωση της Peugeot, στην οποία επισημαίνονται τα εξής:

«Κάθε εταιρεία συγκρίνει διαρκώς την αποδοτικότητα των επενδύσεων στον τομέα του μάρκετινγκ ώστε να αποφασίσει τη συμμετοχή της στις εκθέσεις».

Από τη μεριά τους, οι διοργανωτές της φετινής ΙΑΑ, δηλώνουν:

«Φυσικά και λυπόμαστε όταν μεμονωμένοι εκθέτες δηλώνουν πως δεν θα παραστούν στη Φρανκφούρτη. Όλοι τους όμως έχουν σημειώσει τη σπουδαιότητα των εν λόγω εκδηλώσεων αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής τους στο μέλλον»

Αξίζει να σημειώσουμε πως το 2015 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το «παρών» έδωσαν 931.700 επισκέπτες με τους εκθέτες που σχετίζονται, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, με την αυτοκίνηση να ανέρχονται στους 1.103._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ