top icon
Επικαιρότητα

H Ferrari γιορτάζει τα 30 χρόνια της F40 (+40 photos)

Ήταν 21 Ιουλίου του 1987 όταν η Ferrari παρουσίασε στο Maranello την εμβληματική F40, το τελευταίο μοντέλο του cavalino rampante που έφερε τη σφραγίδα του θρυλικού ιδρυτή της πιο διάσημης και ποθητής, συνάμα, μάρκας αυτοκινήτων στον κόσμο.

Τριάντα ακριβώς χρόνια έχουν περάσει από τότε που η ιταλική εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά στο Civic Center στο Maranello της Ιταλίας την μοναδική Ferrari F40, ένα αυτοκίνητο που ήρθε στη ζωή με αφορμή την 40η επέτειο της πιο θρυλικής μάρκας αυτοκινήτων ανά την υφήλιο. Αποτελώντας εν έτει 1987 την απόλυτη έκφραση της τεχνολογικής υπεροχής των Ιταλών και συνάμα μια υπερ-κατασκευή που συνέδεε τη σύγχρονη τότε ιστορία της μάρκας με το χθες, κατάφερε από την πρώτη στιγμή να κυριεύσει τα αυτοκινητικά όνειρα των απανταχού petroheads παραμένοντας στη γραμμή παραγωγής της Ferrari για πέντε συναπτά έτη. Με κάθε αυτοκίνητο να κατασκευάζεται στο χέρι, μέχρι το 1992 από το Maranello «βγήκαν» μόλις 1.315 αντίτυπα, παρά το γεγονός ότι ο αρχικός κατασκευαστικός προγραμματισμός των Ιταλών δεν ξεπερνούσε τα 400 «κομμάτια».

Με αεροδυναμικό συντελεστή 0,34, βάρος κάτω από 1.100 κιλά και έναν bi-turbo V8 κινητήρα 2,9 λίτρων με απόδοση 478 ίππων πίσω από την πλάτη των δύο τυχερών επιβατών, η F40 κατάφερε να διατηρήσει τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής έως τα τέλη του 1989 με την τελική ταχύτητά της να υπερβαίνει το άτυπο την εποχή εκείνη σκαλοπάτι των 200 μιλίων/ώρα κατά 2 μόλις χλμ./ώρα.

Στη λαμπερή εκδήλωση που διοργανώθηκε ειδικά για την περίσταση της επετείου της F40 στο Maranello το «παρών» έδωσαν ο Ermanno Bonfiglioli, ο οποίος ήταν υπεύθυνος την εποχή εκείνη για την εξέλιξη των «ειδικών» αυτοκινήτων της μάρκας αλλά και τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της F40, ο Leonardo Fioravanti, σχεδιαστής από τον οίκο Pininfarina, καθώς και o δοκιμαστής της ιταλικής εταιρείας, Dario Benuzzi.

«Κανένας εκτός από τους στενούς συνεργάτες του Enzo Ferrari δεν είχαν δει το αυτοκίνητο πριν την επίσημη παρουσίασή του εκείνο το πρωί. Πραγματικά, η εξέλιξη του αυτοκινήτου είχε πραγματοποιηθεί με άκρα μυστικότητα από την εταιρεία», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ermanno Bonfiglioli.

Όπως αποκάλυψε ο Ιταλός, η εξέλιξη της F40 ξεκίνησε τον Ιούνιο του 1986 διαρκώντας μόλις 13 μήνες. Και προσέθεσε:

«Ο κινητήρας προερχόταν από την 288 GTO Evoluzione, αλλά χάρη σε σημαντικές αλλαγές που κάναμε, όπως ήταν η χρήση μαγνησίου στο κάρτερ, στα καλύμματα της κυλινδροκεφαλής, στις εισαγωγές, καθώς και στο κέλυφος του κιβωτίου καταφέραμε να φτιάξουμε ένα κινητήρα που εξασφάλιζε τελική πάνω από τα 320 χλμ./ώρα».

Από τη μεριά του, ο Leonardo Fioravanti καταθέτει τη δική του εμπειρία, δηλώνοντας τα εξής:

«Όταν ο Commendatore με προσκάλεσε να εκφράσω την άποψη μου για την πρωτότυπη 288 GTO Evoluzione, η οποία δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, δεν έκρυψα τον ενθουσιασμό μου ως ερασιτέχνης οδηγός σε σχέση με την εκπληκτική επιτάχυνση του αυτοκινήτου των 650 ίππων. Τότε, ήταν η πρώτη φορά που ο Enzo μου έκανε λόγο για μια πραγματική Ferrari. Ήξερε, όπως και εμείς, ότι αυτό θα ήταν το τελευταίο του αυτοκίνητο… αμέσως ξεκινήσαμε τις μελέτες και τις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα ώστε να καταφέρουμε να πετύχουμε συντελεστές κατάλληλους για το πιο δυνατό αυτοκίνητο της μάρκας. Ο σχεδιασμός της F40 είχε απόλυτη συνάφεια με τις επιδόσεις της».

Ο για πολλά χρόνια δοκιμαστής της Ferrari, Dario Benuzzi, περιγράφει με τη σειρά του με εύστοχο τρόπο το οδηγικό προφίλ της F40, λέγοντας τα εξής:

«Η συμπεριφορά των πρώιμων πρωτοτύπων δεν ήταν καλή. Για να δαμάσουμε την ισχύ του κινητήρα, έπρεπε να επέμβουμε σε κάθε πτυχή της F40. Από τους υπερσυμπιεστές και το σύστημα πέδησης έως τα αμορτισέρ και τα ελαστικά. Το αποτέλεσμα όμως που προέκυψε στο τέλος ήταν εξαιρετικό. Τελικά, φτιάξαμε το αυτοκίνητο που ακριβώς θέλαμε. Χωρίς σύστημα υποβοήθησης στο τιμόνι, χωρίς ηλεκτρονικά. Ένα αυτοκίνητο που απαιτεί την ικανότητα και την αφοσίωση από μεριάς του οδηγού. Η ακρίβεια του τιμονιού, το κράτημα, η ισχύς στο φρενάρισμα και η δύναμη κατά την επιτάχυνση έφτασαν σε πρωτόγνωρα επίπεδα για ένα αυτοκίνητο παραγωγής».

Φυσικά, αυτή τη στιγμή η Ferrari F40 καταλαμβάνει περίοπτη θέση στο μουσείο της εταιρείας. Και ειδικότερα, στο παράρτημά του που έχει τίτλο «Under the Skin», οι πύλες του οποίου παραμένουν ανοιχτές για όλους τους επισκέπτες στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 70 χρόνια παρουσίας της Ferrari στο παγκόσμιο αυτοκινητικό γίγνεσθαι._Χ.Α. 

Διαβάστε επίσης: Με Ferrari F40 Bimota YB-4 στο Φιοράνο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ