top icon
Επικαιρότητα

Hyundai i30N & Fastback: Πρόσω ολοταχώς

Η πάντοτε φιλόδοξη Hyundai μπαίνει δυναμικά την αρένα των καυτών χάτσμπακ με την έκδοση Ν του 5θυρου i30 να σέρνει πρώτη το χορό της όλης προσπάθειας. Και όχι μόνο, μιας και το «μενού εκδόσεων» περιλαμβάνει στα χαμηλότερα από πλευράς κόστους και κυβισμού σκαλοπάτια έναν ακόμα τύπο αμαξώματος, που τοποθετείται ανάμεσα στις χάτσμπακ και στέισον βάγκον παραλλαγές της οικογένειας.

Στόχος της Hyundai και του νεοσύστατου παραρτήματος υψηλών επιδόσεων Ν Performance που από την άνοιξη του 2015 «κατευθύνει» με μαεστρία ο πρώην επικεφαλής του Μ Division, Albert Biermann, ο άνθρωπος, με άλλα λόγια, που αποτέλεσε τον ιθύνοντα νου στα πρώιμα στάδια εξέλιξης των BMW M5 και M3/M4, είναι να πρωταγωνιστήσουν στην κορυφή της μικρομεσαίας αρένας κάνοντας όσο πιο… δύσκολη γίνεται τη ζωή καταξιωμένων ονομάτων του είδους. Και συγκεκριμένα, των VW Golf GTi, Ford Focus ST, Honda Civic Type R και Seat Leon Cupra.

Προκειμένου η όλη προσπάθεια να αποδώσει τους αναμενόμενους καρπούς, η Hyundai εγκατέστησε μια πολυμελή ομάδα μηχανικών «μέσα» στη διάσημη πίστα-ειδική διαδρομή της «Πράσινης Κόλασης» πραγματοποιώντας για πάνω από ένα χρόνο και για περισσότερα από 10.000 χλμ. τις απαραίτητες δοκιμές εξέλιξης στο πάντοτε απαιτητικό γερμανικό τερέν των 20,8 χλμ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, δύο πρωτότυπα του όπλου της, του νέου Hyundai i30N, όπως επίσημα ονομάζεται η κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου των Κορεατών, συμμετείχαν πριν λίγες μόλις εβδομάδες στον 24ώρο αγώνα αντοχής που διεξήχθη –που αλλού;- στο «μεγάλο» Νurburgring.

Τι νέο φέρνει μαζί του το προσθιοκίνητο και υπερτροφοδοτούμενο, ασφαλώς, i30N; Σχεδιαστικά, ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο που διεκδικεί μια θέση στον… ήλιο βασιζόμενο πολύ περισσότερο στις απτές δυνατότητές του και λιγότερο στο θεαθήναι. Έτσι, οι εξωτερικές πινελιές που διανθίζουν την κορυφαία από κάθε πλευρά έκδοση της οικογένειας i30 είναι, πέραν από κομψές, και αρκούντως διακριτικές και ισορροπημένες: δίχρωμες ζάντες ελαφρού κράματος, ενισχυμένα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός πίσω και στο πλάι, πιο τονισμένη μάσκα και… αυτό είναι όλο.

Στο εσωτερικό, η συνολική εικόνα ακολουθεί ανάλογες οδούς, με το μάτι να μην κεντρίζεται από «φτηνές» προσθήκες, αλλά από αλλαγές ουσίας που αφορούν στο σχήμα του πηδαλίου, στη μορφή και στην αποτελεσματικότητα των καθισμάτων, ενώ ανάλογα σπορτίφ χροιά χαρίζουν τόσο οι πιο σκούρες επιφάνειες του ταμπλό, όσο και ο πιο «τονισμένος» φωτισμός που συνδυάζεται με διαφορετική αριθμοσειρά στον αναλογικό πίνακα οργάνων.

Η πραγματική ωστόσο ουσία στο νέο i30N βρίσκεται καλά κρυμμένη κάτω από τις μεταλλικές του επιφάνειες και όχι «πάνω» σε αυτές. Και αρχής γενομένης, κάτω από το εμπρός καπό. Εκεί, δηλαδή, όπου δεσπόζει ένας 2λιτρος κινητήρας τούρμπο, ο οποίος είναι διαθέσιμος μάλιστα σε δύο εκδόσεις, με την «μικρή» να αποδίδει 250 ίππους και τη μεγαλύτερη 275 ίππους. Αμφότερες ωστόσο εξασφαλίζουν ροπή της τάξης των 352 Nm και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Στην πρώτη περίπτωση το «σπριντ» από τα 0 έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 6,4 δλ. και στη δεύτερη 6,2 δλ. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, καθώς και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό.

Στα υπόλοιπα highlight του i30N ξεχωρίζουν το σύστημα συγχρονισμού των στροφών του κινητήρα ούτως ώστε να επιτυγχάνονται ακριβέστερες αλλαγές ταχυτήτων, το σύστημα launch control για… αστραπιαίες εκκινήσεις από στάση και φυσικά η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Σημείο αναφοράς αποτελούν επίσης η δυνατότητα μεταβολής της ηχητικής του συστήματος εξαγωγής μέσω του απλού πατήματος του σχετικού μπουτόν στο ταμπλό, καθώς και τα πέντε διαφορετικά προγράμματα (Eco, Normal, Sport, N και N Custom) τα οποία ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή του ελέγχοντας τον βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης, το «βάρος» του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού.

Hyundai i30 Fastback

Με την έκδοση Fastback η Hyundai επιχειρεί μια σημαντική διαφοροποίηση στη «σύσταση» της γκάμας του νέου i30 δημιουργώντας ένα αυτόνομο μοντέλο το οποίο επιχειρεί να «γεφυρώσει» το όποιο χάσμα ανάμεσα στην κλασσική 5θυρη οικογενειακή παραλλαγή της σειράς και την εμφανώς πιο πρακτική στέισον βάγκον. Επί της ουσίας, το ύψος του αμαξώματος είναι χαμηλότερο κατά 30 χλστ., με το αυτοκίνητο να «κάθεται» στο δρόμο επίσης πιο χαμηλά, αλλά για μόλις 5 χλστ. Την ίδια στιγμή, το μήκος του σε σχέση με το 5θυρο i30 είναι μεγαλύτερο κατά 115 χλστ., ενώ σχεδιαστικά, πέρα από τη διαφορετική «ουρά», ξεχωρίζει για τα πιο στενά πλευρικά κρύσταλλα.

Όντας, σύμφωνα με την Hyundai, η πιο σπορτίφ σε χαρακτήρα παραλλαγή των ταπεινότερων εκδόσεων του 5θυρου i30,  διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και συγκεκριμένα κατά 15% πιο σφικτά ελατήρια.

Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνώριμο 3κύλινδρο 1.000άρη βενζινοκινητήρα της Hyundai, ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 120 ίππους. Ο τελευταίος συνοδεύεται στη γκάμα του μοντέλου και από έναν 4κύλινδρο 1.400άρη με ισχύ 140 ίππων. Ο «μικρός» συνεργάζεται με χειροκίνητο «6άρι» κιβώτιο, ο δε μεγαλύτερος προαιρετικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων της εταιρείας.

Στο μέλλον θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο εκδόσεις ντίζελ που θα έχουν χωρητικότητα 1,6 λίτρα και απόδοση 110 ή 136 ίππους._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ