20 Μαρ 2017

Η εξαγορά της Opel θα δώσει «παγκόσμια φτερά» στο γκρουπ PSA

Ο γαλλικός όμιλος προσδοκά να γίνει ένας παγκόσμιος παίχτης στην αυτοκινητική σκακιέρα.

Σε σχετική συνέντευξη που παραχώρησε στην κυριακάτικη έκδοση της γερμανικής εφημερίδα Welt, o Jean-Philippe Peugeot εξέφρασε τη βεβαιότητα πως η εξαγορά της Opel από το γκρουπ PSA θα δώσει με το πέρασμα του χρόνου την απαραίτητη ώθηση ώστε οι ενωμένες πλέον δυνάμεις των Peugeot, Citroen, DS και Opel, να… ανοίξουν τα φτερά τους σε παγκόσμιο επίπεδο.

«Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες από τη δικιά μας, αυτό που μετράει είναι να παράγεις τουλάχιστον 3 εκατομμύρια οχήματα ώστε να προκύψουν πραγματικές οικονομίες κλίμακας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Jean-Philippe Peugeot, η οικογένεια του οποίου ελέγχει σήμερα το 13,68% του μετοχικού σχήματος της PSA, αλλά την ίδια στιγμή, το 22,19% των ψήφων στο Διοικητικό της Συμβούλιο.

Διαβάστε επίσης: Τα μελλοντικά Opel θα χρησιμοποιούν δάπεδα της PSA

Μιλώντας σχετικά με τον τρόπο που θα «συνεργαστούν» σε εμπορικό επίπεδο οι μάρκες που εσωκλείονται πλέον στις… αγκάλες του γκρουπ PSA, ο Jean-Philippe Peugeot δήλωσε:

«Ο κανιβαλισμός ανάμεσα στις εταιρείες του γκρουπ είναι περιορισμένος. Η Opel είναι ισχυρή σε αγορές στις οποίες δεν είναι η PSA. Στη Γερμανία για παράδειγμα, η εταιρεία πουλά περισσότερα αυτοκίνητα απ’ ότι οι Peugeot, DS και Citroen μαζί. Το ίδιο συμβαίνει και με τη Vauxhall στη Μ. Βρετανία».

Θυμίζουμε πως το κόστος της εξαγοράς της Opel ανήλθε τελικά στα 2,2 δις ευρώ, εκ των οποίων το γκρουπ PSA θα καταβάλλει σε ρευστό στη General Motors 1,3 δις ευρώ, τίμημα που αντιστοιχεί στην αποτίμηση της αξίας των Opel και Vauxhall. Το εναπομείναν κεφάλαιο (0,9 εκ. ευρώ), το οποίο αφορά στην εξαγορά του τμήματος χρηματοδοτήσεων και ευρύτερα των οικονομικών υπηρεσιών της Opel, θα καταβάλλουν κατά 50% ο τραπεζικός όμιλος BNP Paribas SA και κατά 50% η PSA.

Με την πλήρη απορρόφηση τη γερμανικής εταιρείας από τους Γάλλους, στόχος των νέων ιδιοκτητών της Opel είναι η εξοικονόμηση κεφαλαίων που θα ξεπερνούν σε ύψος τα 1,7 δις ευρώ σε βάθος δεκαετίας και φυσικά η επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία από το 2020 και μετά._X.A.