top icon
Επικαιρότητα

Κατά πόσο χάνει η Ferrari αν αποχωρήσει από την F1;

Με τη Ferrari να απειλεί για ακόμα μία φορά ότι θα αποχωρήσει από την Formula 1, εν μέσω μεγάλων αλλαγών σε εμπορικό και τεχνικό επίπεδο, έχει ενδιαφέρον να εξετάσει κανείς αν και κατά πόσο οι Ιταλοί θα χάσουν από μία τέτοια απόφαση.

Πριν μερικές εβδομάδες, ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, μίλησε για αποχώρηση της ομάδας του από την F1, σε περίπτωση που τεθούν σε εφαρμογή όλες οι προτεινόμενες αλλαγές για τις μονάδες ισχύος του 2021. Δεν είναι όμως μόνο αυτός ο λόγος που η ιταλική φίρμα απείλησε έτι μία φορά τη Liberty και τη FIA.

Η βαθύτερη αιτία αυτής της αντίδρασης έγκειται στο γεγονός ότι οι νέοι ιδιοκτήτες του σπορ θέλουν να εξισορροπήσουν το grid σε οικονομικό επίπεδο, κόβωντας τα bonus των μεγάλων ομάδων και υιοθετώντας ένα budgetcap, κατά τα πρότυπα άλλων διοργανώσεων. Κάτι τέτοιο αντιβαίνει στα συμφέροντα της Scuderia.

Ωστόσο, είναι άξιο απορίας αν τελικά οι Ιταλοί χάνουν από μία τέτοια απόφαση. Το όνομά του είναι απόλυτα συνυφασμένο με την F1, είναι εδώ επί 67 συναπτά έτη.

Αυτό το ερώτημα έρχεται να απαντήσει το βρετανικό Independent, που με δημοσίευμά του μιλά με αριθμούς και στοιχεία του 2016 για την αυτοκινητοβιομηχανία της Ferrari εν τω συνόλω της.

Κι αυτό, διότι το αγωνιστικό τμήμα της Ferrari δεν αποκαλύπτει τα δικά του οικονομικά στοιχεία κάθε έτους, μιας και δε λογίζεται ως ένα ξεχωριστό κομμάτι της εταιρείας. Παρόλα αυτά, το ρεπορτάζ αναφέρεται κατά προσέγγιση και στα νούμερα της Scuderia.

Πιο συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων της Ferrari (συνολικά) είναι το R&D πρόγραμμά της, στο οποίο ξοδεύει 509,6 εκ. ευρώ, εκ των οποίων τα 378 εκ. ευρώ είναι για την εξέλιξη του μονοθέσιού της.

Έπειτα, βρίσκεται το κομμάτι των πληρωμών του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων και των δύο οδηγών της, σε ένα ποσό που ανέρχεται στα 89,5 εκ. ευρώ, ενώ τα ετήσια έξοδά της για τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα φτάνουν τα 62 εκ. ευρώ. Στο σύνολο, η Ferrari ξοδεύει για να αγωνίζεται στην F1, 529 εκ. ευρώ.

Στον τομέα των εσόδων, η εταιρεία του Maranello έχει ορισμένες προνομιακές απολαβές, καθώς τα διαφημιστικά έσοδα μαζί με το περίφημο bonusιστορικότητας φτάνουν 179 εκ. ευρώ. Οι χορηγίες και η διαφήμιση του αγωνιστικού τμήματος των Ιταλών τους αποφέρει περί τα 186 εκ. ευρώ, ενώ η πώληση μονάδων ισχύος στις ομάδες με τις οποίες συνεργάζονται τους δίνει έσοδα της τάξης των 50 εκ. ευρώ. Το σύνολο: 415 εκ. ευρώ.

Επομένως, αν λάβουμε υπόψη μας τα οικονομικά δεδομένα του 2016, η Ferrari έχει ζημιά κοντά στα 115 εκ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει πως, αν πράγματι αποχωρήσει από το σπορ, δεν χάνει τίποτα. Αντιθέτως, κερδίζει. Και δεν χάνει ούτε στον τομέα του marketing, μιας και το brand της είναι αρκετά ισχυρό και χωρίς την εμπλοκή στην F1.

Όσο κι αν μοιάζει απίθανο τη δεδομένη στιγμή, τίποτε δεν κρατά τη Scuderia από το να πάρει αυτήν την απόφαση._Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ