19 Αυγ 2017

Κινητήρα με τρία τούρμπο κατοχυρώνει η Mazda

Έναν βενζινοκινητήρα με δύο κλασσικά τούρμπο και έναν ηλεκτρικό υπερτροφοδότη έχει στα σκαριά η Mazda. 

Mazda

Δεν έχουν περάσει λίγες μέρες από τη στιγμή που η Mazda ανακοίνωσε τις προθέσεις της να παρουσιάσει σε επερχόμενα μοντέλα της γκάμας της τη νέα γενιά κινητήρων βενζίνης SkyActiv-X, στην οποία η ανάφλεξη του μίγματος αέρα/βενζίνης πραγματοποιείται με τη συμπίεσή του και όχι με την αρωγή των κλασικών σπινθηριστών (μπουζί(, που για την περίσταση λάμπουν δια της απουσίας τους. Σήμερα, όπως αποκαλύπτει η αμερικάνικη ιστοσελίδα roadandtrack.com, ιαπωνική εταιρεία φαίνεται να «μελετά» το ενδεχόμενο να παρουσιάσει έναν ακόμα ενδιαφέροντα τύπο κινητήρα, ο οποίος θα διαθέτει δύο «συνηθισμένους» υπερσυμπιεστές καυσαερίων, σε συνδυασμό μ’ ένα κομπρέσορα που θα κινείται με την αρωγή ρεύματος.

Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν οι σχετικές αιτήσεις που πρόσφατα κατέθεσε προς κατοχύρωση η ιαπωνική εταιρεία στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στην αρμόδια υπηρεσία US Patent and Trademark Office (USPTO).

Σύμφωνα με το συνοδευτικό κείμενο της αίτησης, το ηλεκτρικό τούρμπο θα επενεργεί στις πολύ χαμηλές στροφές, ώστε να εξουδετερωθεί η πάντοτε… ανεπιθύμητη υστέρηση στην απόκριση, ενώ πιο ψηλά στο «παιχνίδι» θα εμπλέκονται αποκλειστικά οι δύο «κλασικοί» υπερσυμπιεστές καυσαερίων. Εικάζεται πως ο «τρι-τουρμπος» κινητήρας των Ιαπώνων και ειδικότερα το ηλεκτρικό θα συνοδεύεται από το γνωστό σύστημα i-Eloop που είδαμε στο Mazda 6, το οποίο μετατρέπει τη «χαμένη» θερμότητα που παράγεται από το σύστημα πέδηση σε ηλεκτρική.

Όπως μαρτυρούν τα σχετικά σχέδια που σας παραθέτουμε, η συγκεκριμένη εφαρμογή θα βρει εφαρμογή σε πισωκίνητα μοντέλα της γκάμας._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Mazda
  • Mazda
  • Mazda
Ετικέτες:

Σχόλια