top icon
Επικαιρότητα

Lotus Evora GT430: Εν τω πολλώ το ευ

Η ισχυρότερη street-legal Lotus όλων των εποχών ακούει Evora GT430.

Η βρετανική εταιρεία παρουσίασε σήμερα το πιο δυνατό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ στην πολυετή της ιστορία. Το πόσο «ευρείας παραγωγής» είναι βέβαια η νέα Evora GT430 είναι σχετικό, μιας και τα διόλου διακριτικά σε εμφάνιση και προδιαγραφές αντίτυπα του βρετανικού κουπέ που θα δούμε στους δρόμους ανά τον κόσμο, δεν θα ξεπεράσουν τα 60.

Αισθητικά, το κυρίαρχο στοιχείο είναι το carbon, υλικό από το οποίο συντίθενται ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, το εμπρός splitter, η οροφή, αλλά και η θηριώδης πίσω αεροτομή. Συνολικά, το αμάξωμα είναι ελαφρύτερο κατά 26 κιλά σε σχέση με τη «μικρότερη» GT410 και κατά 82 σε σχέση με την Porsche Cayman GT4, φτάνοντας σε απόλυτα νούμερα τα 1.258 κιλά, ενώ ακόμα πιο σημαντικά είναι τα επιτεύγματά της στον τομέα της αεροδυναμικής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ίδια τη Lotus, στα 305 χλμ./ώρα, που είναι και η τελική ταχύτητα της GT430, η κάθετα παραγόμενη δύναμη στον πίσω άξονα φτάνει πλέον τα 250 κιλά.

Την κίνηση εξακολουθεί να δίνει ο γνωστός V6 κινητήρας των 3,5 λίτρων της… Toyota, ο οποίος αποδίδει με την αρωγή μηχανικού υπερτροφοδοότη 436 ίππους και 440 Nm ροπής. Τιμές που εξασφαλίζουν επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 3,8 δλ.

Στις λοιπές αναβαθμίσεις περιλαμβάνονται το μπλοκέ διαφορικό τύπου Τόρσεν, το σύστημα εξαγωγής το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, το αναβαθμισμένο σε απόδοση και ψύξη «6άρι» κιβώτιο, οι ρυθμιζόμενο σε δύο στάδια αναρτήσεις TTX της Ohlins, τα νέα ελατήρια της Eibach καθώς και τα ελαστικά Pilot Cup 2 της Michelin διαστάσεων 245/35 R19 και 295/30 R20. Από εκεί και πέρα, ο ηλεκτρονικός φύλακας-άγγελος εξακολουθεί και εδώ να διαθέτει τέσσερις ρυθμίσεις, τις Drive, Sport, Race και την… Off._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ