top icon
Επικαιρότητα

Mazda: Δεν θα συγχωνευτούμε με την Toyota

Η σχέση των δύο ιαπωνικών εταιρειών θα παραμείνει στο επίπεδο της συνεργασίας τους στον τομέα των νέων τεχνολογιών. Μέχρι νεοτέρας, ασφαλώς.

Έντονες είναι τις τελευταίες μέρες οι φήμες που θέλουν την Mazda να επιχειρεί να προσεγγίσει έτι περεταίρω τους ανθρώπους της Toyota με στόχο τη συγχώνευση των δύο εταιρειών. Εντούτοις, αυτό είναι ένα σενάριο που αυτή τη στιγμή δεν βρίσκεται πάνω στο τραπέζι. Αν μη τι άλλο, αυτή είναι η επίσημη διαβεβαίωση που έδωσε μιλώντας σε εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου στο Ντιτρόιτ ο Masahiro Moro, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mazda Β. Αμερικής. Όπως τόνισε ο Ιάπωνας, δεν υπάρχει καμία πρόθεση για συγχώνευση των δύο εταιρειών και πως οι σχέσεις των δύο εταιρειών θα παραμείνουν εστιασμένες στα κοινά τους «εγχειρήματα». Στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας, δηλαδή, στον τομέα των υβριδικών μονάδων κίνησης και της γενιάς κινητήρων SkyActiv-X.

Διαβάστε επίσης: Στην παραγωγή ο νέος SkyActiv-X κινητήρας βενζίνης χωρίς μπουζί της Mazda

Αυτή τη στιγμή, οι δύο εταιρείες στηρίζουν τη μεταξύ τους σχέση σε δύο βασικούς πυλώνες. Ο πρώτος αφορά στην κατασκευή μιας νέας μονάδας παραγωγής οχημάτων στις ΗΠΑ -απόφαση που αν μη τι άλλο σίγουρα θα χαροποιήσει τον ισχυρό άνδρα του Λευκού Οίκου- κοστίζοντας στις δύο εταιρείες περί τα 1,6 δις δολάρια. Σε αυτή, η Mazda θα κατασκευάζει μοντέλα της κατηγορίας SUV και η Toyota πιο «χαμηλά» αυτοκίνητα –ανάμεσα σε αυτά θα είναι και η νέα Corolla- που προορίζονται για τις αγορές της Β. Αμερικής. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των δύο εταιρειών, στο εν λόγω εργοστάσιο, το οποίο θα είναι… ετοιμοπόλεμο το 2021, θα απασχολούνται περί τους 4.000 εργαζομένους, με την ετήσια παραγωγή να υπολογίζεται στις 300.000 μονάδες.

Διαβάστε επίσης: Toyota, Mazda και Denso συνεργάζονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο δεύτερος πυλώνας αφορά στην από κοινού εξέλιξη τεχνολογιών που συνδέονται άμεσα με την ηλεκτροκίνηση (βλ. μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες), ενώ κοινές συνέργειες αναμένονται και στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων. Επίσης, Toyota και Mazda θα διευρύνουν τη συνεργασία του στον τομέα της ασφάλειας αλλά και της ηλεκτρονικής διασύνδεσης των οχημάτων. Επίσης, οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να «δανείσουν» η μια στην άλλη επιπλέον πλατφόρμες σε σχέση με τις υπάρχουσες, πάνω στις οποίες θα «χτιστούν» μοντέλα με αυτόνομη εμπορική υπόσταση στις κατά τόπους αγορές. Αυτή τη στιγμή, πάντως, η Mazda παρέχει στην Toyota για τις αγορές της Β. Αμερικής μια 4θυρη πλατφόρμα και η δεύτερη ένα δάπεδο πάνω στο οποίο η εταιρεία από τη Χιροσίμα προσφέρει στις ΗΠΑ με τα σήματά της ένα μικρό βαν.

Όλα τα παραπάνω επικυρώνονται από την απόκτηση του 5,05% του μετοχικού κεφαλαίου της Mazda από την Toyota μέσω της αγοράς 31.928.500 κοινών μετοχών. Το τίμημα της συναλλαγής αυτής υπολογίζεται στα 50 δις ιαπωνικά γιέν. Ήτοι, περί τα 380 εκ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, η Mazda έχει αγοράσει μετοχές της Toyota ίσης αξίας, οι οποίες υπολογίζεται ότι αντιστοιχούν στο 0,25% του μετοχικού κεφαλαίου της τελευταίας.

Διαβάστε επίσης: Η Mazda εξελίσσει κινητήρα Wankel για υβριδικά συστήματα κίνησης

 «Ο σημαντικότερος καρπός που προκύπτει από τη συνεργασία αυτή είναι ότι βρήκαμε έναν εταίρο που πραγματικά αγαπά τα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια εταιρική σχέση στην οποία οι εμπλεκόμενοι έχουν πάθος για τα αυτοκίνητα και θα εργαστούν σκληρά για να τα κάνουν ακόμα καλύτερα. Δεν θα αφήσουμε τα αυτοκίνητα να γίνουν εμπορεύματα», δήλωσε χαρακτηριστικά πριν λίγους μήνες ο Πρόεδρος της Toyota,  Akio Toyoda._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ