top icon
Επικαιρότητα

Μέχρι το 2030 όλες οι Porsche θα διαθέτουν ηλεκτροκινητήρες

Δεν σας το λέμε εμείς, αλλά ο επικεφαλής της μάρκας, Oliver Blume, δίνοντας ξεκάθαρα σε συνέντευξή του το στίγμα των εξελίξεων στην Porsche αλλά και στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή.

Μας αρέσει δεν μας αρέσει, αυτή είναι η τάση, όχι μόνο για την Porsche, που σήμερα επενδύει πυρετωδώς στην ηλεκτροκίνηση σχεδιάζοντας να φέρει στον πραγματικό κόσμο σε σύντομο χρονικό διάστημα από σήμερα την Mission E, αλλά και για το σύνολο των μικρών και μεγάλων κατασκευαστών. Όπως όλα μαρτυρούν, η επερχόμενη αυτή επανάσταση -ή αν προτιμάτε- η σημαντικότερη τεχνολογική στροφή των τελευταίων δεκαετιών στη σύγχρονη αυτοκίνηση, φαντάζει αναπόφευκτη και αυτό που πρέπει να δούμε πλέον όλοι με προσοχή είναι τόσο ο τρόπος, όσο και η… ταχύτητα προσαρμογής των κατασκευαστών στη νέα αυτή πραγματικότητα.

Την τελευταία, αλλά και το αναπτυξιακό πλάνο «Strategy 2025», το οποίο έχει ήδη εκπονήσει η γερμανική εταιρεία, σχολίασε σε συνέντευξη που παραχώρησε στην επίσημη ιστοσελίδα της Porsche πριν μερικές εβδομάδες ο CEO της, Olive Blume. Ας δούμε τα σημαντικότερα τμήματά της που αφορούν στο τώρα, αλλά πρωτίστως στο «αύριο» της γερμανικής εταιρείας.

Πότε θα δούμε την τελευταία Porsche με κινητήρα εσωτερικής καύσης;> Θα προέβλεπα ότι μέχρι το 2030 ακόμα και η πιο σπορ πρόταση της Porsche θα έχει ηλεκτροκινητήρα. Ποιος ξέρει, ίσως το πιο εμβληματικό αυτοκίνητο της γκάμας μας, η 911, να είναι ηλεκτρική.

Αυτό σημαίνει ότι έχετε ήδη αποφασίσει να αφήσετε εντελώς πίσω σας τους συμβατικούς κινητήρες;> Το αντίθετο. Θα ήταν παράλογο να πιστεύουμε ότι θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε χωρίς αυτούς στο εγγύς μέλλον. Αλλά, εξίσου, δεν μπορούμε να χάσουμε την ευκαιρία να επενδύσουμε στην ηλεκτροκίνηση. Πριν αφήσουμε πίσω μας τη βενζίνη ή το ντίζελ, την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει αύξηση στην παράλληλη χρήση των κινητήρων καύσης και των εναλλακτικών κινητήρων. Έχει αναπτυχθεί μια σαφής τάση και θα το επιτύχουμε. Ωστόσο, δεν πρόκειται να κάνουμε τίποτα βιαστικά.

Μήπως η απόφαση της Porsche να εγκαταλείψει τους κινητήρες ντίζελ είναι βιαστική;> Στην Porsche, οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πάρει παραδοσιακά τη θέση στο… πίσω κάθισμα. Το μερίδιο των ντίζελ στα οχήματα μας παγκοσμίως είναι σήμερα μόλις στο 14%. Η Porsche δεν αναπτύσσει ούτε κατασκευάζει τους δικούς της πετρελαιοκινητήρες και δεν σχεδιάζει να το αλλάξει αυτό στο μέλλον. Το ντίζελ όμως συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στόχων CO2. Υπάρχουν πολλές αγορές, όπως στη Νότια Ευρώπη, όπου οι άνθρωποι πραγματικά δεν καταλαβαίνουν τη σημερινή συζήτηση στη Γερμανία σχετικά με το μέλλον του ντίζελ… Γι ‘αυτό ένα μείγμα κινητήρων εσωτερικής καύσης, υβριδικών και ηλεκτρικών είναι η σωστή στρατηγική απάντηση της Porsche για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Γιατί η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να συμβεί πιο γρήγορα;> Υπάρχουν τεχνικοί και διαρθρωτικοί λόγοι για αυτό, αλλά και καθαρά οικονομικοί. Καταρχήν, η καθημερινή χρηστικότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να συνεχίσει να βελτιώνεται -ιδιαίτερα όσον αφορά στην εμβέλεια και στο χρόνο φόρτισης. Υπάρχουν επίσης αρκετά να γίνουν στις υποδομές. Το πανευρωπαϊκό δίκτυο χρέωσης υψηλής ισχύος IONITY της Porsche, της Audi, της BMW, της Daimler και της Ford παρουσιάζει μια δυναμική πορεία προς την εγκατάσταση του. Αλλά ακόμα και αυτό μπορεί να είναι μόνο ένα μέρος μιας μεγαλύτερης λύσης. Ο δεύτερος λόγος για την καθυστέρηση συνδέεται με αμφιβολίες σχετικά με το εάν το σημερινό μείγμα είναι πραγματικά καλύτερο για το κλίμα από ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι όλο και πιο αυστηροί κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων εντός ΕΕ θα σας αναγκάσουν να συνεχίσετε να επενδύετε πολλά χρήματα…> Ο Όμιλος VW, στον οποίο ανήκει η Porsche, αυξάνει τις επενδύσεις του στα 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2030 στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Μέχρι το 2025, όλα τα εμπορικά σήματα του ομίλου αναμένουν να διαθέσουν στην αγορά πάνω από 80 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 50 καθαρών αυτοκινήτων και 30 plug-in υβριδικών. Η Porsche μόνη της θα επενδύσει περισσότερα από 6 δις ευρώ σε plug-in υβριδικά και καθαρά ηλεκτρικά οχήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια. Για μία εταιρεία του μεγέθους μας, αυτό είναι μια σημαντική δαπάνη. Στο Zuffenhausen δαπανούμε 1 δις ευρώ για την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου για ηλεκτρικά οχήματα.

Πώς μπορεί η Porsche να παραμείνει… Porsche υπό αυτές τις συνθήκες;> Από τις αρχές μας πριν από 70 χρόνια, δημιουργήσαμε ένα ισχυρό εμπορικό σήμα. Σε περιόδους μεγάλης αλλαγής, αυτό σημαίνει όχι μόνο το σπάσιμο της παράδοσης, αλλά και η διατήρησή της όπου είναι σκόπιμο. Η επιτυχία μας στο παρελθόν μπορεί να μιλήσει από μόνη της. Απλώς πρέπει να ερμηνευτεί πλέον σ’ ένα διαφορετικό πλαίσιο.

Πώς μπορούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να διατηρήσουν τις ξεχωριστές ταυτότητες τους αν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αντικαθίστανται από ηλεκτροκινητήρες που μπορούν να κατασκευαστούν από σχεδόν οποιονδήποτε και εάν τα αυτοκίνητα μοιάζουν με smartphones που κανείς δεν χρειάζεται πλέον να έχει στην ιδιοκτησία του;> Αμφιβάλλω πραγματικά ότι οι κινητήρες του μέλλοντος δεν θα είναι πλέον ένα σημείο διαφοροποίησης. Ένας ηλεκτρικός κινητήρας της Porsche θα είναι μοναδικός. Επιπλέον, θα υπάρχουν ποικίλα χαρακτηριστικά, όπως ο σχεδιασμός, η εμπειρία οδήγησης, η απόδοση, η χρηστικότητα σε μεγάλες αποστάσεις και οι χρόνοι φόρτισης. Η μεγάλη πρόκληση εξακολουθεί να είναι η δυνατότητα να προσαρμογής των αξιών της μάρκας που έχουν διαμορφωθεί με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών.

Αντιμετωπίζετε συχνά την κριτική ότι η Porsche δεν είναι πλέον μια κλασική σπορ αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά με τις Macan, Cayenne και Panamera ένας ειδικός κατασκευαστής εξειδικευμένος στα SUV και στα αυτοκίνητα πολυτελείας…> Η Porsche αντιπροσωπεύει τα σπορ αυτοκίνητα -είτε έχουν δύο πόρτες είτε τέσσερις.

Η νέα 911 βρίσκεται προ των πυλών…> Εξέλιξη αντί για επανάσταση. Πάντα το αυτοκίνητο αυτό έκανε ένα βήμα μπροστά. Έτσι κάναμε πάντα. Ανανεώναμε τα πάντα διατηρώντας συγχρόνως μια αναντικατάστατη ταυτότητα._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ