09 Νοε 2017

Νέοι ορίζοντες για την Opel

Σε κοινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, η Opel γνωστοποίησε, σε αγαστή ασφαλώς συνεργασία με τα νέα της αφεντικά, το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο αναπτυξιακό της πλάνο.

Carlos Tavares - Michael Lohscheller

Με την εξαγορά της γερμανικής εταιρείας από το γκρουπ PSA να έχει πλέον ολοκληρωθεί και τυπικά, οι δύο μεριές ξεδίπλωσαν σήμερα το όραμά τους αναφορικά με τις επερχόμενες κινήσεις και κατευθύνσεις της γερμανικής φίρμας στο σύγχρονο αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Σε γενικές γραμμές, όπως ξεκαθάρισαν προ ολίγου o Carlos Tavares, ο επικεφαλής του γκρουπ PSA, αλλά και ο ομόλογος του στην Opel, Michael Lohscheller, κανένα εργοστάσιο της τελευταίας δεν πρόκειται να κλείσει, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί μέσα στην προσεχή 7ετία στον «εξηλεκτρισμό» της γκάμας των Γερμανών ούτως ώστε η εταιρεία του Russelsheim να εξελιχθεί μέσα στα προσεχή χρόνια «σε πρωτοπόρο στον τομέα των εκπομπών ρύπων». Συγχρόνως, όλα τα επερχόμενα μοντέλα της τελευταίας, όπως αναμενόταν άλλωστε για λόγους άμεσα συνδεδεμένους με το κόστος, θα βασίζονται από εδώ και εξής σε πλατφόρμες που θα «δανείζει» η μητρική εταιρεία στη γερμανική. Κατι που θα δούμε να γίνεται και στον τομέα των κινητήρων.

Πιο συγκεκριμένα, όλα τα μελλοντικά μοντέλα της Opel, αρχής γενομένης από τα Combo και Corsa που θα δούμε να παρουσιάζονται το 2019, θα «πατούν» σε δάπεδα της PSA. Στόχος των νέων ιδιοκτητών είναι η πλήρη… «γαλλοποίηση» της γκάμας Opel στο συγκεκριμένο τομέα το αργότερο έως το 2024. Όπως ανακοινώθηκε, η γερμανική φίρμα θα χρησιμοποιεί για όλα τα αυτοκίνητά της δύο μόλις πλατφόρμες του γκρουπ PSA (από εννέα που έχει στη διάθεσή της σήμερα!), τις CMP και EMP2, καθώς και τέσσερις, επίσης γαλλικές, οικογένειες κινητήρων, αντί για δέκα που διαθέτει σήμερα στις τάξεις της. Σε ότι έχει να κάνει με τα επερχόμενα μέσα στα προσεχή χρόνια μοντέλα, εκτός από τα Combo και Corsa, μέσα στο 2019 η Opel θα παρουσιάσει δύο ακόμα SUV, με το ένα να είναι μεγαλύτερο από το Grandland X (segment D), ενώ συνολικά μέχρι το 2020, στις τάξεις θα ενταχθούν συνολικά εννέα νέες προτάσεις ή τύποι αμαξώματος, για τις οποίες όμως δεν αποκαλύπτονται περισσότερες λεπτομέρειες.

Ένα ακόμα μεγάλο στοίχημα –ίσως και το μεγαλύτερο- για την Opel μέσα στα προσεχή χρόνια είναι και ο εξηλεκτρισμός της γκάμας. Όπως χαρακτηριστικά ανακοινώθηκε σήμερα, έως το 2024 όλα τα μοντέλα της θα διαθέτουν εκδόσεις που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα επωφελούνται των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν σήμερα οι σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες. Είτε υπό τη μορφή plug-in υβριδικών, είτε αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων. Θέλοντας να δώσουν ένα ακόμα πιο απτό δείγμα των προθέσεών τους, οι δύο μεριές ανακοίνωσαν πως μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας θα παρουσιαστούν τέσσερα μοντέλα που θα κινούνται με την αρωγή ρεύματος, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται η plug-in υβριδική έκδοση του Grandland X και η αμιγώς ηλεκτρική του… Corsa επόμενης γενιάς.

Από εκεί και πέρα, το γνωστό κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της Opel που βρίσκεται στο Russelsheim όχι μόνο δεν κινδυνεύει, αλλά τουναντίον αναβαθμίζεται, καθώς σε αυτό θα εργάζονται από εδώ και στο εξής Γάλλοι και Γερμανοί μηχανικοί πάνω σε νέες και παγκόσμιες, όπως χαρακτηρίζονται, τεχνολογίες που θα δούμε να υιοθετούνται σταδιακά μέσα στα προσεχή χρόνια και από τα δύο στρατόπεδα (βλ. αυτόνομη οδήγηση, κυψέλες υδρογόνου κοκ). Σε ότι αφορά στα εργοστάσια, ο Carlos Tavares δήλωσε πως δεν σκοπεύει να κλείσει υφιστάμενες μονάδες, ενώ σε ότι αφορά στους εργαζομένους, οι όποιες «απομακρύνσεις» θα γίνουν με την αρωγή προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου.

Επιπρόσθετα, οι δύο μεριές γνωστοποίησαν ότι θα κάνουν ό,τι χρειαστεί προκειμένου η Opel να επιστρέψει στην κερδοφορία θέτοντας ξεκαθαρα ως στόχο σε ότι αφορά στο περιθώριο λειτουργικού κέρδους της εταιρείας το 2% το αργότερο έως το 2020 και το 6% έως το 2026. Οι δύο συνεργάτες (πλέον) υπολογίζουν πως η εξοικονόμηση που θα επέλθει από τη χρήση των γαλλικών πλατφορμών και κινητήρων στα μοντέλα της Opel θα ανέλθει στα 1,1 δις ευρώ έως το 2020 και στα 1,7 δις μετά από έξι χρόνια, ποσό που αντιστοιχεί σήμερα σε 700 ευρώ ανά μονάδα παραγωγής.

Σε ότι έχει να κάνει με τη συνολική κατασκευαστική δυναμική της γερμανικής εταιρείας, στην οποία, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν συνυπολογίζεται εκείνη του βρετανικού της παρακλαδιού, κατέστη γνωστό πως θα σταθεροποιηθεί περί τις 800.000 μονάδες σε ετήσια βάση. Και αυτό παρά τη δεδηλωμένη πρόθεση της PSA να εισάγει την Opel μέσα στην προσεχή περίοδο σε περισσότερες από 20 νέες για την ίδια αγορές ανά την υφήλιο_Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Carlos Tavares - Michael Lohscheller
  • Carlos Tavares - PSA
  • Michael Lohscheller - Opel
  • Opel
Ετικέτες: