top icon
Επικαιρότητα

Πόσο «κακοί» είναι τελικά οι Γερμανοί στις ΗΠΑ;

Ο αμερικανός Πρόεδρος, Donald Trump, χαρακτήρισε κακή την εμπορική πολιτική των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στις ΗΠΑ λέγοντας πως θα σταματήσει την αθρόα πώληση των εκατομμυρίων αυτοκινήτων τους στην εγχώρια αγορά. Είναι όμως έτσι;

Ο Donald Trump εξέφρασε για μια ακόμα φορά την έντονη δυσαρέσκεια του απέναντι στις υψηλές πωλήσεις που πραγματοποιούν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ απειλώντας ευθέως πως αυτό θα σταματήσει σύντομα. Ο αμερικανός Πρόεδρος μάλιστα φέρεται να δήλωσε σε μια κεκλισμένων των θυρών συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της συνδιάσκεψης των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλες, τα εξής:

«Οι Γερμανοί είναι κακοί, πολύ κακοί. Δείτε τα εκατομμύρια των αυτοκινήτων που πωλούν στις ΗΠΑ. Είναι τρομερό. Αυτό θα το σταματήσουμε».

Ωστόσο, ο επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του αμερικανού Προέδρου, σχολιάζοντας τις εν λόγω δηλώσεις περί «κακών Γερμανών», διευκρίνισε πως η αναφορά Trump είχε να κάνει με τις «κακές εμπορικές πρακτικές των Γερμανών» ξεκαθαρίζοντας πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα στις σχέσεις των δύο χωρών.

Η αλήθεια είναι πως οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες –τελικά- δεν πωλούν «εκατομμύρια αυτοκίνητα» στις ΗΠΑ, όπως επικαλείται ο αμερικανός Πρόεδρος. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το σύνολο των κατασκευαστών που συνθέτουν σήμερα την πανίσχυρη γερμανική αυτοκινητική αυτοκρατορία κατάφεραν να ταξινομήσουν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τη χρονιά που μας πέρασε όχι περισσότερες από 1,4 μονάδες. Στους πρώτους τέσσερις μήνες της τρέχουσας χρονιάς δε, οι πωλήσεις των… κακών Γερμανών στην αγορά των ΗΠΑ ανήλθαν συνολικά στις 413.000 μονάδες. Από αυτά τα αυτοκίνητα, τα 113.000 κατασκευάστηκαν και φυσικά πωλήθηκαν στις ΗΠΑ, ενώ τα υπόλοιπα 300.000 αφορούν σε εισαγόμενα οχήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 33% των πωλήσεων του BMW Group στις ΗΠΑ αφορά σε μοντέλα που κατασκευάζονται σε εργοστάσια των Βαυαρών που έχουν την έδρα τους εντός της χώρας και συγκεκριμένα στις Χ3, Χ4, Χ5 και Χ6 που «αναπαράγονται» σε καθημερινή βάση στη Ν. Καρολίνα. Στο σύνολο της περασμένης χρονιάς μάλιστα, τα «εισαγόμενα» μοντέλα των Βαυαρών σημείωσαν εμπορική κάμψη της τάξης του 10%, σε αντίθεση με τα κατασκευασμένα στις ΗΠΑ οχήματα, η απήχηση των οποίων βελτιώθηκε την ίδια περίοδο κατά 16%.

Στο στρατόπεδο της Mercedes τώρα, στο πρώτο 4μηνο της χρονιάς, τα «εγχώρια» μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 51% των πωλήσεων της μάρκας. Όπως και στην περίπτωση του BMW Group, τα «ντόπια» μοντέλα της Mercedes κατέγραψαν άνοδο στις πωλήσεις κατά 19% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο, τα δε «εισαγόμενα» πτώση της τάξης του 13%.

Στην περίπτωση της VW τέλος, τα ποσοστά είναι μικρότερα, καθώς μόλις το 24% των πωλήσεων αφορούν σε μοντέλα που «γεννιόνται» εντός ΗΠΑ. Όπως εκτιμάται όμως, χάρη στο νέο Atlas, η παραγωγή του οποίου μόλις ξεκίνησε στο Τεννεσί, το μερίδιο των «αμερικάνικων» VW αναμένεται μέσα στο 2017 να αυξηθεί σημαντικά._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ