13 Οκτ 2017

Σε «βαρέλι δίχως πάτο» εξελίσσεται το σκάνδαλο της ιαπωνικής Kobe Steel

Νέες αποκαλύψεις για τα παραποιημένα πιστοποιητικά ελέγχων ποιότητας και αντοχής των εξαρτημάτων της ιαπωνικής Kobe Steel είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας, καθώς οι ιθύνοντες της ομολόγησαν πως οι εταιρείες που παρέλαβαν τα «επίμαχα» προϊόντα της ξεπερνούν τις 500.

Kobe Steel

O ιαπωνικός κολοσσός κατασκευής εξαρτημάτων και προμήθειας πρώτων υλών, Kobe Steel, ο τρίτος σε μέγεθος και αξία στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, παραδέχτηκε δημοσίως την Κυριακή που μας πέρασε πως παραποιούσε συστηματικά και για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα που φτάνει μέχρι και τα 10 χρόνια(!) συγκεκριμένα στοιχεία και πιστοποιητικά που αφορούσαν στην αντοχή και την ποιότητα, εν γένει, των προϊόντων της, τα οποία εν συνεχεία διατίθεντο σε μια πλειάδα εταιρειών ανά την υφήλιο, ανάμεσα στις οποίες συγκαταλέγονται και μεγάλα ονόματα της αυτοκίνησης (Toyota, Nissan, Subaru, GM, Ford κ.α.). Μπορεί μέχρι και αυτή τη στιγμή η ιαπωνική εταιρεία να μην είναι σε θέση (ή να μη θέλει, για ευνόητους λόγους) να δώσει στη δημοσιότητα την πλήρη λίστα των πελατών της οι οποίοι και παρέλαβαν τα «ελαττωματικά» αυτά εξαρτήματα ή πρώτες ύλες, ούτε και τον ακριβή τύπο τους, μολαταύτα, όπως δήλωσε σήμερα ο ίδιος ο Πρόεδρος και CEO της, Hiroya Kawasaki, οι πελάτες της που ήδη έχουν στην κατοχή τους τα «επίμαχα» προϊόντα ξεπερνούν τους 500, αντί για 200 που ήταν η αρχική εκτίμηση των ιθυνόντων της.

Στο πλαίσιο των σημερινών δηλώσεών του, ο CEO της Kobe Steel δήλωσε πως η ομάδα ελέγχου που έχει συσταθεί από τις αρχές της εβδομάδας που διανύουμε ανακάλυψε, συν τοις άλλοις, εννέα επιπλέον τύπους-κατηγορίες εξαρτημάτων για τα οποία εσκεμμένα παραποιήθηκαν συγκεκριμένα πιστοποιητικά ποιότητας. Ανάμεσα σε αυτά, περιλαμβάνονται σωληνώσεις και καλούπια από κράματα χαλκού, καθώς και χαλύβδινοι ράβδοι και σύρματα που χρησιμοποιούνται σε ελαστικά και κινητήρες αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τις έως τώρα έρευνες έχει διαπιστωθεί από τις αρμόδιες αρχές της χώρας πως έχουν παραποιηθεί δεδομένα για εξαρτήματα, ο αριθμός αλλά και το βάρος των οποίων προκαλεί… ίλιγγο: Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για προϊόντα αλουμινίου και χαλκού με βάρος 19.300 και 9.300 τόνων αντίστοιχα, καθώς και για 19.400 εξαρτήματα από αλουμίνιο ή χαλκό που παρέλαβαν οι 500(;) εταιρείες με τι οποίες οι Kobe Steel διατηρεί εμπορικές σχέσεις. Σε αυτά ήρθαν σήμερα να προστεθούν 11.000 επιπλέον τόνοι που κατασκευάστηκαν τόσο από την ίδια την Kobe Steel εντός Ιαπωνίας, όσο και από θυγατρικές της σε Κίνα, Μαλαισία και Ταϋλάνδη.

«Το μεγαλύτερο καθήκον μου τώρα είναι να βοηθήσω τους πελάτες μας να πραγματοποιήσουν τους απαραίτητους ελέγχους ασφαλείας και εμείς ως εταιρεία να πάρουμε τα απαιτούμενα μέτρα πρόληψης», δήλωσε σήμερα ο CEO της Kobe Steel.

Εκτός από την κατασκευαστική αυτοκινητοβιομηχανία, παραλήπτες των εν λόγω εξαρτημάτων είναι και πολλά μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας που δραστηριοποιούνται σε τομείς, όπως η αεροναυπηγική, η αμυντική βιομηχανία, της ναυσιπλοΐα και εν γένει οι μεταφορές. Για παράδειγμα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η αμερικανική Boeing είναι μια από αυτές, ενώ εξαρτήματα της Kobe Steel έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο από την Fuji Heavy Industries στην κατασκευή πυραυλικών συστημάτων, όσο και από την Tokyo Electric Power σε έργα που αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται για την αποκατάσταση των εργασιών του διαβόητου πυρηνικού εργοστασίου της Fukushima._X.A.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Kobe Steel
  • Kobe Steel
Ετικέτες: