top icon
Επικαιρότητα

Στροφή των ΗΠΑ προς το Diesel;

Το 2002 περισσότερο από το 40% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη χρησιμοποιούσαν πετρελαιοκινητήρα

Αντίθετα, στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού οι αγοραστές δεν τρέφουν την ίδια εκτίμηση στην εφεύρεση του Rudolf Diesel. Οι λόγοι για αυτό πολλοί, αρκετοί εκ των οποίων έχουν τις ρίζες τους βαθιά στην ιστορία της Αμερικανικής αυτοκίνησης. Η μόνη χρονική περίοδος που τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είχαν θέση στην αγορά των ΗΠΑ ήταν κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης τη δεκαετία το ’70. Οι πετρελαιοκινητήρες της εποχής ήταν κάθε άλλο παρά προηγμένοι. Η απόδοση και λειτουργία τους θύμιζε στην καλύτερη περίπτωση φορτηγό ή αγροτικό όχημα. Η αμερικάνοι έχουν συνδέσει τα πετρελαιοκίνητα οχήματα με αυτά τα πρωτόγονα οχήματα και αγνοούν ή και αδιαφορούν για τις τεχνολογικές εξελίξεις που γίνονται στην Ευρώπη. Η χαμηλότερη κατανάλωση των κινητήρων Diesel με τη χαμηλότερη τιμή του καυσίμου στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχει σαν αποτέλεσμα το κόστος ανά χλμ. να είναι μειωμένο κατά περίπου 30%. Παρά το γεγονός ότι στις ΗΠΑ η τιμή του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης βρίσκονται στα ίδια επίπεδα το πλεονέκτημα παραμένει. Οι «υπέρμαχοι» των βενζινοκινητήρων πιστεύουν πως η αγορά των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων αποτελεί ακόμα προβληματική επιλογή καθώς παρουσιάζουν αυξημένη τιμή αγοράς καθώς και εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx που επιβαρύνουν το φαινόμενο της όξινης βροχής) και αιθάλης. Η πραγματικότητα είναι πως το αυξημένο κόστος αγοράς αντισταθμίζεται πολύ γρήγορα από το χαμηλότερο κόστος χρήσης, το μικρό κόστος συντήρησης και την παροιμιώδη αξιοπιστία των κινητήρων Diesel. Τέλος η μικρότερη κατανάλωση, οι κατά πολύ μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2 υπεύθυνο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου), οι νέοι καταλύτες για τα οξείδια του αζώτου και οι παγίδες αιθάλης καθιστούν το πετρέλαιο ένα φιλικότερο (σε σχέση με τη βενζίνη) προς το περιβάλλον καύσιμο. Υπολογίζεται πως αν οι κάτοικοι της Καλιφόρνια αγόραζαν πετρελαιοκίνητα οχήματα με ρυθμό ανάλογο με αυτόν που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή αγορά θα μείωναν την κατανάλωση καυσίμου κατά 12 δις. γαλόνια και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ετησίως. Μπορεί λοιπόν να μην είμαστε πολύ μακριά από τη μέρα που τα αυτοκίνητα με Diesel κινητήρες θα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της αγοράς των HΠΑ. Στην Ελλάδα βέβαια μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε πολύ ακόμα για κάτι τέτοιο.

Ι.Κ ([email protected])

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ