top icon
Επικαιρότητα

Τα ντίζελ και οι πωλήσεις σε ιδιώτες ρίχνουν την αγορά σε Γερμανία, Ιταλία και Γαλλία

Πτωτική εικόνα παρουσίασαν τον μήνα που μας πέρασε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές της γηραιάς ηπείρου εξαιτίας της φθίνουσας πορείας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων αλλά και της μειωμένης ζήτησης από ιδιώτες. 

Πιο συγκεκριμένα, η πτώση που καταγράφηκε στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Γερμανία άγγιξε τον Απρίλιο το 8% με όλους σχεδόν τους βασικούς πρωταγωνιστές της εγχώριας αγοράς να κλείνουν το μήνα με αρνητικό πρόσημο -φωτεινές εξαιρέσεις αποτέλεσαν οι περιπτώσεις των Fiat, Dacia, Toyota και Seat. Πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις στη μεγαλύτερη από πλευράς όγκου αγορά της Ευρώπης άγγιξαν το μήνα που μας πέρασε τις 290.697 μονάδες με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα να… παίρνουν την κατηφόρα χάνοντας κάτι περισσότερο από 19% σε σχέση με την επιρροή τους τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Έτσι, αυτή τη στιγμή τα πετρελαιοκίνητα οχήματα καταλαμβάνουν μερίδιο στην τοπική αγορά που δεν υπερβαίνει πλέον το 41%, τη στιγμή που οι εκδόσεις βενζίνης αγγίζουν το 56%.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν έγκυροι αναλυτές της αγοράς, η πτώση της εμπορικής επιρροής των πετρελαιοκίνητων οχημάτων δεν αποτελεί παρά τη φυσική εξέλιξη μετά τον έντονο σκεπτικισμό που αυτή τη στιγμή επικρατεί στη χώρα σε σχέση με την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλούν τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους, αλλά και του φόβους των δυνητικών αγοραστών τους αναφορικά με την πιθανότητα απαγόρευσης της κίνησής του στα μεγάλα αστικά κέντρα. Θυμίζουμε πως οι αρχές της Στουτγάρδης έχουν ήδη διατυπώσει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση το «αίτημα» να απαγορεύσουν την κίνηση των αυτοκινήτων ντίζελ από το κέντρο της πόλης, κάτι μάλιστα που έχει ήδη προταθεί και από άλλα αστικά κέντρα της χώρας.

Σε ότι αφορά στις εμπορικές επιδόσεις των κατασκευαστών, το Group VW είδε όλες τις μάρκες του –με μοναδική φωτεινή εξαίρεση την περίπτωση της Seat η οποία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 3,1%- να καταγράφουν αισθητές απώλειες τον μήνα που μας πέρασε. Πιο συγκεκριμένα, η μαμά VW κατέγραψε μείωση 13%, με τις Audi, Porsche και Skoda να κατρακυλούν επίσης κατά 10%, 20% και 8,6% αντίστοιχα. Κατ’ αναλογία, οι BMW και Opel «έπεσαν» ποσοστιαία κατά 14% έκαστγ και η Mercedes κατά 10%. Σε αντίθεση, οι απώλειες στην περίπτωση της Ford ήταν συγκριτικά μικρότερες (6,8%). Στο ίδιο, πάνω κάτω, μήκος κύματος κυμάνθηκαν και οι Nissan, Hyundai και Kia που είδαν τα μερίδια τους να είναι ψαλιδισμένα κατά 19%, 12% και 8,8% αντίστοιχα. Από τους κερδισμένους της… παρτίδας τον περασμένο μήνα ήταν, όπως αναφέραμε λίγο παραπάνω, οι Fiat (+25%), Dacia (+21%) και Toyota (+12%).

Στην αγορά της Ιταλίας, η πτώση άγγιξε το 5% βάζοντας τέλος στο ράλλυ ανόδου της αγοράς το οποίο διήρκησε -ούτε λίγο ούτε πολύ- 34 συνεχόμενους μήνες. Με κάτι περισσότερες από 160.000 πωλήσεις, οι μόνες εταιρείες που κατάφεραν τον μήνα που μας πέρασε να καταγράψουν άνοδο ήταν οι Renault, Skoda, BMW και Citroen. Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, η πτώση της αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων επηρεάστηκε άμεσα από τη δραματική μείωση κατά 17% της ιδιωτικής ζήτησης. Σε αντιδιαστολή, οι εταιρικές πωλήσεις αλλά και οι πωλήσεις ενοικιαζόμενων οχημάτων κατέγραψαν άνοδο 25% και 6% αντίστοιχα ισοσταθμίζοντας ως ένα βαθμό τις προαναφερθείσες απώλειες.

Σε σχέση με τους κατασκευαστές, συνολικά η Fiat Chrysler Automobiles είδε τις πωλήσεις της να «πέφτουν» κατά 4%. Η Fiat έχασε τον Απρίλιο ποσοστό 6% και η Lancia 16%, ενώ την ίδια στιγμή η Alfa Romeo σημείωσε άνοδο τάξης του 47%, χάρη στην υψηλή διαθεσιμότητα των Giulia και Stelvio. Η Masetati, από τη μεριά της, διπλασίασε τις πωλήσεις της με τη Ferrari να κλείνει τον μήνα με άνοδο 60%. Την ίδια στιγμή, πτώση 8% κατέγραψαν και οι ταξινομήσεις των εταιρειών του Ομίλου VW, με τις VW, Audi και Seat να εμφανίζουν μειωμένες κατά 13%, 3% και 3% επιδόσεις και τη Skoda να «ανεβαίνει» σχεδόν κατά 7%. Το γκρουπ PSA μείωσε την επιρροή του κατά 4%, με την Peugeot να χάνει 8% και τη DS σχεδόν τις μισές τις πωλήσεις. Την ίδια στιγμή, η Citroen, κυρίως χάρη στο νέο C3, κατέγραψε άνοδο της τάξης του 5%. Από τους κερδισμένους ήταν και το Renault Group (+12%), με την Dacia να βελτιώνει το βηματισμό της κατά 9% και τη Renault κατά 14%. Η Ford και η Opel έχασαν από 4% και 11% αντίστοιχα, ενώ πτωτικά κινήθηκαν επίσης και οι Toyota (-2%), Nissan (-31%), Hyundai (-13%) και Kia (-6%). Από τους κατασκευαστές… πολυτελείας, μόνο η BMW κατάφερε να αποσπάσει θετικό πρόσημο αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 5%.

Σε αντίστοιχα επίπεδα με τις δύο άλλες χώρες κυμάνθηκε και η πτώση στη Γαλλία (-6%) με τις συνολικές ταξινομήσεις να ανέρχονται τον περασμένο μήνα στις 171.879 μονάδες. Μεγάλοι νικητές ήταν η Seat και η Skoda, οι οποίες είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 21% και 8,7% αντίστοιχα, όταν την ίδια στιγμή ολόκληρο το VW Group είδε την επιρροή του να μειώνεται κατά 8,5%, εξαιτίας της μείωσης της απήχησης των μοντέλων των Audi (-8,4%), VW (-15%) και Porsche (-19%). Χαμένες ήταν και οι εγχώριες εταιρείες κατασκευής οχημάτων, με το Renault Group να χάνει 8,3% και την PSA 5,3%. Και εδώ ο μεγάλος χαμένος ήταν η DS, η οποία είδε την επιρροή της στην εγχώρια αγορά να μειώνεται κατά 42%. Ο Απρίλιος ήταν ένας πολύ καλός μήνας την Kia (+12%), όχι όμως και για την ομόσταβλη Hyundai, που είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν κατά σχεδόν 15%. Οριακά κερδισμένες ήταν τόσο η Fiat (+3,9%) και Toyota (1,2%), ενώ στην ομάδα των χαμένων συγκαταλέγονται τόσο η Opel (3,6%), όσο και η Ford (6,4%). Σύμφωνα με τις προβλέψεις αναλυτών της αγοράς, η γαλλική αγορά αυτοκινήτου αναμένεται στο 12μήνο να κυμανθεί σε χαμηλότερα σε σχέση με πέρσι επίπεδα καθώς οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων δεν αναμένεται να υπερβούν τις 1,88 εκ. μονάδες._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ