top icon
Επικαιρότητα

Tesla: Που τελικά θα κατασκευαστούν τα επόμενα Gigafactory;

Ο Elon Musk δηλώνει πως πολύ σύντομα θα… έχουμε νέα.

Τα μεγαλόπνοα επεκτατικά σχέδια του Elon Musk και της ανερχόμενης Tesla, της αμερικάνικης εταιρείας υψηλής τεχνολογίας που χρόνια τώρα οδηγεί τις εξελίξεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ως γνωστόν περιλαμβάνουν την κατασκευή έως και τεσσάρων(!) ακόμα εργοστασίων στα οποία θα κατασκευάζονται μεταξύ άλλων οι συσσωρευτές ενέργειας (μπαταρίες) οι οποίοι θα κινούν τα τετράτροχα μοντέλα της.

Έως τότε όμως, σύμφωνα με τον Elon Musk, ο τρόπος και οι «συνθήκες» κάτω από τις οποίες θα κατασκευάζονται οι μπαταρίες στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Gigafactory 1 που βρίσκεται στη Νεβάδα των ΗΠΑ, θα επιφέρουν μια μείωση του συνολικού τους κόστους κατά 30%, κάτι που, αν μη τι άλλο, αποτελεί την αναγκαία και ικανή συνθήκη όχι μόνο για την ίδια τη βιωσιμότητα της Tesla, αλλά πρωτίστως προκειμένου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε οποιαδήποτε έκφανσή του, να καταστεί στο εγγύς μέλλον πιο προσιτό οικονομικά αλλά και πιο… μαζικό σε ζήτηση.

Προς το παρόν, πάντως, το Gigafactory 1 των 5 δις δολαρίων και των ήδη 1.000 εργαζομένων, είναι ολοκληρωμένο μόλις σε ποσοστό 14%, παρ’ ότι οι εργασίες κατασκευής του ξεκίνησαν το 2014. Στόχος της Tesla, πάντως, είναι να κατασκευάζονται από το μηδέν στην κόκκινη έρημο της Νεβάδα οι μπαταρίες για 500.000 αυτοκίνητα σε ετήσια βάση, αριθμός που προς το παρόν αποτελεί το… ταβάνι σε επίπεδο παραγωγής το οποίο έχει προ καιρού θέσει ο δισεκατομμυριούχος CEO της Tesla.

Έως το 2020, χρονιά που το Gigafactory 1 θα φτάσει τη μέγιστη παραγωγική δυναμική του, θα απασχολεί, σύμφωνα με τον Musk αλλά και την ιαπωνική Panasonic, που αποτελεί βασικό συνεργάτη των αμερικανών και σε οικονομικό επίπεδο συνεισφέροντας στο όλο εγχείρημα κεφάλαια ύψους 2 δις δολαρίων, πάνω από 6.500 υπαλλήλους.

Αυτή τη στιγμή, τα τμήματα του Gigafactory 1 που έχουν περατωθεί διαθέτουν συνολικό μήκος 1,6 χλμ. καλύπτοντας μια επιφάνεια 177.000 τ.μ., ενώ με την ολοκλήρωση όλων των προγραμματισμένων εργασιών, ο αριθμός αυτός αναμένεται να «εκτοξευτεί» στα 930.000 τ.μ. Συνολικά, μαζί με τους βοηθητικούς χώρους, η συνολική επιφάνεια του Gigafactory 1 θα φτάνει τα 13 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Και για να έχετε ένα μέτρο απτής σύγκρισης, το Gigafactory 1 θα έχει 4πλάσια επιφάνεια από το Πριγκιπάτο του Μονακό, με τις κτηριακές εγκαταστάσεις του να είναι μεγαλύτερες από εκείνες της Πόλης του Βατικανό!

Από το 2018 και εξής, το Gigafactory 1 θα είναι σε θέση να προσφέρει στην Tesla μπαταρίες συνολικής απόδοσης 35GWh σε ετήσια βάση, τιμή μεγαλύτερη από εκείνη που το σύνολο των κατασκευαστών μπαταριών ανά τον κόσμο παρείχαν όλο το 2014(!). Μάλιστα, όπως ο ίδιος ο Elon Musk αποκάλυψε κατά τη διάρκεια των άτυπων εγκαινίων, το Gigafactory 1 θα μπορεί στο απώτερο μέλλον να αυξήσει την απόδοση του μέσα σε μια χρονιά στις 150 GWh.

Όλα τα παραπάνω όμως δεν αποτελούν παρά την απαρχή των φιλόδοξων πλάνων του Elon Musk, καθώς, όπως ανακοίνωσε ο ίδιος κατά τη διάρκεια του φετινού TED Conference, έως το τέλος της χρονιάς θα ανακοινωθούν οι τοποθεσίες δύο έως και τεσσάρων νέων Gigafactory!

«Θα ανακοινώσω τις τοποθεσίες δύο έως τεσσάρων Gigafactory έως το τέλος της χρονιάς –πιθανότητα τεσσάρων», δήλωσε αυτολεξεί ο Elon Musk.

Κοινό μυστικό είναι πλέον πως η Tesla «γλυκοκοιτά» ανοιχτά τη γηραιά ήπειρο προκειμένου να «εδράσει» σε αυτή ένα ακόμα «γιγαντιαίο» εργοστάσιο. στο οποίο θα κατασκευάζονται σε βάθος χρόνου, όχι μόνοι οι συσσωρευτές ενέργειας που θα φιλοξενούνται στα οχήματα της, αλλά και… ολόκληρα τα μοντέλα της, σε αντίθεση με ό,τι μέχρι στιγμής προβλέπεται για το Gigafactory 1. Ο Elon Musk, ο άνθρωπος που χρόνια τώρα κρατά στα χέρια του τις τύχες της Tesla, είναι σαφής όσον αφορά στις ευρωπαϊκές βλέψεις της εταιρείας σε κατασκευαστικό επίπεδο. Και εξαιρετικά φιλόδοξος, είναι η αλήθεια:

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως μακροπρόθεσμα η Tesla θα έχει τουλάχιστον ένα –αν όχι δύο ή τρία- εργοστάσια κατασκευής μπαταριών και οχημάτων στην Ευρώπη», είχε δηλώσει με έμφαση ο πιο πολυσυζητημένος σήμερα CEO του πλανήτη με αφορμή την πρόσφατη εξαγορά της γερμανικής εταιρείας Grohmann Engineering.

Αυτή τη στιγμή οι χώρες που… ερίζουν όσον αφορά στη φιλοξενία του νέου εργοστασίου της Tesla επί ευρωπαϊκού εδάφους, είναι αρκετές. Πρώτη και καλύτερη, όπως σας είχαμε αποκαλύψει (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ), η Γαλλία, η οποία, μέσω της Segolene Royal, της Υπουργού Ενέργειας και Οικολογίας της χώρας, έχει προτείνει πριν έναν ακριβώς χρόνο την… παραχώρηση των εγκαταστάσεων του μακροβιότερου πυρηνικού εργοστασίου της Γαλλίας που βρίσκεται στο Fessenheim, ακριβώς «πάνω» στα βορειοανατολικά σύνορά της με τη Γερμανία, το οποίο σύντομα θα τερματίσει και οριστικά τις δραστηριότητές του.

Από τη μεριά της, η Πορτογαλία φαίνεται να έχει επιλέξει έναν διαφορετικό τύπο προσέγγισης «ανεβάζοντας» σε γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης μια σελίδα με τίτλο «Bring Tesla Gigafactory to Portugal». Έχοντας συγκεντρώσει μέχρι και αυτή τη στιγμή πάνω από 43.000 ακόλουθους, στη σελίδα παρατίθενται, μεταξύ άλλων, μερικές πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις αναφορικά με τις βέλτιστες τοποθεσίες στις οποίες θα μπορούσε να εγκατασταθεί το νέο «γίγα-εργοστάσιο» της αμερικάνικης εταιρείας.

Στο χορό των διεκδικητών μπήκε πρόσφατα και η Ολλανδία, με τον Henk Kamp, τον Υπουργό Οικονομίας της χώρας, να ανακοινώνει στα μέλη του κοινοβουλίου πως η κυβέρνησή του «θα εμπλακεί ενεργά προκειμένου να πείσει την Tesla». Αξίζει να σημειωθεί πως η Ολλανδία έχει ήδη ένα μικρό προβάδισμα στην εν λόγω… κούρσα, μιας και στο Tilburg η Tesla έχει ήδη εγκαταστήσει μια διόλου ευκαταφρόνητη μονάδα συναρμογής για το Model S  με συνολική επιφάνεια 78.000 τ.μ. Επιπρόσθετα, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως στην Ολλανδία και συγκεκριμένα στην πόλη του Άμστερνταμ έχει την έδρα του και το «διοικητικό επιτελείο» της αμερικάνικης εταιρείας επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Η Ισπανία, από τη μεριά της, δείχνει και αυτή αρκετά… ένθερμη προκειμένου να είναι εκείνη που θα κερδίσει τελικά την προσοχή του Elon Musk. Και συγκεκριμένα, ο δήμος της Paterna στην επαρχία της Βαλένθια, ο οποίος προωθεί μέσω διαδικτύου και με σλόγκαν τη φράση «Spain Love Tesla», την υποψηφιότητα της χώρας.

Σε ότι αφορά στις εκτός των ευρωπαϊκών συνόρων νέα Gigafactory, υποψήφιες χώρες είναι η Ινδία και σίγουρα η Κίνα (σ.σ. πρόκειται για τη Νο1 αγορά σε όγκο πωλήσεων ανά τον κόσμο), την οποία και επισκέφτηκε την περασμένη εβδομάδα ο ίδιος ο Elon Musk πραγματοποιώντας μάλιστα συναντήσεις… υψηλού επιπέδου με στελέχη της πολιτικής ηγεσίας της χώρας._Χ.Α.

Διαβάστε επίσης: Το φαινόμενο Elon Musk

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ