top icon
Επικαιρότητα

Επικοινωνία με άποψη

Σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για την αυτοκίνηση, ο τομέας της επικοινωνίας θέλει ιδιαίτερους χειρισμούς, ειδικά όταν το προϊόν που εκπροσωπείς διαθέτει ποιότητα και χαρακτήρα. Συνομιλούμε με τον Υπεύθυνο Εταιρικής Επικοινωνίας στην BMW Group Hellas κ. Κωνσταντίνο Διαμαντή για τις αρμοδιότητές του στην εταιρεία και όχι μόνο…

Τι αντιπροσωπεύει η BMW για τον Έλληνα; Η μάρκα BMW ανέκαθεν συμβόλιζε τον premium αλλά και σπορ χαρακτήρα, το σπορ σχεδιασμό, αλλά και για τους πιστούς της μάρκας την πίσω κίνηση.

Με αυτό το σκεπτικό, δεν είναι λογικό η νέα εποχή κάποιων BMW με κίνηση εμπρός να επηρεάσει -ίσως και αρνητικά- την άποψη των φίλων της μάρκας; Δε θα το έλεγα, γιατί όλα μας τα μοντέλα προσφέρουν οδηγική ευχαρίστηση, οπότε, με βάση αυτό και με δεδομένο ότι και οι καιροί αλλάζουν μαζί με τις απαιτήσεις του κόσμου, οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε σε νέα δεδομένα. Αξιοσημείωτο μάλιστα είναι ότι αποτελέσματα ερευνών μας έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές σε μεγάλο ποσοστό δεν ήξεραν καν ότι είχαν στην κατοχή τους πισωκίνητο μοντέλο, και δεν τους ενδιαφέρει κιόλας. Αυτό που τους απασχολεί κατά κύριο λόγο είναι να έχει το αυτοκίνητο το χαρακτήρα που οφείλει να του δίνει η εταιρεία μας και να τους προσφέρει όλα εκείνα τα συστατικά που προαναφέρθηκαν.

Ποια η διαφορά στον τρόπο προβολής των μοντέλων BMW και Mini και πόσο διαφορετικό είναι το μάρκετινγκ που αφορά το χώρο των αυτοκινήτων από αυτό των μοτοσυκλετών; Τελείως διαφορετικός ο χαρακτήρας των Mini. Τα μοντέλα της συμβολίζουν μια «go kart» αίσθηση, μακρόχρονη ιστορία, βρετανικές καταβολές αλλά και εξατομίκευση όσον αφορά το στυλ του καθενός. Διαφορετικό, λοιπόν, και το μάρκετινγκ που απαιτείται, αφού τα μοντέλα της στοχεύουν σε ένα πιο νεανικό κοινό, πιο «παιχνιδιάρικο», αν μου επιτρέπεται η έκφραση. Το να προσπαθείς να τις διαχειριστείς ταυτόχρονα αποτελεί σίγουρα πρόκληση, ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά με τις γνωστές δυσκολίες της, αλλά από την άλλη θεωρώ ότι έχουμε πλήρη γκάμα και μοντέλα που εξυπηρετούν όλες τις απαιτήσεις. Όσον αφορά τώρα την BMW Motorrad, έχει εντελώς διαφορετική επικοινωνία και φιλοσοφία από τις εταιρείες αυτοκινήτου, και βασίζεται στο μότο: «Τη ζωή πρέπει να τη ζεις κάθε στιγμή».

Σε μια περίοδο δύσκολη για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, ποια θεωρείτε ότι είναι τα πλεονεκτήματα των δύο εταιρειών σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Σίγουρα η διαχρονικότητα ανήκει στα μεγάλα μας πλεονεκτήματα. Βέβαια, η αξιοπιστία, η ασφάλεια, η τεχνολογία που προσφέρουν τα μοντέλα μας και, φυσικά, το ντιζάιν παίζουν σημαντικό ρόλο. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε τα χρηματοδοτικά μας προγράμματα και βεβαίως το after sales που προσφέρουμε, και θα διαπιστώσετε ποια είναι αυτά τα πλεονεκτήματά μας αναφορικά με τις δύο μάρκες.

Ποια μοντέλα του ανταγωνισμού θα θέλατε στη φαρέτρα σας; Αν μου κάνατε αυτήν την ερώτηση πέρυσι, ίσως να σας έλεγα ότι μας λείπει ένα MPV. Με την Active Tourer, όμως, συμπληρώθηκε ιδανικά πιστεύω το παζλ. Θεωρώ την γκάμα μας αρκετά πλούσια και στις δύο μάρκες, αφού προσφέρουμε από μικρά αυτοκίνητα έως και πολυτελέστατα, όπως είναι για παράδειγμα η νέα Σειρά 7, παράλληλα με τετρακίνητα αλλά και απόλυτα σπορ, όπως τα «Μ».

Ποια είναι και πώς αξιοποιούνται τα -σύγχρονα- εργαλεία σας στον τομέα της επικοινωνίας, όπως εκδηλώσεις, ΜΜΕ, social media, χορηγίες κτλ.; Στο BMW Group υπάρχει ένας διαχωρισμός μεταξύ του τμήματος Επικοινωνίας και του τμήματος Μάρκετινγκ. Κάποια από αυτά τα εργαλεία, λοιπόν, όπως σωστά τα αναφέρατε, τα διαχειρίζεται το αντίστοιχο τμήμα. Στις δικές μου αρμοδιότητες όμως είναι το δημοσιογραφικό «Press Club» προς τον Τύπο, τα press events που διοργανώνουμε και αφορούν κυρίως τα νέα μας μοντέλα και φυσικά αρκετοί διαγωνισμοί για τον κόσμο, οι οποίοι προσπαθούμε να ταιριάζουν με την προσωπικότητα και το στυλ της εταιρείας μας.

Με ποια κριτήρια αγοράζει σήμερα ο ιδιώτης αυτοκίνητο και ποιο είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο για εταιρικές πωλήσεις; Τι ποσοστό καταλαμβάνουν οι τελευταίες στην Ελλάδα για την εταιρεία σας; Το νούμερο ένα κριτήριο αυτήν την εποχή είναι η χαμηλή κατανάλωση και η ευαισθητοποίηση όσον αφορά το περιβάλλον. Βέβαια, αξιοπιστία, after sales, εγγυήσεις κτλ. παίζουν ακόμη πρωταγωνιστικό ρόλο. Σαφέστατα πάντως έχουμε επιστρέψει στην εποχή του ενός αυτοκινήτου ανά οικογένεια, οπότε το συνολικό πακέτο παίζει μεγάλο ρόλο. Ειδικότερα για το εταιρικό αυτοκίνητο, οι εταιρείες αναζητούν μοντέλα με τα οποία οι συνεργάτες τους θα μπορούν να κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος και να προσφέρουν ταυτόχρονα λειτουργικότητα και πρακτικότητα για μεγάλα ταξίδια. Σε ό,τι μας αφορά, το ποσοστό είναι το 50% των πωλήσεων σε BMW και το 40% στα Mini.

Οι δυσκολίες της εποχής, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, και ο αντίκτυπός τους στο χώρο του αυτοκινήτου… Οι δυσκολίες υπάρχουν και είναι πολλές, τόσο στο δικό μας χώρο όσο και γενικότερα. Αυτό που πιστεύω ότι πρέπει να γίνει είναι να συγκροτηθούμε όσο το δυνατόν ταχύτερα, μπαίνοντας επιτέλους σε μια τροχιά ανάπτυξης. Η σταθερότητα στις πολιτικές εξελίξεις της χώρας μας θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Το Dieselgate, το οποίο αφορά μια υπερδύναμη της αυτοκίνησης και άμεσο ανταγωνιστή σας, πιστεύετε ότι μπορεί να οδηγήσει σε ντόμινο εξελίξεων στο χώρο ή ακόμα και γενικότερα; Από όσο γνωρίζω, ιστορικά δεν έχει ξαναγίνει τέτοιου μεγέθους σκάνδαλο στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ξεκαθαριστεί άμεσα το ζήτημα από την εταιρεία και φυσικά να δοθούν αποζημιώσεις όπου χρειάζεται, ενώ από εκεί και πέρα θα πρέπει οι υπόλοιπες εταιρείες κατά κάποιο τρόπο να προστατευτούν από τα μέσα – με δεδομένο βέβαια ότι δεν υπάρχουν ενοχοποιητικά στοιχεία εις βάρος τους. Παρ' όλα αυτά, πιστεύω ότι θα υπάρξει αντίκτυπος, θα είναι μεγάλος και βέβαια δε θα αφορά μόνο τις γερμανικές εταιρείες.

Ποια μοντέλα περιμένουμε στο προσεχές μέλλον αλλά και μακροπρόθεσμα; Θα δούμε πολλές υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων που έχουμε ήδη στην γκάμα μας, για παράδειγμα την 225 ΧΕ Active Tourer. H Σειρά 3 θα βγει στην έκδοση 330 E, αλλά και ως plug-in, η Σειρά 7 μέσα στο 2016. Από την πλευρά της Mini έφτασε το Clubman, ενώ το Cabrio θα έρθει μέσα στο 2016. Διαθέτουμε άμεσα τη νέα Σειρά 3 με τους νέους της κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, με αυξημένη ιπποδύναμη και χαμηλότερη κατανάλωση, και τη νέα X1, η οποία είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο σε σχέση με την προκάτοχό της. Ένα premium στην κατηγορία των SUV με εξαιρετικούς χώρους, αυξημένη πρακτικότητα και για πρώτη φορά κίνηση στον εμπρός άξονα.

Ήρθαν πιστεύετε σε λάθος εποχή τα «i» στην Ελλάδα; Δε θεωρώ ότι είναι λάθος εποχή για τα μοντέλα BMW i στη χώρα μας. Απεναντίας, το κόστος μετακίνησης έχει ακριβύνει σημαντικά και οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για εναλλακτικές και πιο οικονομικές λύσεις, που θα διευκολύνουν τη μετακίνησή τους. Επιπλέον, όλοι ως πολίτες αναζητάμε μια πιο «καθαρή» πόλη, που θα συμβάλει σε έναν πιο ποιοτικό και υγιεινό τρόπο ζωής για το παρόν και το μέλλον. Σε αυτό πρέπει να συνδράμει και η πολιτεία με δράσεις και κίνητρα που θα ενισχύσουν τη βιώσιμη μετακίνηση και την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Εμείς, από την πλευρά μας, μαζί με τον Ενεργειακό Όμιλο ΗΡΩΝΑ ξεκινήσαμε πρόσφατα μια συνεργασία που ως αντικείμενο έχει την παροχή δωρεάν ηλεκτρικής ενέργειας έως και 100.000 χλμ. στους νέους ιδιοκτήτες BMW i3. Με το κίνητρο αυτό και υπό ελάχιστες προϋποθέσεις, η παροχή δωρεάν ενέργειας αφορά δύο διαφορετικά σχήματα επιδότησης. Το πρώτο είναι παροχή δωρεάν ενέργειας για 20.000 χλμ., ενώ το δεύτερο είναι παροχή δωρεάν ενέργειας για 100.000 χλμ., που μπορεί να συνδυαστεί και με το νέο προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα της BMW Financial Services με μηνιαία δόση από 295 ευρώ το μήνα.

Στην τελική ευθεία πλέον για το κλείσιμο της χρονιάς, τι προσδοκίες έχετε; Ο στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε τη χρονιά στην πρώτη θέση των premium, μέσα από μια μεγάλη μάχη που δίνεται με τους ανταγωνιστές μας και φέτος, όπως και κάθε χρονιά. Με την έλευση όμως της «3άρας», της Χ1 και του Clubman, πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε!

Προσωπικό και επαγγελματικό όνειρο; Θα ήθελα να μπορώ να προσφέρω στην οικογένειά μου και στην κόρη μου, που είναι μόλις ενός έτους, το καλύτερο δυνατόν. Επαγγελματικά να συνεχίσω στο BMW Group, αναπτύσσοντας όσο γίνεται το κομμάτι της επικοινωνίας, ανεβάζοντας συνεχώς την ποιότητα, και στο μέλλον -γιατί όχι;- και μια διεθνή καριέρα, πάντα εντός του Group.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ

Ο Κωνσταντίνος Διαμαντής γεννήθηκε στις 2 Ιουνίου του 1980 στην Αθήνα και έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Αμερικανικό Κολέγιο Deree. Εργάστηκε στο χώρο της διαφήμισης για περίπου πέντε χρόνια, περνώντας από διάφορες διαφημιστικές εταιρείες, ενώ το 2008-2009 διέκοψε για να κάνει στην Αγγλία μεταπτυχιακό μάστερ στον τομέα του μάρκετινγκ. Το 2010 δούλεψε στο εμπορικό τμήμα του ANT1, ενώ ως υπεύθυνος εταιρικής επικοινωνίας της BMW εργάζεται από το Μάιο του 2014.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ