Φορολογία

Υπάρχει μια ριζική αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης, αφού δεν περιλαμβάνεται πλέον στον υπολογισμό του Τέλους Ταξινόμησης (ΤΤ) ο κυβισμός του κινητήρα. Επίσης, η φορολογητέα αξία δεν θα προκύπτει πια από την τιμή τιμολόγησης του αυτοκινήτου από τον προμηθευτή. Αντ' αυτού, θα χρησιμοποιείται ως φορολογητέα αξία η λιανική τιμή του αυτοκινήτου προ φόρων, που ισχύει άλλωστε και για το ΦΠΑ, η οποία θα πολλαπλασιάζεται με έναν από τους 5 συντελεστές φορολογίας. Οι 5 αυτοί συντελεστές ορίζονται από τα επίπεδα της λιανικής τιμής προ φόρων του κάθε αυτοκινήτου. Αυτό αποτελεί το πρώτο μέρος του ΤΤ.


Το δεύτερο βασίζεται και πάλι στη φορολογητέα αξία, πολλαπλασιαζόμενη αυτή τη φορά με ένα συντελεστή που θα ορίζεται από τις εκπομπές CO2 του κάθε μοντέλου. Oι κατηγορίες θα είναι 8, αρχίζοντας από εκπομπές CO2 κάτω των 100 γρ./χλμ, όπου θα συντελεστής θα είναι 0,95% και φτάνοντας στα 251 και πάνω CO2, όπου ο συντελεστής θα είναι 2,0%.


Για παράδειγμα

- Ένα μικρό αυτοκίνητο με λιανική τιμή προ φόρων 12.000€, με 4% συντελεστή φορολογίας και 0.95% για τις εκπομπές του, θα έχει συνολικό ΤΤ 3,8%: 12.000€ x 3,8% = 456€ (συνολική αξία=12.456€).

- Ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με λιανική τιμή προ φόρων 14.500€, με 8% συντελεστή φορολογίας και 1,0% για τις εκπομπές, του θα έχει συνολικό ΤΤ 8%: 14.500€ x 8,0% = 1.160€. (συνολική αξία=16.660€).

- Ένα μεσαίο αυτοκίνητο με λιανική τιμή προ φόρων 16.000 € με 8% συντελεστή φορολογίας και 1,1% για τις εκπομπές, θα έχει συνολικό ΤΤ 8,8%: 16.000€ x 8,8% = 1.408€. (συνολική αξία=17.408€).

  • Ένα μεγάλο αυτοκίνητο με λιανική τιμή προ φόρων 23.000€, με 24% συντελεστή φορολογίας και 1,6% για τις εκπομπές, θα έχει συνολικό ΤΤ 38,4%: 23.000€ x 38,4% = 8.878€. (συνολική αξία=31.878 €).


Τι θα προκύψει από το νέο αυτό σύστημα υπολογισμού των φόρων

- Θα σταματήσει η αναζήτηση από την Ελλάδα αυτοκινήτων με ειδικά μικρό κυβισμό, με στόχο έναν χαμηλότερο ΤΤ.

- Θα σταματήσει η αναζήτηση έστω και εικονικών τιμών τιμολόγησης από τον προμηθευτή, προκειμένου να μειωθεί τεχνητά ο ΤΤ. Η διαφορά που προέκυπτε, μπορούσε εύκολα να καλυφθεί με την αύξηση του μικτού κέρδους.

- Θα είναι πολύ πιο εύκολος από την Υπηρεσία Αξιών ο έλεγχος των λιανικών τιμών, απ' ότι ο έλεγχος των τιμών FOB από τους προμηθευτές, ιδιαίτερα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.

  • Τέλος, το νέο σύστημα φαίνεται να δίνει κάποιο κίνητρο για τα αυτοκίνητα με CO2 κάτω από 100, μια και στην ουσία μειώνεται κατά 0,5% ο ΤΤ. Επίσης στα αυτοκίνητα με CO2 από 100 ως 120, δεν επιβάλλεται φόρος επί των εκπομπών, μια και ο συντελεστής είναι 1,0%.