07 Οκτ 2017

Δοκιμάζουμε το VW Arteon 2.0 TSI 4Motion R-Line

Επιχείρηση άλωσης της premium κατηγορίας από ένα μαζικό κατασκευαστή, εν προκειμένω τη VW. Το Arteon έρχεται να εκπληρώσει αυτόν το σκοπό αξιοποιώντας τη διαφοροποιημένη αισθητική του, με το ρύγχος του να μας κλείνει με νόημα το μάτι για όσα μας επιφυλάσσει η γερμανική εταιρεία για το μέλλον. 

Οι κατηγορίες και τα segment είναι μια μεγάλη κουβέντα, που χρήζει ανάλυσης. Οι επιλογές και οι λύσεις που ο καταναλωτής έχει στη διάθεσή του είναι πλέον τόσες, που μάλλον περισσότερο θα τον μπερδέψουν, παρά θα τον διευκολύνουν στην αγορά του. Σε αυτό το παιχνίδι, και μάλιστα σε πολύ δύσκολα κατατόπια, μπαίνει και η VW με το λανσάρισμα του νέου Arteon. Οι Γερμανοί «φωνάζουν» ότι δεν είναι ο αντικαταστάτης του απερχόμενου και όχι ιδιαίτερα επιτυχημένου Passat CC, αλλά ένα 5θέσιο Gran Turismο. Πού το κατατάσσουν; Πάνω από τη Σειρά 3 της BMW, αλλά και τη Mercedes C-Class και το Audi A4, με τις διαστάσεις του να είναι μεγαλύτερες, και μάλιστα προσφέροντας πιο premium χαρακτήρα. Αυτό είναι το στοιχείο στο οποίο δίνουν έμφαση στη VW, θεωρώντας ότι το Arteon είναι μια πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών μοντέλων, με χαμηλότερο κόστος από προτάσεις όπως είναι οι BMW Σειρά 5 και Mercedes E-Class, αλλά και με σπορ χαρακτηριστικά. Εμείς, από την πλευρά μας, θεωρούμε ότι απέναντί του θα βρει παραδοσιακές δυνάμεις, όπως τις BMW 4 Gran Coupe και το A5 Sportback, γεγονός που αυτομάτως θέτει ψηλά τον πήχη. Σε μια κατηγορία που το όνομα της αυτοκινητοβιομηχανίας παίζει σημαντικό ρόλο για να κερδίσει ένα μοντέλο το χαρακτηρισμό «premium», στη VW δε δίστασαν, και έκαναν το «άλμα» με το νέο Arteon, το οποίο και επιθυμούν να προσελκύσει ένα διαφορετικό κοινό, ανοιχτό στις απόψεις και τις επιλογές του. Στην περίπτωσή μας, στην κορυφαία, 2λιτρη έκδοση των 280 ίππων και με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion, που επιθυμεί να συνδυάσει όλα τα παραπάνω με τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Καιρό είχαμε...

«Δεν είναι σεντάν, δεν είναι κουπέ», αναφέρουν οι τεχνικοί της VW. Και τότε τι ακριβώς είναι; Έχοντας μερικές δόσεις από τη φιλοσοφία του απερχόμενου Passat CC, ειδικά όσον αφορά τις πίσω πόρτες, το νέο Arteon είναι διαφορετικό και αντικειμενικά όμορφο σχεδιαστικά. Δε θυμόμαστε πρόσφατα να κυκλοφορούμε στους δρόμους της Αθήνας και να κεντρίζουμε τόσο έντονα τα βλέμματα των περαστικών, ενώ μόνο λίγοι δεν ήταν αυτοί που μας σταμάτησαν για να εκφράσουν το θαυμασμό τους, αλλά και να μάθουν περισσότερες πληροφορίες. Δεν τους αδικούμε. Οι διαστάσεις του νέου VW Arteon μπορεί να είναι μεγάλες, αφού το μήκος του αγγίζει τα 4.862 χλστ., αλλά το φαρδύ αμάξωμα των 1.871 χλστ. και το χαμηλό ύψος των 1.450 χλστ. του προσφέρουν μια μυώδη και επιβλητική εικόνα. Παράλληλα, το εμπρός μακρύ καπό, σε συνδυασμό με το σχετικά κοντό πίσω πρόβολο, του προσδίδουν κουπέ χαρακτηριστικά και έντονο δυναμισμό. Βέβαια, οι πινελιές του σχεδιαστικού τμήματος της VW είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά. Το νέο εμπρός μέρος, το οποίο έχει αρκετά κοινά στοιχεία με το νέο σχεδιαστικό πρόσωπο της VW, είναι επιβλητικό και επιθετικό. Στη μεγάλη εμπρός μάσκα ενσωματώνονται τα φωτιστικά σώματα τύπου LED και το ψυγείο, τα οποία είναι αρμονικά δεμένα μεταξύ τους και διαφοροποιούν το Arteon σε σχέση με οτιδήποτε άλλο κινείται γύρω. Οι πλαϊνές γραμμές και καμπύλες του αμαξώματος, σε συνδυασμό με τους ελαφρώς «ξεχειλωμένους» θόλους, συνεισφέρουν στη μυώδη εικόνα, ενώ το πίσω μέρος δένει ιδανικά, χωρίς εξεζητημένo τρόπο. Δεν είναι μυστικό ότι το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί ό,τι πιο όμορφο έχει παρουσιάσει το σχεδιαστικό τμήμα της VW την τελευταία δεκαετία. Και μάλιστα χωρίς μεγάλες δόσεις υπερβολής... Ακόμα ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο Arteon είναι οι χώροι του! Βασισμένο στην πλατφόρμα-πασπαρτού του Group (ΜQB), για την περίσταση διαθέτει μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.837 χλστ.! Οι απομακρυσμένοι μεταξύ τους άξονες και η απόσταση που υφίσταται έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία και ύπαρξη χώρων που συναντάς σε μεγαλύτερα μοντέλα. Οι τιμές είναι κορυφαίες για την κατηγορία, και ειδικότερα για το χώρο στα πόδια και για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Είναι χαρακτηριστικό ότι είχαμε αρκετό καιρό να δούμε κάποιον να κάθεται πίσω από τη θέση μας (1,95) με τόση άνεση και ευκολία. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών, με τη χωρητικότητά του να κυμαίνεται από τα 563 έως τα 1.557 λίτρα!

Σύγχρονο και πολυτελές

Σε επίπεδο σχεδίασης και διαστάσεων, το Arteon δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό. Ωστόσο, στοιχεία όπως ο εξοπλισμός, η ποιότητα κατασκευής και η πολυτέλεια είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τον υποψήφιο αγοραστή της κατηγορίας, ο οποίος και δε συμβιβάζεται με τίποτα λιγότερο από το καλύτερο! Και σε αυτήν την περίπτωση το Arteon είναι εφοδιασμένο με ό,τι απαραίτητο. Κατ' αρχάς, το εσωτερικό μπορεί να έχει πολλά κοινά στοιχεία με των υπόλοιπων μοντέλων της εταιρείας, αλλά τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων όσο και η οθόνη αφής και Gesture Control διαστάσεων 9,2 ιντσών(!) τού χαρίζουν την απαραίτητη πολυτέλεια. Σε αυτό προσθέστε τη συναρμογή των υλικών που χαρακτηρίζει τη VW, χωρίς βέβαια να λησμονούμε την εξαιρετική εργονομία των μοντέλων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Απευθυνόμενη σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό κοινό, η ναυαρχίδα της VW δε θα μπορούσε παρά να είναι εφοδιασμένη με όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Ό,τι γνωρίζετε είναι διαθέσιμο στο Arteon, για παράδειγμα το ενεργό καπό κινητήρα, το οποίο ανασηκώνεται κατά 6 εκατοστά σε ατυχήματα της τάξης των 25-55 χλμ., για καλύτερη προστασία των πεζών. Όπως φυσικά και τα συστήματα Lane, Front, Rear Assist, αλλά και τα Park Assist, και το σύστημα αυτόματης προσαρμογής φωτισμού Light Assist. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το infotainment, με δυνατότητες συνδεσιμότητας και με διαθέσιμες όλες τις Mobile Online υπηρεσίες Car-Net. Δεν είναι όμως μόνο αυτά, αλλά και πολλά ακόμα, με τη σχετική λίστα να είναι αρκετά μεγάλη, περιλαμβάνοντας στο βασικό εξοπλισμό την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση Dynamic Chassis Control, η οποία και διαθέτει 43 διαφορετικές ρυθμίσεις! Κάτι υπερβολικό, όπως διαπιστώσαμε λίγο αργότερα...

Gran Turismo!

Όχι, δεν αφήσαμε τα πηδάλια για να πιάσουμε τα χειριστήρια του PlayStation, αλλά αυτή είναι η πρώτη αίσθηση που σου αφήνει το Arteon μόλις βρεθείς στο εσωτερικό του. Η πληθώρα ρυθμίσεων σου επιτρέπει να βρεις, ανεξαρτήτως ύψους και διαστάσεων, την ιδανική θέση οδήγησης, με τα πάντα γύρω σου σωστά τοποθετημένα. Στο εσωτερικό η ηρεμία που επικρατεί είναι χαρακτηριστική, είτε κινείσαι μέσα στην πόλη με χαμηλή ταχύτητα, είτε -ακόμα καλύτερα- στον αυτοκινητόδρομο με τριψήφια χιλιόμετρα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Comfort (υπάρχουν ακόμα τρία: ECO, Normal και Sport), η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική. Η ανάρτηση αποσβένει με χαρακτηριστική ευκολία τις ανωμαλίες του δρόμου, η ηχομόνωση είναι αντίστοιχη με αυτήν που περιμένεις από μια premium κατασκευή και ουσιαστικά επικεντρώνεσαι στην οδήγηση και στη συντροφιά καλής μουσικής. Το 2λιτρο Arteon εφοδιάζεται με τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο TSI απόδοσης 280 ίππων, που διαθέτει 350 Nm ροπής από τις 1.700 έως και τις 5.600 σ.α.λ. Όλες οι εκδόσεις των 2.000 κ.εκ., πετρελαίου ή βενζίνης, θα διατίθενται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο και ταιριάζει ιδανικά στη φιλοσοφία του μοντέλου. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά, σχεδόν ανεπαίσθητα, και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ξεκούραστο, τόσο κατά τη μετακίνηση στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Ο κινητήρας μπορεί να μη σε ενθουσιάζει με τη λειτουργία του, αφού χαμηλά αναδεικνύεται σχετικά ράθυμος, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι πρέπει να κινήσει ένα αμάξωμα βάρους 1.650 κιλών. Θα ήθελες να είχε λίγο καλύτερη απόκριση χαμηλά, αλλά αυτό βελτιώνεται στο πρόγραμμα Sport. Εκεί κατ' αρχάς η ανάρτηση αποκτά σαφώς πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά, μεταφέροντας αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό, την ώρα που αλλάζει η απόκριση στο γκάζι, όσο και η αίσθηση του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης με τη μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης. Ανεβαίνοντας σε επαρχιακό δρόμο με καλή πρόσφυση, αρχικά παρατηρείς ότι ο κινητήρας γενικότερα προτιμά τις ψηλές στροφές. Από τις 3.000 σ.α.λ. και έπειτα φανερώνει τις αρετές του, ενώ είναι εντυπωσιακό ότι επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα περίπου μέχρι το όριο περιστροφής του, κάπου κοντά στις 7.000 σ.α.λ.

Αν δε μας πιστεύετε, αρκεί μία ματιά στον πίνακα των μετρήσεων, αφού το Arteon με χαρακτηριστική ευκολία σημείωσε 5,7 δλ. για το παραδοσιακό «0-100». Έχοντας πλέον να αντιμετωπίσεις την πρώτη γρήγορη καμπή, αμέσως διαπιστώνεις τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το 2λιτρο Arteon των 280 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion, το οποίο και παίζει το ρόλο του στον αυστηρά ουδέτερο χαρακτήρα του. Σε γρήγορες ανοιχτές και μέτριες καμπές, αρχικά αισθάνεσαι ότι τα όρια είναι ακόμα υψηλότερα από ό,τι νομίζεις, και σε ωθεί να πιέσεις παραπάνω. Όταν τα πλησιάσεις και τα ξεπεράσεις, η πρώτη τάση που θα εμφανίσει είναι η υποστροφή, ενώ στο σήκωμα του ποδιού από το γκάζι θα ελαφρώσει ελάχιστα, χωρίς όμως να διαταραχθεί η πορεία του, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι γενικά πολύ μικρές. Σε κάθε περίπτωση, είναι ασφαλές και με τις όποιες τάσεις εύκολα ελεγχόμενες. Στις πιο κλειστές στροφές δε θα κρύψει τη δυσαρέσκειά του λόγω όγκου και βάρους υποστρέφοντας, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης, αν και άμεσο, δεν προσφέρει την πληροφόρηση ενός σπορ μοντέλου. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι, στο γλιστερό οδόστρωμα, σε οριακές καταστάσεις θα αισθανθείς το κεντρικό διαφορικό να περνά μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς, προκαλώντας ένα πολύ ελαφρύ γλίστρημα. Αλλά εντέλει συνειδητοποιείς ότι αυτός δεν είναι τρόπος για να οδηγείς μια κατασκευή του είδους.

Σε βαθιά νερά

Η VW αποφάσισε να κολυμπήσει σε σχεδόν αχαρτογράφητα για την ίδια ύδατα, αφού με ελάχιστες εξαιρέσεις δεν έχει την παράδοση ή, πιο απλά, την εμπειρία παραδοσιακών δυνάμεων της premium κατηγορίας. Με τους καρχαρίες να κυκλοφορούν τριγύρω, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αιχμή του δόρατος τη διαφορετικότητα, την αισθητική και τη σχεδίαση του Arteon. Οι τεράστιοι χώροι στο εσωτερικό, που μπορούν να φιλοξενήσουν ακόμα και πέντε άτομα με τις αποσκευές τους, αποτελούν σημαντικό πλεονέκτημα, την ώρα που αποπνέει ένα γενικότερο αέρα πολυτέλειας. Δε θα σε συναρπάσει οδηγικά, αφού δεν είναι μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή, αλλά στην κορυφαία εκδοχή των 280 ίππων διαθέτει σημαντικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Αυτά, σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης, είναι που του χαρίζουν το χαρακτήρα του Gran Turismo, αφού μπορεί να σε μεταφέρει με άνεση και ταχύτητα από το σημείο Α στο Β. Με την τιμή του να είναι κατά πολύ φθηνότερη σε σχέση με του Audi A5 Sportback, αλλά και σε σχέση με των εκδόσεων της BMW 4 Gran Coupe, απομένει να δούμε αν όντως τελικά υπάρχει κοινό σε αυτήν την κατηγορία που σκέφτεται περισσότερο την επιλογή του, παρά οδηγείται με... κλειστά μάτια σε συγκεκριμένες και παραδοσιακές λύσεις._ 4Τ


Το χρώμα του χρήματος

Το Arteon θα εισαχθεί στη χώρα μας με τρεις διαφορετικούς κινητήρες πετρελαίου και τρεις ακόμα βενζίνης. Άμεσα διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις με το 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 280 ίππων στην έκδοση 4Motion και στο πακέτο R-Line, καθώς και αυτή με τον 2λιτρο TDI των 150 ίππων και η κορυφαία με τον BiTDI πετρελαίου απόδοσης 240 ίππων. Σε κάθε περίπτωση, το Arteon προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, Elegance και R-Line, με το επίπεδο του εξοπλισμού να είναι σε αμφότερες κάτι παραπάνω από πλήρες, περιλαμβάνοντας ηλεκτρικά καθίσματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων, Climatronic 3 ζωνών, το progressive steering, αλλά και όλα τα ενεργά συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως και ψυχαγωγίας. Η κορυφαία εκδοχή 2.0 TSI 4Motion, που είχαμε στη διάθεσή μας, διατίθεται αποκλειστικά στην R-Line και περιλαμβάνει επιπλέον το σπορ πακέτο στους προφυλακτήρες, πίσω αεροτομή σε μαύρο χρώμα και χρωμιωμένες εξατμίσεις. Επιπρόσθετα, διαθέτει καθίσματα με λογότυπο «R-Line», εσωτερική επένδυση σε χρώμα μαύρου τιτανίου, τιμόνι με λογότυπο «R-Line», το ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS και το infotainment Discover Pro. Και όλα τα παραπάνω με ένα κόστος της τάξης των 54.800 ευρώ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, ανάμεσα στους τρεις κινητήρες που είναι διαθέσιμοι αυτήν τη στιγμή, η φθηνότερη έκδοση είναι η 2.0 TDI Elegance των 150 ίππων, με τιμή που ξεκινά από τα 42.150 ευρώ.


ΥΠΕΡ/ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ/ΧΩΡΟΙ/ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ/ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ/ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ 


Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά: