01 Νοε 2017

Οδηγούμε: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Η υβριδική έκδοση της Porsche Panamera αποκτά μεγαλύτερη ιπποδύναμη, αυτονομία κίνησης και φυσικά βελτιωμένες επιδόσεις, διατηρώντας όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το κορυφαίο τετραθέσιο σεντάν της γερμανικής εταιρίας.

Με δεδομένη την αύξηση του ενδιαφέροντος για την υβριδική τεχνολογία σε αρκετές αγορές ανά την υφήλιο και αυτομάτως του ανταγωνισμού, η Porsche παρουσίασε μία ακόμα πιο βελτιωμένη έκδοση της υβριδικής Panamera. Αισθητικά, δεν υφίστανται σημαντικές διαφοροποιήσεις με τα υπόλοιπα μοντέλα της... “οικογένειας”, με εξαίρεση κάποιες “οικολογικές” και πράσινου χρώματος λεπτομέρειες που ουσιαστικά μαρτυρούν τον χαρακτήρα της. Οι δαγκάνες των φρένων και η επιγραφή “Panamera 4” στο πίσω μέρος διαθέτουν τον προαναφερθέντα χρωματισμό, ενώ οι ενδείξεις e-hybrid στην πόρτα οδηγού και συνοδηγού είναι τα στοιχεία που κάνουν σχεδιαστικά τη διαφορά. Οι βασικές και ουσιαστικές αλλαγές βρίσκονται καλά κρυμμένες κάτω από την επιβλητικη σιλουέτα της Panamera.

Η κινητήρια μονάδα της απαρτίζεται από ένα θερμικό μοτέρ και ένα ηλεκτρικό. Η πρώτη είναι ένας εξακύλινδρος bi-turbo 2.900 κ.εκ. με απόδοση 330 ίππων. Η δεύτερη είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που από μόνος παράγει ισχύ της τάξεως των 136 ίππων, με το συνδυαστικό αποτέλεσμα να είναι 462 ίπποι και 700 Nm ροπής. Σε αντίθεση με το παρελθόν, το κιβώτιο ταχύτητων παραμένει αυτόματο αλλά πλέον είναι το γνωστό μας διπλού συμπλέκτη PDK, ενώ η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Οι επιδόσεις της είναι σαφώς βελτιωμένες σε σχέση με το παρελθόν, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται μόλις σε 4,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 278 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα η αυτονομία κίνησης με τον ηλεκτροκινητήρα είναι της τάξως των 50 χλμ. Σημαντικό είναι το γεγονός, ότι επιλέγοντας το πρόγραμμα E-Power, όπου ο βενζινοκινητήρας παραμένει αδρανής, ο οδηγός μπορεί να δει μέχρι και 140 χλμ./ώρα στο κοντέρ αποκλειστικά με την ηλεκτρική καρδιά της Panamera. Και αν έχετε αρχίσει τους υπολογισμούς, συμπληρώστε ότι η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου που συνοδεύουν τον ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε 5,8 ώρες, ενώ με τη χρήση του έξτρα ταχυφορτιστή της Porsche σε 3,6 ώρες.

Η Porsche Panamera δεν σχεδιάστηκε με γνώμονα την απόλυτη σπορ επίδοση και αίσθηση, διεκδικώντας δάφνες ενός σούπερκαρ. Η πολυτέλεια, το φινίρισμα και η γενικότερη αίσθηση του εσωτερικού είναι αυτή που θα περίμενες από μία λιμουζίνα και ένα αυτοκίνητο που κοστίζει περί τα 129.300 ευρώ στην βασική του έκδοση. Τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η μεγάλη οθόνη αφής στο ταμπλό. Το μεγάλο κεντρικό τούνελ προσφέρει σημαντική απόσταση ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, την ώρα που το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα προσφέρει εξαιρετική θέση οδήγησης. Όπως είναι φυσιολογικό, η μίζα του κλειδιού είναι τοποθετημένη στη... λάθος πλευρά και μόλις τη γυρίσεις δεν συμβαίνει τίποτα απολύτως! Πιέζεις ελαφρά το πεντάλ της βενζίνης και ως άλλο... “τραμ” η Panamera ξεκινάει να κινείται νωχελικά. Σε αντίθεση με το προγενέστερο μοντέλο, το οποίο και απαιτούσε να πατήσεις το πεντάλ της βενζίνης έως και 80% για να λειτουργήσει ο ηλεκτροκινητήρας, σήμερα από το πρώτο άγγιμα του γκαζιού παίρνει ζωή. Κάτι που συμβαίνει και στην εξωτική 918 Spyder.

Κάνοντας χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα όλα κυλούν αρμονικά. Χωρίς τον παραμικρό θόρυβο, με τους πεζούς να γυρνούν έκπληκτοι όταν διαπιστώνουν ξαφνικά πως πίσω τους παραμονεύει μία Porsche σε stealth mode. Η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 50 χιλιόμετρα, αλλά όπως είναι φυσιολογικό με όσο μεγαλύτερο αριθμό χιλιομέτρων κινείσαι, τόσο πιο εύκολα “αδειάζει” η μπαταρία. Στην πόλη, με τη χρυσή τομή να βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 50-80 χλμ./ώρα, εύκολα θα μπορούσε κανείς να κάνει τη διαδρομή δουλειά – γραφείο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Και στην τελική, αν δει τα σκούρα να αλλάξει τον περιστροφικό διακόπτη και τότε να αναλάβει δράσει ο εξακύλινδρος των 2,9 λίτρων. Και πλέον η συνδυαστική ισχύς των 462 ίππων αναλαμβάνει να εκτοξεύσει το αμάξωμα των 2,2 τόνων. Ο τρόπος που επιταχύνει είναι εντυπωσιακός και γεμάτος, με την επιτάχυνση να είναι συνεχής από τις χαμηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα. Βέβαια, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου και η ηρεμία που επικρατούσε νωρίτερα “πάνε περίπατο” και ουσιαστικά μεταμορφώνεται σε μία κατασκευή με σπορ χαρακτηριστικά. Έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Sport Plus, το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια, την ώρα που η αερανάρτηση έχει αποκτήσει σαφώς πιο σκληρή απόσβεση, φέρνοντας μάλιστα την Panamera πιο κοντά στο έδαφος. Τα φρένα έχουν πολύ καλή αίσθηση και λειτουργία, όντας από τα κορυφαία που έχουμε οδηγήσει με αντίστοιχο υβριδικό σύστημα επανάκτησης ενέργειας. Παρόλα αυτά, μόλις αποφασίσεις να πιέσεις στους δρόμους της Πάρνηθας, διαπιστώνεις δύο στοιχεία. Πρώτον τον όγκο και δεύτερον το βάρος της. Δεν είναι φτιαγμένη για αυτού του είδους τις διαδρομές. Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς βοηθάει στο να μεταφερθεί χωρίς ακρότητες η ισχύς στο δρόμο, και επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα στα πατημένα κομμάτια, με μία τάση υπερστροφής να είναι εμφανής μόνο στην έξοδο και αφού επιμείνεις ιδιαίτερα στο γκάζι. Στις απότομες αλλαγές πορείας, το βάρος παίζει το ρόλο του, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν θα σε προβληματίσει και θα αρκεστείς σε μία ματιά στον πίνακα οργάνων για να παρατηρήσεις ότι κινείσαι πραγματικά γρήγορα.

Δεν είναι η Porsche με την οποία θα γίνεις ένα και θα επιδοθείς σε οριακή οδήγηση σε φιδωτές διαδρομές. Αλλά αυτός δεν είναι και ο στόχος της. Για αυτή τη δουλειά υπάρχουν άλλες εκδόσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σαφώς πιο κατάλληλες. Η νεότερη Panamera e-hybrid είναι ένα πολύ γρήγορο πολυτελές σεντάν, ικανό να προσφέρει άνετες μετακινήσεις με την εξαιρετική της ανάρτηση σε τέσσερις επιβάτες σε ελάχιστο χρονικό διάστημα._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: