15 Μαρ 2018

Peugeot 5008 GT: Το δοκιμάζουμε

To νέο Peugeot 5008 αποχωρίζεται το μανδύα του πολυμορφικού, όχι όμως και τις ιδιότητές του, που εύστοχα καταφέρνει να κρύψει μέσα σε ένα πιο... πιασάρικο -λόγω εποχής- καλούπι SUV.

To ότι θα ερχόταν η ώρα που το κατά τα στοιχεία επιτυχημένο πολυμορφικό Peugeot 5008 θα έπρεπε να ανανεωθεί ήταν το ένα δεδομένο. Το ότι τα crossover/SUV αποτελούν μονόδρομο για ένα ενημερωμένο τμήμα μάρκετινγκ ήταν το άλλο. Το ότι με το «3008» και την αποδοχή που γνωρίζει, έχοντας κερδίσει ουκ ολίγα βραβεία (συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισής του από την επιτροπή του COTY), η Peugeot έβαλε τις καλύτερες δυνατές βάσεις στο χώρο των «ψηλωμένων» αποτέλεσε απλώς το έναυσμα για ακόμα ένα. Για το «5008» ο λόγος, το οποίο εκ του αποτελέσματος έχει καταφέρει να ενσωματώσει όλο το know-how του μικρότερου μέλους της γκάμας σε ένα πολύ μεγαλύτερο αμάξωμα, που διακρίνεται όμως για την αποδοτικότητά του αναφορικά με τα οδηγικά ζητούμενα. Με μήκος 4.641 χλστ. και το μεταξόνιο της πλατφόρμας Efficient Modular Platform 2 (EMP2) επιμηκυσμένο στα 2,84 μ. (+16,5 εκ. συγκριτικά με το «3008»), το «5008» αμέσως αμέσως φιλοξενεί και τρίτη σειρά καθισμάτων κάτω από το νέο του αμάξωμα, παίρνοντας ένα προβάδισμα χρηστικότητας απέναντι στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας C-SUV, η οποία από πλευράς μήκους έχει φτάσει να περιλαμβάνει αυτοκίνητα που είτε οριακά «πιάνουν» τα 4,5 μ. είτε πλησιάζουν τα 5 μ. Εδώ, ωστόσο -και αναφορικά με τη χρηστικότητα-, οι Γάλλοι δεν έχουν σταματήσει στα επιπλέον καθίσματα. Πλήθος μετατροπών στις έξι από τις επτά θέσεις, ανακλινόμενα τραπεζάκια, έξτρα αποθηκευτικοί χώροι κ.ά. είναι χαρακτηριστικά άμεσα δανεισμένα από τα πολυμορφικά, τα οποία εύστοχα έχουν προσαρμοστεί σε ένα αυτοκίνητο που δε θα αφήσει αδιάφορο τον οδηγό, κυρίως αν κάτω από το καπό του βρίσκεται ο 2λτρος BlueHDi με τους 180 ίππους και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο, όπως στο 5008 GT αυτών των σελίδων.

Πολυδιεργασίες

Η μεγαλύτερη διαφορά συγκριτικά με το πολυμορφικό Peugeot 5008 που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2009 προφανώς εντοπίζεται στο σχήμα. Πλέον μπροστά μας έχουμε ένα αμάξωμα τύπου SUV, παρ’ ότι σε καμία του εκδοχή δεν πρόκειται να έχει τετρακίνηση. Δεν είναι η τετρακίνηση, πάντως, το χαρακτηριστικό που ορίζει την κατηγορία στις μέρες μας. Αρκεί η ικανή απόσταση του πατώματος από το έδαφος, και τα υπόλοιπα... έρχονται. Εν προκειμένω, σχεδιαστικά οι ομοιότητες με το «3008» είναι παραπάνω από εμφανείς, κυρίως εμπρός, όπου βρίσκεται και η κυψελοειδής μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Στο πλάι, η έκδοση GT ξεχωρίζει από την επένδυση αλουμινίου στα μαρσπιέ και στο περίγραμμα των παραθύρων, ενώ πίσω η ταυτότητα της Peugeot υπογραμμίζεται από τα φώτα με τις τρεις κόκκινες «ονυχοειδείς» λωρίδες LED, σήμα κατατεθέν πλέον των Γάλλων. Ως GT και πάλι, αυτό το «5008» διαθέτει δύο εξατμίσεις με χρωμιωμένη απόληξη, όπως και αλουμινένιους πλαϊνούς καθρέφτες με φωτισμό που προβάλλει το έμβλημα του λιονταριού στο έδαφος, καθώς και ασημένια λογότυπα GT στο πορτ μπαγκάζ και στα εμπρός φτερά, με επίσης αλουμινένιες μπάρες οροφής να ολοκληρώνουν την εικόνα. Εντός, τώρα, με επτά ανεξάρτητες θέσεις, υπάρχει η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Στο μενού περιλαμβάνονται έξυπνες λύσεις, όπως η δυνατότητα πλήρους αφαίρεσης των καθισμάτων της τρίτης σειράς ή η αναδίπλωση στο επίπεδο του πατώματος για το κάθισμα του συνοδηγού (εκδόσεις Allure, GT Line, και GT). Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς έχουν στη διάθεσή τους ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης στα καθίσματά τους, ενώ, ειδικότερα στις προαναφερθείσες εκδόσεις, υπάρχουν τραπεζάκια στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, καθώς και κουρτίνες για τα πλευρικά παράθυρα. Τέλος, στα των παραπάνω εκδόσεων συμπεριλαμβάνεται «έξυπνο άνοιγμα της πίσω πόρτας» με κίνηση του ποδιού -μέσω ενός αισθητήρα τοποθετημένου κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα-, όπως και πανοραμική γυάλινη οροφή για τα GT.

Αφήνοντας τα στοιχεία εμφάνισης και πρακτικότητας, οι εμπρός επιβάτες, και κατά βάση ο οδηγός, όπως και στο «3008», έχουν στη διάθεσή τους το Peugeot i-Cockpit. Το high-tech περιβάλλον στο εσωτερικό ορίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών, με μία οθόνη αφής 8 ιντσών στο ταμπλό με ενσωματωμένο σύστημα 3D δορυφορικής πλοήγησης, όπως και από τους διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον έλεγχο των παρεχόμενων λειτουργιών. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα GT, διαθέτουν το i-Cockpit Amplify, που επιπλέον του νορμάλ παρέχει δυνατότητα τροποποίησης του εσωτερικού φωτισμού, ρύθμισης της ακουστικής στην καμπίνα και αρωματισμού του εσωτερικού, δυνατότητα πέντε διαφορετικών προγραμμάτων μασάζ στα καθίσματα οδηγού/συνοδηγού, και ο κατάλογος των έξτρα δείχνει να μην έχει τέλος. Προσθέστε 780-1.060 λίτρα χώρο αποσκευών με την αναδίπλωση της τρίτης σειράς καθισμάτων (ανάλογα με τη θέση της δεύτερης -συρόμενης- σειράς καθισμάτων), επιπλέον 38 λίτρα αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα, και η εικόνα ενός SUV φτιαγμένου για ψαγμένους οικογενειάρχες είναι πλήρης. Σαφώς, βέβαια, κάπου θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η τρίτη σειρά καθισμάτων απευθύνεται σε παιδιά, αλλά αυτό πια αποτελεί κοινό μυστικό.

Ο συνεχιστής

Οι ομοιότητες με το «3008» συνεχίζονται και σε τεχνολογικό επίπεδο, με την γκάμα κινητήρων του μεγαλύτερου γαλλικού SUV να περιλαμβάνει το 1.200άρη βενζινοκινητήρα των 130 ίππων σε εκδόσεις με χειροκίνητο ή αυτόματο 6άρι κιβώτιο και τον 1.600άρη (165 ίπποι) με αυτόματο 6άρι. Από πλευράς ντίζελ, οι επιλογές έχουν να κάνουν μεταξύ του 1.6 BlueHDi σε έκδοση με 100 ίππους και χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, ή με 120 ίππους και χειροκίνητο ή αυτόματο 6άρι. Στην κορυφή βρίσκεται ο 2λιτρος BlueHDi, είτε με 150 ίππους είτε με 180 (αποκλειστικά ως GT), με στάνταρντ το αυτόματο 6άρι. Στα βασικά της τελευταίας έκδοσης και το Advanced Grip Control με τα πέντε προγράμματα οδήγησης (νορμάλ, χιόνι, λάσπη, άμμος, ESP OFF), όπως και το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε κατωφέρεια, αλλά και το Sport Pack, που επεμβαίνει στην απόκριση του κινητήρα, στο κιβώτιο, στο βάρος του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και στον ήχο λειτουργίας του κινητήρα, που ακούγεται πιο μπάσος. Περνώντας πίσω από το μικρής διαμέτρου πολυχρηστικό τιμόνι του «5008», εύκολα βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης, αν και δε γίνεται να μην αναφέρουμε πως ασχέτως του ύψους του οδηγού η στεφάνη σίγουρα κάτι θα κρύψει από την κατά τα λοιπά ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη, που αντικαθιστά τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων. Από εκεί και πέρα, η μεγάλη και ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα, που στο «3008» μας προβλημάτισε αναφορικά με την εργονομία της, εδώ δεν ενοχλεί, και σε αυτό το ρόλο τους μπορεί να παίζουν τόσο τα διαφορετικά καθίσματα (που σύντομα αποδείχθηκαν και επαρκή όσον αφορά την πλευρική στήριξη), όσο και το αυξημένο -συγκριτικά- πλάτος του αυτοκινήτου.

Τα πιο ευχάριστα νέα πάντως έχουν να κάνουν με τη συμπεριφορά του Peugeot 5008 στο δρόμο. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο οδηγός αισθάνεται τον όγκο του αμαξώματος μόνο συνειδητοποιώντας την απόσταση που τον χωρίζει από το πίσω παρμπρίζ κοιτώντας μέσα από τον καθρέφτη. Πέραν αυτού, η αίσθηση είναι αυτή ενός συμπαγούς σχήματος, που θα κινηθεί απρόσκοπτα ακόμα και στα στενά των πόλεων, αν και το αυξημένο πλάτος (1.906 χλστ.) θέτει κάποιους περιορισμούς - τουλάχιστον κατά το παρκάρισμα. Στην καθημερινότητα εκτιμάς την ελαφρότητα των χειριστηρίων και κυρίως του τιμονιού, που, χωρίς να χάνει σε αίσθηση, είναι ευχάριστα ελαφρύ. Όσον αφορά την ανάρτηση, συμβάλλει ιδανικά στην παρεχόμενη άνεση, και μόνο σε διαδοχικά κατσαρά τμήματα του οδοστρώματος ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας μπορεί να μεταφέρει κραδασμούς εντός. Ο ανοιχτός δρόμος, από την άλλη, αποδεικνύεται βούτυρο στο ψωμί του 5008 GT. H ποιότητα κύλισης είναι υπεράνω κριτικής, τη στιγμή που ο 2λιτρος BlueHDi με τους 180 ίππους και τα 400 Nm ροπής κρίνεται υπεραρκετός για τα 1.605 κιλά του αμαξώματος. Όχι απλώς δε ζορίζεται πουθενά, αλλά μπορεί και να «γράψει» υψηλές μ.ω.τ. χωρίς... καταστροφικές συνέπειες σε σχέση με την κατανάλωση (μέση δοκιμής: 7,6 λίτρα/100 χλμ.). Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή, και σε καμία περίπτωση δεν αισθανθήκαμε ενόχληση από αεροδυναμικούς ή θορύβους του κινητήρα και της μετάδοσης. Και μιας και για μετάδοση ο λόγος, το αυτόματο, δοκιμασμένο πλέον 6άρι κουμπώνει και εδώ αρμονικά. Κάτι που σημαίνει ότι οι αλλαγές του περνούν απαρατήρητες σε χαμηλές ταχύτητες, εντός πόλης και στον αυτοκινητόδρομο, ενώ συνεργάζεται πολύ καλά και εκτός. Εκεί τα ηνία παίρνει το 2λιτρο σύνολο, το οποίο ξυπνάει λίγο πριν από τις 2.000 σ.α.λ. και χωρίς ξεσπάσματα παραμένει γεμάτο μέχρι περίπου τις 4.250 σ.α.λ. Εκμεταλλευόμενο τον κινητήρα, το κιβώτιο αλλά και το ακριβές τιμόνι, έως ένα σημείο το «5008» καταφέρνει να κρύψει τον όγκο του. Τουλάχιστον μέχρι κάποια αρκετά κλειστή στροφή, όπου αναμενόμενα θα εμφανίσει λογικές κλίσεις και η μέχρι εκεί ουδέτερη συμπεριφορά θα μετατραπεί σε υποστροφή που εύκολα σβήνει με ένα «άσε» του δεξιού πεντάλ. Ωστόσο, αυτά είναι ψιλά γράμματα μιλώντας για αυτοκίνητο του είδους, που καταφέρνει να συνδυάζει ιδανικά την πολυχρηστικότητα με τις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες και την άνεση υπό όποιες συνθήκες κίνησης.

Comme il faut

Με μοναδικό defaut την τιμή της (47.100 ευρώ με προωθητική ενέργεια), η έκδοση GT μπορεί να ενθουσιάσει μεγάλη γκάμα οδηγών. Από αυτόν που δεν τον αφήνει ασυγκίνητο η οδήγηση μέχρι -φυσικά- τον οικογενειάρχη, και δη τον πολύτεκνο, έως τον εκδρομικό τύπο που θα χαρεί όχι τα επιπλέον δύο καθίσματα, αλλά την αφθονία χώρων. Και όλα αυτά σε ένα πακέτο που, έχοντας ως... αφετηρία το «αναγνωρισμένο» 3008, συνδυάζει την υψηλή αισθητική εντός με τη χρηστικότητα, χωρίς να υπολείπεται και σε επίπεδο επιδόσεων. Κρατάμε μία επιφύλαξη όσον αφορά το οδηγικό μέρος για τις εκδόσεις με χαμηλότερης ιπποδύναμης κινητήρες, χωρίς αυτό να μπορεί να επηρεάσει τη συνολική αίσθηση άνεσης του μοντέλου._


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ PEUGEOT 5008 GT ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.997 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι/3.750 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/2.000 σ.α.λ. ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΗΚ.xΠΛ.xYΨ.: 4.641x1.906x2.098 > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.840 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 1.605 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,1 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 207 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,6 λτ./100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 124 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 47.100 ευρώ (με προωθητική ενέργεια)

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Το Peugeot 5008 περιλαμβάνει στο βασικό του εξοπλισμό μια πληθώρα συστημάτων ασφάλειας, όπως το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης με δυνατότητα αναγνώρισης οχημάτων και πεζών, το σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση επικίνδυνης μείωσης απόστασης, το σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης των ορίων ταχύτητας, καθώς και το σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού. Ενδεικτικά οι τιμές ξεκινούν από τα 25.900 ευρώ με προωθητική ενέργεια ( 27.400 άνευ) για τις εκδόσεις Access με τον 1.2 PureTech και με τον 1.6 BlueHDi, ενώ το δικό μας GT κοστίζει 47.100 ευρώ με προωθητική ενέργεια (48.000 άνευ) και, πέραν του πλήθους έξτρα στοιχείων άνεσης, εμφάνισης και εξατομίκευσης, είναι εξοπλισμένο και με το πακέτο Safety Plus, με ενεργό cruise control με λειτουργία ακινητοποίησης.


YΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ/ΠΟΛΥΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ/ΕΠΤΑΘΕΣΙΟ ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

 


 

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
  • Peugeot 5008 GT
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Ετικέτες: