18 Ιαν 2018

VW Polo 1.0 TSI 95 PS: Άλλαξαν τα δεδομένα

Αυτοκίνητο της κατηγορίας Β προφανώς και δε θεωρείται «δεύτερο αυτοκίνητο» σήμερα. Κατ' επέκταση, για να μπορέσει να επιβιώσει στο πιο εμπορικό τμήμα της αγοράς, οφείλει να στέκεται με αξιώσεις σε κάθε τομέα. Αν, τώρα, είναι ικανό να ξεχωρίσει, ακόμα καλύτερα!

Σαράντα δύο χρόνια κουβαλά στην πλάτη του το VW Polo. Και αν τα χρόνια του από μόνα τους δεν επιβεβαιώνουν την επιτυχημένη πορεία του, σίγουρα τα 16,5 εκατ. των πωλήσεών του παγκοσμίως πιστοποιούν ότι κάτι πήγε καλά τις περασμένες δεκαετίες. Το αυτοκίνητο που το 2010 κατέκτησε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς αισίως πέρασε στην έκτη γενιά του, η οποία λόγω αύξησης μεγέθους -και όχι μόνο- δείχνει ωριμότερη από ποτέ. Εξού και το αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα, πλέον, κάτι που πρόσφατα είδαμε να ενστερνίζονται και άλλοι κατασκευαστές, όπως η Toyota με το Yaris και προφανώς η Seat με το Ibiza, που μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το νέο Polo. Το Polo, ωστόσο, δεν έχει πάρει τα πάνω του μόνο από πλευράς διαστάσεων. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, απλώς είναι άλλο αυτοκίνητο, με ποιότητα που ήδη από την αρχή του κειμένου θα σημειώσουμε ότι δείχνει το δρόμο στην κατηγορία και με γκάμα κινητήρων που το φέρνει απέναντι σε οτιδήποτε έχει να επιδείξει σήμερα ο ανταγωνισμός. Αφήνοντας στην άκρη το τι ελπίζει να κερδίσει το εργοστάσιο από το νέο του σουπερμίνι, θα σταθούμε στο ότι η ελληνική αντιπροσωπεία, χωρίς «ναι μεν αλλά», δηλώνει πως στοχεύει απευθείας στην 1η θέση των πωλήσεων.

Εδώ στη διάθεσή μας έχουμε την έκδοση με το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του 1,0 λίτρου με 95 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός PSI (1,0 λίτρο, 75 ίπποι), ενώ πάνω από το «δικό μας» ο ίδιος TSI με 115 ίππους και 6άρι κιβώτιο. Από πλευράς βενζίνης, εφαρμογή στο Polo θα βρει και ο νέος TSI 1.5 με 150 ίππους, αλλά και το 2λιτρο σύνολο του γκρουπ με 200 ίππους. Με τις πωλήσεις πετρελαίου στην κατηγορία να πέφτουν μήνα με το μήνα, σημειώνουμε ότι η γκάμα του Polo περιλαμβάνει το σύνολο των 1.600 κ.εκ. σε εκδόσεις με 80 και 95 ίππους, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα εμπλουτιστεί και με έκδοση φυσικού αερίου (TGI 1.0) με 90 ίππους και αυτονομία που κατά το εργοστάσιο θα αγγίζει τα 1.320 χλμ.! Προαιρετικά, όλα τα σύνολα με ισχύ από 95 ίππους και πάνω μπορούν να εξοπλιστούν και με 7άρι DSG κιβώτιο.

Upper class

Το Polo είναι το πρώτο VW που βασίζεται στην εκδοχή Α0 της πλατφόρμας MQB. Και επειδή οι κωδικοί αποτελούν ψιλά γράμματα, αποσαφηνίζουμε ότι, χάρη σε αυτό, το μικρό VW έχει μεγαλώσει κατά 81 χλστ. (μήκος 4.053 μ.) συγκριτικά με τον προκάτοχό του, με το μεταξόνιό του στα 2.564 χλστ. (+94 χλστ.). Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές να κοντύνουν τους προβόλους, κάτι που σε συνδυασμό με την αύξηση του πλάτους κατά 69 χλστ. και τη μείωση του ύψους κατά 7 χλστ. έδωσε ένα πιο σπορ και αρμονικό σχήμα. Συνολικά η εικόνα είναι ήπια, όπως άλλωστε ισχύει για τα περισσότερα μοντέλα της μάρκας, αλλά τα καλά νέα είναι αυτά που εντοπίζονται σε πρακτικό επίπεδο. Έτσι, πέρα από τη στρεπτική ακαμψία που χάρη στη νέα πλατφόρμα έχει αυξηθεί κατά 28,6%, το νέο Polo είναι αισθητά πιο ευρύχωρο εντός. Το σχόλιο δεν αφορά μόνο το μεγαλύτερο κατά 75 λίτρα πορτ μπαγκάζ (355 λίτρα), αλλά συνολικά τους χώρους για τους επιβάτες. Έφτασε άρα η εποχή που δε μιλάμε για παραχωρήσεις όσον αφορά το πώς θα βολέψουν τα πόδια τους οι πίσω (σ.σ.: οι οποίοι μπορούν να είναι και τρεις), την ίδια ώρα που ακόμα και η πρόσβασή τους στα πίσω καθίσματα γίνεται απρόσκοπτα, χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα των θυρών. Εντούτοις, αυτό που σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή είναι η έμφαση που έχει δοθεί στην απτή ποιότητα. Αν θέλαμε να το διατυπώσουμε με τον απλούστερο τρόπο, το Polo είναι ό,τι πιο premium έχει δει μέχρι σήμερα η κατηγορία, και αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει ότι τα αυτοκίνητα του είδους πλέον κατασκευάζονται για να αποτελέσουν ίσως το μοναδικό μέσο μιας σύγχρονης οικογένειας. Τα πλαστικά του ταμπλό με τις καθαρές γραμμές σχεδίασης είναι λες και προέρχονται από Golf, με μαλακά υλικά στο άνω μέρος, τα οποία συνδυάζονται με κάποιες λείες χρωματιστές επιφάνειες -που επεκτείνονται στα πλαϊνά των θυρών- κατά μήκος του ταμπλό. Στο κέντρο του φιλοξενείται η οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, που ανάλογα με την έκδοση είναι 6,5 ή 8 ιντσών. Κάτω από αυτήν βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού, ο οποίος, όντας αυτόματος μόνο στην ακριβότερη έκδοση (Highline), αποτελεί ίσως και τη μοναδική παραφωνία στη γενικότερα αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού. Η τελευταία συμπληρώνεται από τον προαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων των 11,7 ιντσών, η τιμή του οποίου ξεκινά από τα 287(!) ευρώ προ ΦΠΑ - και πάντα ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού.

Στο δρόμο

Με δεδομένο ότι απέναντί μας δεν έχουμε απλώς ένα βελτιωμένο, αλλά ένα Polo φτιαγμένο από το μηδέν, το οποίο επιπλέον κάνει αισθητή τη θέση του στην κατηγορία ήδη λόγω της αναβαθμισμένης του ποιότητας, μένει να διαπιστώσουμε κατά πόσον μπορεί και οδηγικά να σταθεί σε ύψος ανάλογο με αυτό της εικόνας του. Οι 95 ίπποι του συνόλου δεν είναι τιμή ικανή να προκαλέσει μεγάλες προσδοκίες, αλλά, αν μιλάμε για κίνηση στην πόλη, τότε ο 3κύλινδρος TSI, όσο και να πιεστεί, αποδεικνύεται υπέρ το δέον ικανοποιητικός. Οι μακριές σχέσεις του σαφέστατου σε κούμπωμα κιβωτίου συμβάλλουν και στη διατήρηση της κατανάλωσης χαμηλά (σ.σ.: με σύνεση ακόμα και στα 6 λίτρα/100 χλμ.), ενώ αν θελήσεις να επιταχύνεις για μια προσπέραση, έχεις ένα σύνολο που ξυπνάει κοντά στις 1.700 σ.α.λ. και -πολύ περισσότερο- διατηρείται ζωντανό, χωρίς κάποιο ξέσπασμα, μέχρι σχεδόν τις 6.000 σ.α.λ. Συν τοις άλλοις, η 3κύλινδρη χροιά σπανίως θα γίνει αισθητή. Το τιμόνι είναι σαφές και, σε συνδυασμό με την υποδειγματική σε άνεση ανάρτηση, αισθάνεσαι όχι σαν σε Golf προηγούμενης γενιάς, αλλά σαν σε ένα απλώς μικρότερο Golf. Στιβαρό και άνετο ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, δεν έχει σχέση με αεροδυναμικούς θορύβους ή αστάθειες εξαιτίας πλευρικών ανέμων και, αν κάτι λείπει από το συγκεκριμένο, δεν είναι οι δίσκοι πίσω (σ.σ.: που ξεκινούν από την έκδοση με τους 115 ίππους), αλλά ίσως ένα κιβώτιο με 6 σχέσεις, για λίγο πυκνότερη κλιμάκωση στον ανοιχτό δρόμο. Υπό πίεση, τώρα, βασικό του χαρακτηριστικό είναι τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης πριν τελικά υποστρέψει, κάτι που... ομολογουμένως θέλει προσπάθεια.

Restart

Πρόκειται για πραγματική επανεκκίνηση ενός ήδη ιστορικού μοντέλου, το οποίο σε αυτήν την έκτη γενιά του είναι σαν να μεταπηδά κατηγορία. Μεγάλωσε, αλλά και έφερε έναν αέρα πολυτέλειας που μόνο το Audi A1 είχε επιδείξει μέχρι σήμερα στο χώρο. Όχι, δεν έχουμε απέναντί μας το αυτοκίνητο που θα εκθρονίσει το Fiesta από την κορυφή της «οδηγικής απόλαυσης», ούτε και ξέρουμε αν θα μπορέσει να «πείσει» όσους... ορκίζονται στο όνομα Toyota Yaris. Ολοκληρωμένο όσο μόνο μεγαλύτερα μοντέλα, ώριμο και με τεράστια γκάμα επιλογών ως προς τους κινητήρες και τον εξοπλισμό, συνολικά και με αντικειμενικά κριτήρια πολύ δύσκολα θα βρει αντίπαλο._ 4Τ


ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ/ΚΥΛΙΣΗΣ. ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΠΙΣΩ



O ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ TOY MONTEΛOY


FORD FIESTA 1.0T 100 PS Το Fiesta συνεχίζει με δύο εκδόσεις αμαξωμάτων (3θυρο-5θυρο) και, στο πνεύμα της εποχής, έχει μεγαλώσει συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που δεν άλλαξε και το κάνει να ξεχωρίζει είναι ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του. Πλέον ο πολυβραβευμένος EcoBoost συνδυάζεται με νέο 6άρι κιβώτιο, που πλαισιώνει όλες τις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις. Σε αυτήν με τους 100 ίππους είναι ταχύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, όχι όμως, έστω και οριακά, από τα μοντέλα του VW Group. Αυτό που έχει σημασία πάντως είναι ότι, χωρίς καμία απολύτως θυσία στην άνεση, οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να βρουν το ιδανικό μείγμα ρυθμίσεων σε ανάρτηση και τιμόνι, τουλάχιστον για αυτούς που τους αρέσει να οδηγούν.

ΥΠΕΡ/ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΚΑΤΑ/ΤΙΜΗ


NISSAN MICRA 0.9T Σαφώς η εμφάνισή του το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στα κάπως πιο συντηρητικά μοντέλα της κατηγορίας. Όσον αφορά το μικρό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, είναι εμφανές ότι δίνει προτεραιότητα σε ένα οικολογικότερο προφίλ. Για αυτό και στην καθημερινή χρήση δε σου αφήνει την εντύπωση κάποιου αξιοσημείωτα δυνατού συνόλου, κάτι που ενισχύεται και από τη μέτρια απόκριση στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας. Στα δυνατά του σημεία, ωστόσο, είναι η οδική συμπεριφορά, ενώ σε ό,τι αφορά την άνεση στο ταξίδι οι μόνες παρατηρήσεις αφορούν τον ήχο του 3κύλινδρου συνόλου, που γίνεται αντιληπτός στην καμπίνα. Πολύ καλά αποδεικνύονται τα φρένα, τόσο σε απόδοση όσο και σε διάρκεια.

ΥΠΕΡ/ΕΜΦΑΝΙΣΗ/ΦΡΕΝΑ ΚΑΤΑ/ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ Σ.Α.Λ.


PEUGEOT 208 1.2 VTi 82 PS Το αειθαλές γαλλικό μικρό είναι ίσως το ριγμένο αυτής της αντιπαράθεσης, αφού έχει στην γκάμα του και έκδοση με 110 ίππους, που όμως απέναντί της θα βρει και τον αντίστοιχα ισχυρότερο ανταγωνισμό. Έτσι, στην έκδοση με τους 82 ίππους παραμένει να «κεντρίζει» τον οδηγό με τη διαφορετική λογική της θέσης οδήγησης, που επιβάλλει να βλέπεις τα όργανα πίσω από το μίνιμαλ τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση, πλέον φαίνονται τα χρόνια του, αφού ακόμα και τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών του, που μέχρι πρότινος έδειχναν υπεραρκετά, τώρα είναι λίγα. Ωστόσο, έστω κι έτσι, παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οδηγικά μοντέλα, παρ' ότι ο ανταγωνισμός προσφέρει αποτελεσματικότερους κινητήρες.

ΥΠΕΡ/ΕΜΦΑΝΙΣΗ/ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑ/ΡΕΠΡΙΖ


SEAT IBIZA 1.0 95 PS Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, το νέο Ibiza διατηρεί μια οπτική συνέχεια με το απελθόν μοντέλο. Όπως και στο Polo, έτσι και εδώ η χρήση της πλατφόρμας MQB A0 έχει θετικό αντίκτυπο στην αύξηση των χώρων για επιβάτες και αποσκευές, κάτι που πλέον φέρνει το ισπανικό μοντέλο στο άνω άκρο της κατηγορίας. Ο TSI των 95 ίππων αποδεικνύεται απόλυτα ικανοποιητικός για το αμάξωμα, και μάλιστα το Ibiza, έστω και για κάποια δέκατα του δευτερολέπτου, εδώ κερδίζει και το Polo, με τις διαφορές πάντως να προκύπτουν από τη θερμοκρασία κατά τις μετρήσεις και τα διαφορετικά ελαστικά. Στη μεταξύ τους μάχη, η διαφορά ποιότητας κατασκευής υπέρ του Polo είναι αισθητή, με το Ibiza παρ' όλα αυτά να παραμένει value for money επιλογή.

ΥΠΕΡ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΤΑ/ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΠΙΣΩ


Μοντέλο FIESTA MICRA 208 IBIZA POLO

Κυβισμός (κ.εκ.) 999 898 1.199 999 999

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 100/4.500 90/5.500 82/6.000 95/5.000 95/5.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/1.500 140/2.250 118/2.750 175/2.000-3.500 175/2.000-3.500

0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11 12,6 13,6 10,5 10,9

50-80 χλμ./ώρα 3η (δλ.) 5,1 4,9 7,5 4,7 5

80-110 χλμ./ώρα 4η (δλ.) 7,8 8,4 11,6 7,6 7,7

120-140 χλμ./ώρα 5η (δλ.) 9,6 13,7 17,8 8,4 9,2

120-0 χλμ./ώρα (μ.) 57,4 57,1 61,5 58,9 57

Βάρος (κιλά) 1.088 1.001 975 1.047 1.070

Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,9 8,6 7,3 7,2 6,8

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.) 97 104 104 106 103


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ


Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: