03 Οκτ 2017

Audi RS5: Με σεβασμό...

... στον Πραγματικό Οδηγό, αλλά και όχι μόνο, αφού η φιλοσοφία της Audi παραμένει ίδια όταν πρόκειται για τις RS εκδόσεις των προτάσεών της. 

Διαχρονική η αξία της συμπεριφοράς της Audi στον Πραγματικό Οδηγό. Δε σε ανατριχιάζει στην Ειδική Διαδρομή, αλλά σε συναρπάζει στην Τέλεια Διαδρομή, όπου θα δώσει ασφαλή ικανοποίηση και στον λιγότερο ειδικό. Ο ίδιος μάλιστα θα κινηθεί γρήγορα, χωρίς ποτέ να νιώσει υποδεέστερος της κατασκευής. Ένα παιχνίδι με αρχές και κανόνες που προδίδουν την εντιμότητα του κατασκευαστή. Πριν από τριάντα χρόνια, στο τέλος της δεκαετίας του '80, ήταν το Quattro Sport με τους 250 ίππους σε περίπου σπορ αμάξωμα. Αργότερα, στις αρχές προς τα μέσα της επόμενης, προέκυψε το RS2. Με περισσότερους από 300 ίππους σε αμάξωμα τύπου Αvant και με κοινό παρονομαστή-σημείο αναφοράς την τετρακίνηση. Ο σχεδιασμός και η φιλοσοφία κατασκευής του το έκαναν περισσότερο χρηστικό, παρά σύμμαχο σε παιχνίδι οριακής οδήγησης για αυτόν που ζει για την οδήγηση με το σύνολο εκτός πρόσφυσης - και αν υποθέσουμε πως εύκολα ελέγχεις ένα κλασικό με την κίνηση πίσω (εσύ, ο ειδικός), σε συναρπάζει τόσο πολύ ο έλεγχος σε δυνατό τετρακίνητο, όσο μόνο με μια Alfa Giulia QV μπορεί να συμβεί. Τη μισεί την υποστροφή η Ιταλίδα, και μακάρι να βρει μιμητές, όπως λέγεται πως είναι η C63 Coupe και όπως πιστεύουμε πως θα είναι η νέα 600άρα Μ5. «Quattro» πλέον τα πάντα όλα, πλην Μ4 βέβαια.

Στην Audi έχουν τα ελεγχόμενα συμπλέγματά τους, ως οι νεότεροι στο πάρτυ-πόλεμο των άστρων, αλλά, ενώ δεν είναι εμμονικοί, θα ήταν αδύνατον να μιμηθούν την Alfa Romeo, ειδικά σε τέτοιες «λεπτομέρειες». Έχουν τη φιλοσοφία τους και την υποστηρίζουν. Δεν κουνιόταν από τις ράγες του το «κοντό», ούτε το στέισον, αλλά ούτε και το RS5 της προηγούμενης γενιάς, που ήταν παντού το ίδιο γρήγορο με την αντίστοιχη Μ3, αλλά με το δικό του, άνετο και ασφαλή τρόπο. Με την αρχοντιά που τους χαρακτηρίζει, από το Α1 μέχρι το Q7 και το Α8. Στοιχείο που δεν αναλύεται, και είναι αυτό που τοποθετεί την Audi αλλού σε σχέση με τη VW και σε απευθείας αντιπαράθεση με τη Mercedes και την BMW. Σκληρό πόκερ, με κανονισμούς πρωταθλητών, οπότε φλερτάρουν τα ετερώνυμα, όπως το fair και το unfair.

RS5 new entry

Αθλητής, με Boss κουστούμι, σε συνδυασμό με ίσια Tod's, αυτά με τα καρφάκια, ή με Prada για οδήγηση. Δε χωρούν συμβιβασμοί, επιβάλλονται συνδυασμοί. Η προσεγμένη και στις λεπτομέρειες «καρότσα» του Α5, ενός ισορροπημένου κουπέ που αντίστοιχο θα βρεις και σε ΒΜW και Mercedes, και μάλιστα με αντίστοιχες προδιαγραφές οι οποίες προκαλούν καθαρόαιμα διθέσια, «πατάει» στην πλατφόρμα MLB evo της γερμανικής εταιρείας. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, το αμάξωμα είναι κατά 15 χλστ. φαρδύτερο, ενώ βρίσκεται 7 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Το σημαντικότερο ωστόσο είναι το κατά 60 κιλά μειωμένο βάρος σε σχέση με του προκατόχου του, με αυτό του RS5 να αγγίζει τα 1.700 κιλά. Τα 15 εξοικονομήθηκαν από το αμάξωμα, ενώ 6 και 5 κιλά «αφαιρέθηκαν» από τον εμπρός και τον πίσω άξονα, αντίστοιχα. Ελαφρύτερο κατά 3,5 κιλά είναι το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, ενώ ο 6κύλινδρος, πλέον, κινητήρας ζυγίζει 31 κιλά λιγότερο από τον απελθόντα 8κύλινδρο. Στοιχείο σημαντικό για καλύτερη κατανομή του βάρους.

Η «καρδιά» του Audi RS5 αποτελεί και την πιο ουσιώδη αλλαγή. Ο V8 των 4,2 λίτρων έχει δώσει τη θέση του σε ένα νέο, 6κύλινδρο σύνολο άμεσου ψεκασμού με δύο υπερσυμπιεστές τοποθετημένους μεταξύ των δύο σειρών κυλίνδρων. Η χωρητικότητά του είναι κατά 100 κ.εκ. μικρότερη σε σχέση με αυτήν του S5, αλλά η απόδοσή του αγγίζει τους 450 ίππους, όσους διέθετε και το παλιότερο RS5. Ο νεότερος κινητήρας παρουσιάζει κατά 170 Nm υψηλότερη μέγιστη ροπή, που πλέον φτάνει τα 600 Nm, και μάλιστα σε ένα εύρος από τις 1.600 έως και τις 5.000 σ.α.λ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κορυφαίες επιδόσεις, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται με τη χρήση launch control σε μόλις 3.9 δλ.! Την ίδια ώρα, η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Χαρακτηριστικό του σύγχρονου κινητήρα είναι ότι θεωρητικά η κατανάλωση είναι κατά 17% μειωμένη σε σχέση με του προκατόχου του. Από εκεί και πέρα, η ισχύς περνά στο δρόμο μέσω τετρακίνησης, με το κεντρικό διαφορικό να στέλνει το 60% της ροπής στους πίσω τροχούς και το 40% εμπρός. Όπως και στο S5, σε οριακές συνθήκες αυτό το ποσοστό μπορεί να φτάσει έως και 85% εμπρός και 70% πίσω. Ως έξτρα, διαθέσιμο είναι και ένα σπορ ελεγχόμενο πίσω διαφορικό με δυνατότητα κατανομής της ροπής ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς, ανάλογα με την πρόσφυσή τους. Ακόμα μία σημαντική διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά εντοπίζεται στην αντικατάσταση του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη S tronic από ένα αυτόματο Tiptronic 8 σχέσεων. Σε σχέση με το αντίστοιχο σύνολο που χρησιμοποιείται και στο S5, έχει διαφορετικές σχέσεις, με τις πρώτες να είναι πιο κοντές για σπορ αίσθηση, και τις μεγαλύτερες πιο μακριές, για καλύτερη κατανάλωση. Αναφορικά με την ανάρτηση, το κορυφαίο Audi της «σειράς 5» εφοδιάζεται με την ανάρτηση RS Sport, η οποία και συνδυάζεται με το Dynamic Ride Control της γερμανικής εταιρείας, του οποίου τη λειτουργία ρυθμίζει κανείς μέσω του Audi Drive Select. Όπως σε όλα τα A5, έτσι και εδώ η ανάρτηση εμπρός και πίσω είναι πέντε συνδέσμων.

Επιλογή: Dynamic

Την ημέρα που το δοκίμαζαν ο Ματίας Έκστρομ και ο Νίκο Μίλερ, οι οδηγοί τους στο DTM, παραχωρήθηκε και σε εμάς. Απίστευτα τα αντανακλαστικά τους εδώ, στη γενική αντιπροσωπεία, αφού, χωρίς καν να βρεθείς στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση, το έχεις στην πόρτα σου. Σκούρο μπλε, με την «ελαφριά» οροφή από ανθρακονήματα και τροχούς για track-day, τα καλά σε όλα καθίσματα, αλλά είναι ο ήχος του κινητήρα που αλλάζει και επιβάλλει την «καλή» ρύθμιση (Dynamic). Αργότερα, στην πορεία, αφαιρείς όλα τα ηλεκτρονικά και οδηγείς, αλλά, όσο και αν προσπαθείς, από τη στιγμή που δε θα βιάσεις ή δε θα πατήσεις σε χαλίκια, η ουδέτερη συμπεριφορά είναι μονόδρομος. Έχεις το κατάλληλο, το ακριβές και σφιχτό ακόμα και στην ευθεία σύστημα διεύθυνσης, αλλά έχεις να κάνεις με ό,τι πιο άκαμπτο κυκλοφορεί, ενώ αυτό το σύστημα της τετρακίνησης σε... καταδικάζει να κινείσαι ιλιγγιωδώς σαν σε ράγες. Δεν είναι θέμα ταχυμέτρου. Το ξέρεις, το νιώθεις πως πας πολύ γρήγορα και με ασφάλεια που δε θα βρεις ούτε σε καθαρόαιμο σπορ για δύο. Καμία περίπτωση ανησυχίας. Καμία σκέψη για το τι μπορεί να συμβεί αν «ξεκολλήσει». Κάτι τέτοιο δεν προκύπτει ούτε στην κακή, στην ύπουλη άσφαλτο της Βοιωτίας, και αν κάποιες τάσεις συνδυάζονται με υπερστροφή, είναι επειδή κρατάς κλειδωμένο το τιμόνι. Κακώς δεν αφήνεις να απλωθεί αυτό το σπάνιο, τέλεια ρυθμισμένο σασί, το οποίο προσφέρει τη διασκέδαση με δικό του, πολύ «ψαγμένο» τρόπο, που επιβάλλει σπουδές. Πρέπει να το ζήσεις ώστε να αναζητήσεις τα όριά του. Σημειώνεις πολύ υψηλές ταχύτητες παντού, και είναι τα πολλά χιλιόμετρα, επιπέδου... 911, που σε συναρπάζουν, σε συνδυασμό με την αντίδραση του αμαξώματος, που δείχνει έτοιμο για 600 ίππους. Μόνο τυχαία οι πρώτες σχέσεις δεν είναι κοντές, και θέλεις το χρόνο σου για να πιστέψεις και να εμπιστευτείς χρησιμοποιώντας 3η-4η αντί 2η-3η, καταργώντας βέβαια την 1η, όσο στενός και αν είναι ο δρόμος και κλειστή η στροφή. Στις μικρές ταχύτητες, μέχρι να συνηθίσεις και να καταφέρεις να βρεις και το κιβώτιο, που δεν είναι το ατού του συνόλου, το ταμπλό αποκτά κόκκινο χρώμα και η λειτουργία του κόφτη σε αναστατώνει. Τη μία φορά είναι η λάθος επιλογή, την άλλη η καθυστερημένη αλλαγή, αφού τα paddles ακολουθούν το τιμόνι και δε μένουν σταθερά στην κολόνα. Συνηθίζεις, προβληματίζεσαι που σε δυσκολεύει αρχικά, αλλά στο τέλος χαμογελάς. Συνειδητοποιείς ότι πρόκειται για ρυθμούς σπορ διθέσιου, αλλά με διαφορετικό, πολύ σπάνιο στυλ στο γνωστό και κυρίως στο άγνωστο, στο απαιτητικό για 1.700 κιλά αμάξωμα με 450 ίππους, και καταλήγεις...

Το παντού καλό...

... σπάνια είναι και τέλειο. Το συγκεκριμένο κουπέ της Audi είναι τέλειο σε όλους τους τομείς. Οι δημιουργοί πέτυχαν το ζητούμενο, και μάλιστα χωρίς φόβο και με πάθος, αφού για τον αμετανόητο υπάρχει η λύση-μετάφραση, του κωδικού «TTRS». Για τον τυχερό ιδιοκτήτη ή για τον ευκαιριακό στο τιμόνι του, αυτό το RS της σειράς 5 έχει ένα ατού που αλλού δε θα βρεις: την ανάρτησή του. Ένα σύνολο για όλους και για όλα, σε κάθε δρόμο και για κάθε στιγμή, ανάλογα με τη διάθεσή σου. Δεν υπερβάλλουμε. Πρέπει, επιβάλλεται να διδαχθεί σε σεμινάρια, εκεί στα μεταπτυχιακά των γερμανικών πανεπιστημίων της αυτοκίνησης, όπου φοιτούν και Ιταλοί: «αγία τριάδα», με το σύστημα διεύθυνσης των Βαυαρών και τον 2λιτρο 400άρη, που μόνο στη Στουτγάρδη θα βρεις.

Απλά να σεβόμαστε, να μην ξεχνάμε την καταγωγή των «αρχηγών» της αυτοκίνησης, σήμερα που όλα φαίνονται ίδια, αλλά είναι εντελώς διαφορετικά._ Σ. Χ.


Audi RS5 TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

KINHTHΡΑΣ: 6κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.894 κ.εκ.

ΙΣΧΥΣ: 450 ίπποι/5.700-6.700 σ.α.λ.

ΡΟΠΗ: 600 Nm/1.900-5.000 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων Tiptronic

ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Κίνηση και στους τέσσερις τροχούς

ANAΡΤΗΣΗ: Γόνατα ΜακΦέρσον, πέντε συνδέσμων (εμπρός) / πέντε συνδέσμων (πίσω)

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.723x1.861x1.360 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.766 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 1.655 κιλά

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,7 λτ./100 χλμ.*

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 197 γρ./χλμ.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,9 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα (280 χωρίς περιοριστή)

ΤΙΜΗ: 117.750 ευρώ

*ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ


ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: