23 Μαρ 2018

Με Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio στο πέρασμα του Jebel Jais

Ως εδώ ήταν, λοιπόν; Το θρυλικό τετράφυλλο τριφύλλι για πρώτη φορά τοποθετείται σε ένα SUV. Άραγε έχουν πουληθεί πλέον τα πάντα, και το μόνο που απομένει είναι να περιμένουμε τον Μεσσία να καθαρίσει το ναό του πατέρα του, ή μήπως οι μηχανικοί της Alfa Romeo κατάφεραν το αδύνατο;

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Δεν πάνε πολλά χρόνια από τότε που οι δημοσιογράφοι αυτοκινήτου λοιδoρούσαν κάθε υπερυψωμένη κατασκευή η οποία δε συνδυαζόταν με ένα αξιόμαχο σύστημα τετρακίνησης για τις εκτός δρόμου προκλήσεις. Μας ξεπερνούσε επίσης το ότι καλούμασταν να οδηγήσουμε κάποιο πολυτελές SUV με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, τα οποία διάβαζαν με εντυπωσιακή επιμέλεια κάθε ανωμαλία της ελληνικής ασφάλτου, και φυσικά αναρωτιόμασταν γιατί θα έπρεπε οι θηριώδεις αυτές κατασκευές να έχουν κοφτερό τιμόνι, όταν ο «τζόγος» στο σύστημα διεύθυνσης περιλαμβανόταν στον υποχρεωτικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων που υποτίθεται ότι ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους θα το περνούσαν πάνω σε χωμάτινες διαδρομές. Εν ολίγοις, ένα SUV δε θα μπορούσε και δε θα έπρεπε να έχει ασφάλτινο χαρακτήρα. Τελεία και παύλα. Και αν κάποτε αυτό αποτελούσε τη μεγαλύτερη αντίφαση στον κόσμο της αυτοκίνησης, όποιος σήμερα πρεσβεύει ακόμη το ίδιο, μοιάζει μάλλον με οπαδό του Δωδεκάθεου, του Αρτέμη Σώρρα ή με υποστηρικτή της θεωρίας της επίπεδης Γης...  Το γεγονός όμως ότι η Γη είναι στρογγυλή και γυρίζει έρχεται να επιβεβαιώσει η τοποθέτηση πάνω σε ένα SUV του θρυλικού τετράφυλλου τριφυλλιού (ιδού μία ακόμα αντίφαση...) της Alfa Romeo, που από το 1923 ευλαβικά τοποθετείται όχι μόνο στις αγωνιστικές κατασκευές της, αλλά και σε ειδικές εκδόσεις παραγωγής υψηλών επιδόσεων. Βρεθήκαμε, λοιπόν, πίσω από το τιμόνι της Alfa Romeo Quadrifoglio, προκειμένου να διαπιστώσουμε κατά πόσο η κίνηση αυτή της ιταλικής φίρμας θα μπορούσε να θεωρηθεί ιερόσυλη, και θα έπρεπε συλλήβδην η ηγεσία του ιταλικού ομίλου να αφοριστεί και να αναθεματιστεί!

Το πιο γρήγορο SUV στην υψηλότερη κορυφή των ΗΑΕ

Για πρώτη φορά έπειτα από καιρό, η Alfa Romeo επέλεξε, αντί της παραδοσιακής λύσης της πίστας του Μπαλόκο, που η αλήθεια είναι πως με τις παρούσες καιρικές συνθήκες δε θα ήταν και η καταλληλότερη επιλογή, να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο εκτός, και συγκεκριμένα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Και αν ο κακοπροαίρετος θα προβεί σε άλλους συνειρμούς, η συγκεκριμένη επιλογή έγινε με καθαρά οδηγοκεντρικά κριτήρια, αφού εκεί, μία ώρα δρόμο από το Ντουμπάι, βρίσκεται μία από τις πιο συναρπαστικές διαδρομές πάνω στον πλανήτη. Το πέρασμα του Τζέμπελ Τζέις θα μπορούσε να θεωρηθεί ο παράδεισος των petrolheads, καθώς μπροστά τους ξεδιπλώνεται μια μοναδική «πίστα» 20 χιλιομέτρων, με εξαιρετική άσφαλτο και ανύπαρκτη κυκλοφορία, διαδρομή η οποία ξεκινάει από την έρημο και φτάνει στην κορυφή του όρους Τζέις, που με υψόμετρο 1.934 μέτρα είναι και το υψηλότερο βουνό αυτής της χώρας.  «Το πιο γρήγορο SUV στην υψηλότερη κορυφή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων» ήταν, λοιπόν, η συλλογιστική για το λανσάρισμα της Stelvio Quadrifoglio, και εύλογα κανείς αναρωτιέται με ποια κριτήρια η Alfa Romeo διεκδικεί τον τίτλο αυτόν. Με 510 ίππους και 600 Nm ροπής, ο V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων μπορεί να ολοκληρώνει το «0-100» σε μόλις 3,8 δλ. και να εξασφαλίζει τελική 283 χλμ./ώρα, εντούτοις στον αστερισμό των πολυτελών SUV θα εντοπίσει κάποιος και ακόμα πιο εκρηκτικές κατασκευές. Όμως, με χρόνο 7 λεπτά και 51,7 δευτερόλεπτα στην εμβληματική «πράσινη κόλαση» του Νίρμπουργκρινγκ, η Stelvio Quadrifoglio αναδεικνύεται ως το «ταχύτερο SUV σε πίστα», διαθέτοντας τον απόλυτο χρόνο στην κατηγορία.

Η Alfa Romeo χρειαζόταν στα χέρια της ένα καλό χαρτί για να σταθεί απέναντι όχι απλώς στον καταξιωμένο γερμανικό ανταγωνισμό, αλλά και στο σημείο αναφοράς, που ακούει στο όνομα «Macan Turbo». Και αν σε θέματα πολυτέλειας και ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η Ιταλίδα χωρίς να υστερεί δεν κάνει και τη διαφορά, στην περίπτωση της Quadrifiglio το ζητούμενο ήταν η υπεροχή σε οδηγικά χαρακτηριστικά. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου επιστρατεύτηκαν ακόμα και μηχανικοί της Ferrari - να σημειώσουμε ότι και αυτό αποτελεί μια αντίφαση, καθώς το τετράφυλλο τριφύλλι λανσαρίστηκε προκειμένου να διαφοροποιούνται τα κόκκινα μονοθέσια της Alfa από εκείνα του Μαρανέλο. Τέτοια είναι η περίπτωση του 40άρη Σαλβατόρε Γκουίντσι, που, αφήνοντας για λίγο πίσω την Ιταλία, βάλθηκε, εκεί στη μέση της ερήμου, να κλείσει το δείπνο μας με μια διάλεξη μεταπτυχιακού επιπέδου, ξεκινώντας από το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων που εξοικονομεί καύσιμο. Και κάπου εκεί χαθήκαμε... Αποτραβηχτήκαμε διακριτικά προκειμένου να μην τον απογοητεύσουμε όταν θα μας ζητούσε να «βγάλουμε μια κόλλα χαρτί»...

Το ερώτημα βέβαια που έμελλε να απαντηθεί είναι το πώς θα μπορούσε να προσαρμοστεί στα «θέλω» του Πραγματικού Οδηγού ένα αυτοκίνητο περίπου 300 κιλά βαρύτερο σε σχέση με την Giulia QV - ένεκα και της τετρακίνησης που για πρώτη φορά «κουμπώνει» με τον αλουμινένιο V6. Για να συγκρατηθεί το βάρος ακόμα και σε αυτά τα 1.830 κιλά, ήταν μονόδρομος η χρήση ελαφρών υλικών, όπως είναι τα ανθρακονήματα στον άξονα μετάδοσης και το αλουμίνιο, που πέρα από τον κινητήρα το συναντάμε στις αναρτήσεις, στο καπό και στα φτερά του αμαξώματος. Δεν είναι όμως μόνο το αυξημένο βάρος της πανίσχυρης αυτής Stelvio που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι τεχνικοί της Alfa Romeo, αλλά και το ξεπεταγμένο προς τα πάνω κέντρο βάρους. «Σκεφτείτε ότι μόνο η απόσταση από το έδαφος στη Stelvio είναι 10 εκ. μεγαλύτερη από της Giulia», μας είπε o Ιταλός μηχανικός. «Συνυπολογίστε το υψηλότερο αμάξωμα, και για αυτό έπρεπε να προβούμε σε διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση. Στον πίσω άξονα τοποθετήσαμε μαλακότερα σινεμπλόκ για να εξασφαλίσουμε την επιθυμητή άνεση, ενώ εμπρός πιο σκληρά, όπως και σφιχτότερα ελατήρια, ώστε να ελέγξουμε τις κλίσεις του αμαξώματος.» Πράγματι, η άνεση της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός, τεσσεράμισι συνδέσμων πίσω), αν μη τι άλλο στους ευρωπαϊκών προδιαγραφών δρόμους των ΗΑΕ, εντυπωσιάζει και είναι ευπρόσδεκτη. Εντούτοις, ο γκρι ορεινός όγκος που ορθώνεται μπροστά μας έρχεται να υπενθυμίσει την ιερή αποστολή μας σε αυτά εδώ τα εδάφη.

Ποιο Στέλβιο...

Καθώς το τοπίο της ερήμου δίνει τη θέση του στις βραχώδεις χαράδρες που υψώνονται και από τις δύο πλευρές, λαμβάνουμε θέση για απογείωση... Η εξαιρετική θέση οδήγησης προδιαθέτει θετικά, με τα προαιρετικά καθίσματα από ανθρακονήματα να προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. To Stelvio Pass της Μέσης Ανατολής, σε αντίθεση με το αρχέτυπο, διαθέτει πολύ μεγάλο πλάτος, με τρεις φαρδιές λωρίδες (δύο για την άνοδο) και εξαιρετική σχεδίαση στις στροφές, έτσι που το ιταλικό SUV όχι απλώς βολεύεται, αλλά εκτοξεύεται, χάρη και στην πολύ καλή αναλογία βάρους/ισχύος (3,6 κιλά/ίππο). Ο επιλογέας DNA Pro έχει εξαρχής τοποθετηθεί στη θέση Dynamic, η απόκριση του κινητήρα εντυπωσιάζει, όπως και ο τρόπος που αγαπά το να λειτουργεί σε υψηλές στροφές, για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. Το ZF των 8 σχέσεων συνεργάζεται αρμονικά τόσο στην αυτόματη λειτουργία του όσο και στη χειροκίνητη, με τα μεγάλα αλουμινένια paddles να συνεισφέρουν στην οδηγική εμπειρία και τις αλλαγές να πραγματοποιούνται ακαριαία, εντούτοις με τέλειο συγχρονισμό, ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι επιβάτες.  Ποιοι επιβάτες δηλαδή; Γιατί, αν δεν είναι πρόθυμοι και προετοιμασμένοι να μοιραστούν την εμπειρία, θα το έχετε ήδη καταλάβει από τον τρόπο που έχουν αγκιστρωθεί στην καμπίνα, σαν χταπόδι το οποίο δε σκοπεύει να βρεθεί λιαζόμενο σε παραλιακή ταβέρνα, αλλά και από τα γουρλωμένα μάτια τους, που παρακολουθούν τη μία στροφή να διαδέχεται την επόμενη, αναρωτώμενοι πότε θα έρθει η στιγμή να... αφήσουν το χούμους και το σκληρό μπέικον από βόδι που είχαν για πρωινό. Σε κάθε στροφή τα στάνταρντ Pirelli P Zero αντηχούν πάνω στους γυμνούς γκρι βράχους και τα αυτιά μας έχουν ήδη βουλώσει καθώς κερδίζουμε συνεχώς ύψος. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά ακριβές και άμεσο, όπως στην Giulia.

Στις κλειστές στροφές, αν το παρακάνεις από την είσοδο, η υποστροφή θα κάνει την παρουσία της, σε ελεγχόμενες πάντα δόσεις, αν όμως διατηρήσεις τη σωστή δοσολογία στο γκάζι, θα πετύχεις την ιδανική ισορροπία ώστε η Stelvio να διαγράφει τη μία στροφή μετά την άλλη με χαρακτηριστική ουδετερότητα. Σε αυτό βοηθά και το σύστημα τετρακίνησης Q4, όπως και το active torque vectoring, που κατανέμει τη ροπή στους πίσω τροχούς έτσι ώστε να εξισορροπούνται οποιεσδήποτε αποκλίσεις από την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός. Να διευκρινίσουμε πως υπό κανονικές συνθήκες η Stelvio είναι αμιγώς πισωκίνητη, και μόνο όταν οι τροχοί τείνουν να χάσουν την πρόσφυσή τους το σύστημα μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον εμπρός άξονα. Θέτοντας τον επιλογέα DNA Pro στη θέση Race, η απόκριση του κινητήρα γίνεται ακόμα πιο άμεση, οι αλλαγές στο κιβώτιο πέφτουν στα 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ το soundtrack αποκτά πιο καταιγιστικό ρυθμό. Το ενδιαφέρον, όμως, εν προκειμένω είναι πως το ESP αφήνει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου να πάρει κάποια γωνία, προσδίδοντας μεγαλύτερη ευελιξία.

Είχαμε αρκετό χρόνο να ανέβουμε και να κατέβουμε (επιβεβαιώνoντας έτσι και την αποτελεσματικότητα των φρένων της) ξανά και ξανά μέρος ή και όλη τη διαδρομή, και κάθε φορά μας εντυπωσίαζε ο τρόπος που η Stelvio Quadrifoglio διέγραφε την πορεία της. Αυτό αναμφίβολα αποτελεί ένα επίτευγμα των μηχανικών της Alfa, αλλά και της εξέλιξης της τεχνολογίας, αφού κατάφεραν να παντρέψουν χαρακτηριστικά που μέχρι πριν από λίγα χρόνια θα ήταν αδιανόητο, πόσω μάλλον αν στο συνδυασμό αυτό δυσκολεύεσαι να βρεις ψεγάδια. Η Stelvio, λοιπόν, δικαίως πήρε στη συγκεκριμένη εκδοχή της την προσωνυμία «Quadrifoglio», αποτελώντας ίσως το πιο διασκεδαστικό SUV που θα μπορούσε κάποιος να αξιοποιήσει σε μια διαδρομή σαν αυτήν του Τζέμπελ Τζέις. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για τον απαιτητικό οδηγό η Giulia QV θα ανταποκριθεί με ακόμα περισσότερη χάρη, όντας αμιγώς πισωκίνητη και πιο ελαφριά. Από την άλλη, όταν θα βρεθείτε στο πάρκινγκ του πολυκαταστήματος, θα μετανιώσετε που ταχθήκατε με την πλευρά που πιστεύει ακόμη πως και η Γη είναι επίπεδη, σαν την καινούργια σας 50άρα flat TV, που μάταια προσπαθείτε να φορτώσετε στο αρχέτυπο σεντάν. Ο κόσμος αλλάζει..._ Μ. Σ.


ALFA ROMEO STELVIO QUADRIFOGLIO ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2891 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 510 ίπποι/6.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 600 Nm/2.500-5.000 σ.α.λ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Τεσσάραμισι συνδέσμων, αντιστρεπτική ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.702x1.995x1.681 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙO 2.818 χλστ. ΒΑΡΟΣ 1.830 κιλά 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 3,8 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 283 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 210 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ 81.000 ευρώ


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ALFA ROMEO STELVIO QUADRIFOGLIO OΔΗΓΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ JEΒEL JAIS, ΗΝΩΜΕΝΑ ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ ΧΛM 28


ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ALFA ROMEO, Μ.Σ.


Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Ετικέτες: