25 Οκτ 2017

Οδηγούμε Honda Civic Type R vs Hyundai i30 Ν

Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης. Τα οδηγούμε παράλληλα στη Δανία και προβληματιζόμαστε θετικά για την εξέλιξη μιας έκδοσης με ιστορία και ενός κατασκευαστή που δεν αποφεύγει τις προκλήσεις. 

Honda Civic Type R vs Hyundai i30

Στη Δανία, στο Τάνις, για μια πρώτη αξιολόγηση για το COTY, και δεν τη χάνουμε την ευκαιρία. Παρόντα στην εκδήλωση το Honda Type R (λευκό και κόκκινο!), και το καλό Hyundai i30 Ν (στο αγωνιστικό σιέλ του λανσαρίσματος), επιλογή που προδίδει και το ενδιαφέρον Ιάπωνα και Κορεάτη για το θεσμό του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Τα αυτοκίνητα από μόνα τους, ως προτάσεις υποστήριξης των συμβατικών εκδοχών, υπενθυμίζουν το τι ξέρει και μπορεί να φτιάχνει η Honda εξελίσσοντας, αλλά και τη θέληση και το πάθος του Κορεάτη να αναμετρηθεί στα ίσια με τους κορυφαίους. Με το δικό του τρόπο, που θυμίζει Toyota σε αξιοπιστία, αλλά και σε φιλοσοφία, και μη χαμογελάτε. Πολλοί έγραψαν την ιστορία τους αντιγράφοντας, και συνέθεσαν τα χαρακτηριστικά τους προσθέτοντας πινελιές στη σωστή κατεύθυνση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΔΗΓΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ HYUNDAI i30N

Τάνις in-out

Βρέχει, και τόσο το καλύτερο. Η άσφαλτος δεν είναι ελληνική, και τα δύο GTi έχουν τα σωστά ελαστικά -και όχι μόνο- για να κινηθείς γρήγορα και με ασφάλεια. Επιλέγεις τη μεγάλη «ειδική» των 20 χλμ. και προσαρμόζεις εκεί αρχικά το Hyundai i30N. Η ομοιογένεια στη μέγιστη τιμή. Δε θα αισθανθείς εξάρσεις σε καμιά δοκιμασία. Ένα GTi με τη λογική του «308», που θα βρει στο δρόμο του το Cupra και το Leon, και το «ματς» θα κριθεί στις λεπτομέρειες. Το πιθανότερο είναι ότι θα χάσει από τις «παλιοσειρές», αλλά θα δηλώσει βροντερά το «παρών» και, το κυριότερο, θα δώσει στον οδηγό ικανοποίηση με το σωστό τρόπο. Είναι αυτή η ποιοτική ομοιογένεια, με την αξιοπιστία να περνά στο κορμί σου, που σε κερδίζει. Σε κάνει να θέλεις να πας όλο και πιο γρήγορα «ακουμπώντας» στο σασί, ενώ η αίσθηση της ασφάλειας εκτοξεύεται μαζί με τη μ.ω.τ. Δεν το φοράς, δεν είναι... τα γάντια σου, όπως το Peugeot, δεν έχει τον κινητήρα του Leon, αλλά κανένα πρόβλημα, αφού θα κοιτάει προς κάθε κατεύθυνση με αρχοντιά. Πρόκειται για ένα... κορεατικό Golf, ένα GTi όπως θα ήταν ένα αντίστοιχο Toyota, που όμως δεν υφίσταται. Δεν πρόκειται για μετριότητα, αλλά για εξαιρετικό σύνολο υψηλών προδιαγραφών, που ψεγάδι δε θα του βρεις σε κανένα σημείο αναφοράς, ενώ η διακριτικότητα στην εμφάνιση αποτελεί το ατού του στο ράλλυ της αγοράς. Το σημαντικό; Έτσι το ήθελαν και έτσι το έφτιαξαν, και όλο αυτό, που προδίδει κλάση και το βρίσκεις και στην παρουσία τους στο WRC, απαιτεί σεβασμό. Δεν υπάρχει αμφιβολία: αν τις ήθελαν, θα τις είχαν τις φτερούγες και τον 300άρη κινητήρα. Όπως και, αν περιμένουμε από κάπου ένα αντι-Focus RS σε λογική EVO, μόνο από αυτούς τους ανήσυχους επενδυτές και στο συναίσθημα μπορεί να προκύψει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ HONDA CIVIC TYPE R

Type R

Σου αρέσει που το δικό σου είναι κόκκινο. Αισθητικά κρατάς μόνο τις απολήξεις των εξατμίσεων που σε εμπνέει και, ενώ θέλεις να αναλύσεις την εξέλιξη του αμαξώματος σε σχέση με του συμβατικού, είναι όλες αυτές οι αεροτομές που σε πνίγουν και σε οδηγούν στο τύπου μπάκετ κάθισμα.

Αποζημιώνεσαι από την πρώτη στιγμή. Η θέση οδήγησης έτοιμη για την Τέλεια Διαδρομή, ο ήχος του κινητήρα τουλάχιστον για track day και ολοκληρώνεις αυτό το «καλημέρα» με τον επιλογέα, που είναι έτοιμος για ειδική διαδρομή. Λάτρεις των ατμοσφαιρικών Honda Type R, δεν είδαμε με καλό μάτι την πρώτη έκδοση με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Η ψυχολογία μας μάλιστα ήταν σε τέτοια τροχιά, ώστε να ψάχνουμε να βρούμε ψεγάδια και να σχολιάσουμε: «το χάλασαν». Θέλαμε εκείνο το δικό μας, δύο γενιές πίσω, όπως του κ. Πατρώνη του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, που κέρδισε και το βραβείο μας για το GTi της Χρονιάς τα χρόνια τα καλά. Ήταν διαφορετικό το νεοφερμένο, και σίγουρα ήταν όλες αυτές οι αεροτομές που με την «τούρμπο» λειτουργία του κινητήρα αποσυντόνιζαν τη σκέψη και δηλητηρίαζαν το συναίσθημα, ενώ δεν έλειπαν και οι πρωτόγονες αντιδράσεις της ανάρτησης σε κάθε υποψία λακκούβας των ελληνικών δρόμων.

Άλλο αυτοκίνητο το νέο, αρέσει ή δεν αρέσει όσον αφορά την αισθητική. Σε κερδίζει στο δρόμο, και απλώς δεν ασχολείσαι με λεπτομέρειες που αφορούν άλλες κατασκευές. Δεν τίθεται θέμα συγκρίσεων με «συμβατικά» GTi, όπως τα παραπάνω. Το Type R έχει μάτια μόνο για το Focus RS και το Golf R. Πολεμική μηχανή αυτή η μεταμορφωμένη έκδοση σε σχέση με το πολύ πρόσφατο χθες, και οι διαφορές σε προδιαγραφές δείχνουν τη μισή αλήθεια. Πιο γρήγορο, αλλά και πιο πολιτισμένο. Πατάει καλύτερα από το (τότε) προσθιοκίνητο Focus RS και είναι ταχύτερο, ενώ έχεις το σωστό τρίγωνο ώστε να αξιοποιήσεις τον κινητήρα και το τιμόνι και να κινηθείς σε ρυθμούς EVO IV. Τιμόνι-κιβώτιο-φρένα σε πλήρη συνεργασία με τον άνθρωπο, δένονται μαζί του και νομίζεις πως ονειρεύεσαι για το πόσο γρήγορα κινείσαι στο βρεγμένο, όποια και αν είναι η επιλογή σου. Κινητήρα «γενικής» για τον φωνακλά Αλόνσο δεν έφτιαξαν, αλλά έχουν τον ισχυρότερο 1.000άρη στα μικρομεσαία, ένα 1.500άρη για σεμινάριο σε Γερμανούς, με 180 ίππους, και το πλέον «αρσενικό» 4θυρο περίπου σεντάν GTi της αγοράς, που ουδείς μπορεί να διανοηθεί ότι μπορεί να ανταγωνιστεί.

Μακάρι να το δοκιμάσουμε στην Ελλάδα, απλώς για να επιβεβαιωθεί η σιγουριά μας ότι πλέον θα είναι αλλιώς, πιο πολιτισμένο και αποτελεσματικό και στη μάχη της ελληνικής λακκούβας, που σε διεθνή φήμη ξεπερνά και το σουβλάκι μας...

Στο τέλος της ημέρας...

Στρατηγική κίνηση, με αποτέλεσμα την επιλογή των GTi ως υποστήριξη των συμβατικών προτάσεων στη μάχη για το COTY, που και αυτό ράλλυ είναι. Οδηγώντας το «Ν» και το «R», βλέπεις αλλιώς και τα 1.000άρια, και όλο αυτό σε δημιουργικό επίπεδο προδίδει και τη γενικότερη φιλοσοφία της Hyundai, ενώ είναι γνωστή αυτή της Honda. Είπαμε, οι Κορεάτες έδειξαν και οι Ιάπωνες υπενθύμισαν - και εμείς ξέρουμε τα δύο από τα επτά των φιναλίστ._ Σ. Χ. 

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

HONDA CIVIC TYPE R HYUNDAI i30N PERFORMANCE PACK

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0 VTEC TURBO 2.0 T-GDi

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 320 ίπποι/6.500 σ.α.λ. 275/6.000

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 400 Nm/2.500-4.500 σ.α.λ. 353/1.450-4.700

ΚΙΒΩΤΙΟ Xειροκίνητο 6 σχέσεων

ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, ηλεκτρ. ελεγχόμενα αμορτισέρ Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρ. ελεγχόμενα αμορτισέρ Πολλαπλών συνδέσμων

ΤΡΟΧΟΙ 245/30 R20 235/35 R19

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.567x1.877x1.434 χλστ.1 4.335x1.795x1.447

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.699 χλστ. 2.650

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 420-1.209 λίτρα 395-1.301

ΒΑΡΟΣ 1.380 κιλά 1.429

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 5,7 δλ. 6,1

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 272 χλμ./ώρα 250

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7,7 λτ./100 χλμ. 7,1

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 176 γρ./χλμ. 163 

Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά: