20 Μαρ 2018

Αθήνα-Μονεμβασιά με το νέο Volvo XC40

Οδηγούμε το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018 στη χώρα μας, αυτή τη φορά σε μια διαδρομή γεμάτη κάλλος και προκλήσεις, στα πλαίσια της επίσημης δημοσιογραφικής παρουσίασής του στη χώρα μας.

Volvo XC40

Η Volvo είναι μια εταιρεία που τα τελευταία χρόνια διαθέτει μία έντονη δυναμική σε παγκόσμιο επίπεδο. Με εξασφαλισμένη την οικονομική της σταθερότητα, με σαφές σχέδιο για την «επόμενη μέρα» και, πάνω απ’ όλα, με νέους ιδιοκτήτες (λέγε με Geely) που δείχνουν έμπρακτα το σεβασμό τους σε μια μάρκα με μεγάλη παράδοση και έντονο το… σουηδικό στοιχείο, η Volvo μπορεί να πατά πάνω σε στέρεες πλέον βάσεις αφήνοντας οριστικά πίσω της τα «ναι μεν αλλά» του πρότερου ιδιοκτησιακού καθεστώτος. «Χθες» ήταν τα μεγάλα XC90 και XC60 που έδιναν τον τόνο, ενώ σήμερα σημείο αναφοράς αποτελεί το «μικρό» XC40, με τη νεότερη γενιά του V60, αλλά την 4θυρη παραλλαγή του που θα δούμε να αποκαλύπτεται πριν τα τέλη του 2018, να ολοκληρώνουν το πρώτο από τα πολλά επερχόμενα… χτυπήματα των Σουηδών κόντρα στο γερμανικό -και όχι μόνο- κατεστημένο. Έως τότε, όμως, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο μικρότερο από τα τρία μέλη της οικογένειας «XC», που διόλου τυχαία απέσπασε, και μάλιστα με διαφορά, στις αρχές του μήνα που διανύουμε τον τιμητικό τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2018, του γνωστού μας Car Of The Year, στον οποίο η χώρα μας εκπροσωπείται από το 2005 μέχρι σήμερα και δύο ακόμα χρόνια, από τον Στράτη Χατζηπαναγιώτου.

Τι εστί λοιπόν «νέο XC40»; Ένα premium σε κάθε του πτυχή SUV στην «κατηγορία μεγέθους» των 4,4/4,5 μ. Από εξοπλισμό άνεσης, εμφάνιση, τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, έως σε συμπεριφορά και προσωπικότητα στο δρόμο. Δομικά, πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα CMA (Compact Modular Platform), η οποία έρχεται να εξασφαλίσει αντοχή και φυσικά τις απαραίτητες «δόσεις» ακαμψίας και ασφάλειας στο απευκταίο ενδεχόμενο μιας σύγκρουσης. Από εκεί και πέρα και παρά τις προφανείς ομοιότητες σε σχέση με τα μεγαλύτερα αδέλφια του σε επίπεδο σχεδίασης, το «40άρι» ακολουθεί εσκεμμένα μία διαφορετική σχεδιαστική κατεύθυνση, με πιο «τετράγωνο» τελείωμα στο πίσω μέρος. Σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα κομψό και «ζωηρό» στο μάτι Sport Utility Vehicle και λιγότερο ένα Sport Activity Coupe με πέντε επίσης πόρτες, οι Σουηδοί «σήκωσαν» το αυτοκίνητο περισσότερο από ό,τι θα περίμενε ίσως κανείς, με αποτέλεσμα η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να αγγίζει για την περίσταση τα 211 χλστ.

Στο εσωτερικό, ο γνώριμος σχεδιαστικός μινιμαλισμός των Σουηδών έχει τον πρώτο λόγο έχοντας ως… συνοδευτικά ένα πακέτο ηλεκτρονικών ανέσεων και τεχνολογιών, εν γένει, που δύσκολα μπορεί κανείς να προσπεράσει. Από τον TFT πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και τους ελάχιστος διακόπτες, έως και την οθόνη τύπου τάμπλετ των 9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, τα πάντα μαρτυρούν την πολύ προσεκτική δουλειά των ανθρώπων της Volvo τόσο στον τομέα του… στιλ, όσο και της ποιότητας. Συν τοις άλλοις, το νέο XC40 προσφέρει επίσης μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση και στον τομέα της αποθήκευσης μέσα στο αυτοκίνητο. Η ευφυής εσωτερική σχεδίαση εξασφαλίζει περισσότερο λειτουργικό χώρο αποθήκευσης στις πόρτες και κάτω από τα καθίσματα, έναν ειδικό χώρο για κινητά τηλέφωνα, συμπεριλαμβανομένης παροχής ασύρματης φόρτισης, έναν πτυσσόμενο γάντζο για μικρές τσάντες κι ένα αφαιρούμενο καλαθάκι άχρηστων αντικειμένων στην κονσόλα του τούνελ.

Όσον αφορά στην τεχνολογία, το XC40 φέρνει στην κατηγορία των κόμπακτ SUV τις βραβευμένες τεχνολογίες ασφάλειας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας που είναι γνωστές από τις σειρές 90 και 60. Επιπρόσθετα, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού στο XC40 περιλαμβάνουν το Pilot Assist, το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης της Volvo, την τελευταία γενιά του City Safety, την τεχνολογία Run-off Road Protection για αποτροπή της εξόδου από το δρόμο ή μετριασμό των συνεπειών της, καθώς και κάμερα 360 μοιρών που βοηθά τον οδηγό σε μανούβρες σε μικρούς χώρους στάθμευσης. Αξίζει να τονιστεί ότι το XC40 διαθέτει και το σύστημα Cross Traffic Alertτο οποίο χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να ελέγχει την κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία κατά την κίνηση με όπισθεν-έξοδο από χώρο στάθμευσης και να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος. Πλέον, το σύστημα διαθέτει και αυτόματο φρενάρισμα για την αποτροπή μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης.


Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού όλων των εκδόσεων του νέου Volvo XC40


Αυτή τη στιγμή, ο Βενιαμίν της οικογένειας XC40 διατίθεται στις εκδόσεις D4 και Τ5, αμφότερες με κινητήρα 2,0 λίτρων (με τούρμπο ασφαλώς), που αποδίδουν αντίστοιχα 190 ίππους στην περίπτωση του γνωστού κινητήρα πετρελαίου της σουηδικής εταιρείας και 247 ίππους σε εκείνη του γνώριμου επίσης βενζινοκινητήρα της. Πέραν της χωρητικότητας του κινητήρα, κοινό χαρακτηριστικό είναι η τετρακίνηση και φυσικά το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των 8 σχέσεων. Τον Μάιο το «παρών» θα δώσει και η ήδη πολυσυζητημένη έκδοση βενζίνης Τ3 (σ.σ.: η ελληνική αντιπροσωπεία δέχεται από τώρα τις σχετικές παραγγελίες), με τον πρωτοεμφανιζόμενο 3κύλινδρο 1.500άρη κινητήρα των Σουηδών να αποδίδει 156 ίππους μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ εξίσου ενδιαφέρουσα προσθήκη στη γκάμα του μοντέλου θα είναι και η πετρελαιοκίνητη D3 των 150 ίππων, με κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Για την περίσταση, το μενού μας περιλαμβάνει την «καλή» D4, που απεδείχθη κατά τη διάρκεια του σύντομου «πήγαινε-έλα» προς και από την όμορφη Μονεμβασιά κάτι παραπάνω από επαρκής ώστε να αναδειχτεί ο premium χαρακτήρας του XC40. Στον αυτοκινητόδρομο ουδέποτε θα σου λείψει η ισχύς, παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας ντίζελ της γενιάς Drive E βρίσκεται στο στοιχείο του στις χαμηλές και μεσαίες κυρίως στροφές. Ο θόρυβος που παράγει είναι χαμηλός, η απόκρισή του δε, λίαν ικανοποιητική –σε αυτό σημαντική είναι η αρωγή των 400 Nm που κάνουν αισθητή την παρουσία τους ήδη από τις 1.750 σ.α.λ.- ενώ στο… ύψος των περιστάσεων στέκεται και το αυτόματο «8άρι» με τον κοντό, drive-by-wire, επιλογέα που αλλάζει ταχύτητες στο χειροκίνητο mode μετακινώντας τον δεξιά/αριστερά και όχι πάνω/κάτω. Για ακόμα πιο δυναμική απόκριση δε, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του σχετικού μπουτόν το πρόγραμμα Dynamic που επιδρά επί τω βελτίω και στην αίσθηση του τιμονιού και στον τρόπο διαδοχής των σχέσεων –διαθέσιμα επίσης είναι τα προγράμματα Eco, Comfort και Off Road.

Εγκαταλείποντας τον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση τη Σπάρτη και εν συνεχεία τη Μονεμβασιά, το XC40 ξεδιπλώνει έναν εξίσου «αρχοντικό» χαρακτήρα ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και το σπορτίφ ταμπεραμέντο. Δεν είναι σκληρό, ούτε όμως και μαλακό, κάτι που σίγουρα δείχνει ότι οι Σουηδοί ξόδεψαν αρκετές ώρες ώστε να πετύχουν τη χρυσή τομή που θα «δέσει» σε επίπεδο συμπεριφοράς με το συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Την ίδια στιγμή, οι κλίσεις στα «σφικτά» περιορίζονται στο… αναμενόμενο, με το τιμόνι να προσφέρει σωστό «σημάδι» και τους 19άρηδες τροχούς των πιο πλούσιων εκδόσεων να προσφέρουν το κάτι παραπάνω σε επίπεδο… όρασης, απ’ έξω, αλλά και ακρίβειας, πίσω από το τιμόνι. Το είπαμε όμως και στην αρχή του σημειώματός μας: το XC40 είναι ένα premium σε κάθε πτυχή της προσωπικότητάς του SUV και αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνεται και στο δρόμο._Χ.Α.


Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του νέου Volvo XC40 D4 AWD Geartronic στου 4Τροχούς Μαρτίου


Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
  • Volvo XC40
Ετικέτες: