top icon
Παρουσιάσεις

Fiat 500 Facelift

Οκτώ χρόνια πέρασαν από την επιτυχημένη αναβίωση του «Τσινκουίνο» -όπως χαρακτηριστικά το ανέφεραν οι Ιταλοί στο Λινγκότο-, και έφτασε η στιγμή για μια ανανέωση, πάντα όμως με προσοχή και σεβασμό στην τεράστια ιστορία που κουβαλάει πάνω της αυτή η μικρή καρότσα.

ΙΣΤΟΡΙΑ αλλά και ουσία, αφού το Fiat 500, χωρίς υπερβολή, αποτελεί το έμβλημα της μαζικής αυτοκίνησης στην Ιταλία, έχοντας διατεθεί σε περίπου 3,8 εκατομμύρια αντίτυπα, ενώ μόνο από το 2007 και έπειτα, όταν και αναζωογονήθηκε (πάντα 4 Ιουλίου παρουσιάζεται από το 1957 έως σήμερα), έχει σημειώσει περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις! Μπορεί λοιπόν το εργοστάσιο στο δημοσιογραφικό υλικό να αναφέρει… «1.800 καινοτόμες λεπτομέρειες» για το facelift, όμως η αλήθεια είναι ότι ορατές είναι ελάχιστες, αφού, κακά τα ψέμματα, όταν έχεις στη φαρέτρα σου ένα τέτοιο προϊόν και έπειτα από μια τέτοια αναβίωση, δεν έχεις πολλά περιθώρια για υπερβολές και ρίσκο.

Σημειώστε λοιπόν τους ανασχεδιασμένους προβολείς, τα νέα φώτα ημέρας LED, αλλά και τα επανασχεδιασμένα πίσω φωτιστικά. Επιπλέον, το τραπεζοειδές ρύγχος ξεχωρίζει περισσότερο, την ίδια ώρα που περισσότερο χρώμιο είναι ορατό στο κάτω μέρος της μάσκας. Δεκατρία τα διαθέσιμα χρώματα στο αμάξωμα, ένα νέο σχέδιο ζάντας αλουμινίου, δύο δίχρωμες εκδόσεις (μαύρο-κίτρινο και μαύρο-κόκκινο) είναι επίσης διαθέσιμες στη facelift εκδοχή, καθώς επίσης αρκετές προτάσεις εξατομίκευσης από την εταιρεία Mopar, με τις οποίες το «500αράκι» μπορεί στην κυριολεξία να γίνει μοναδικό, ανάλογα με τα «θέλω» του κάθε ιδιοκτήτη του. Εντός, εκτός από τη μεγαλύτερη κυκλική οθόνη που έχει ακριβώς μπροστά του ο οδηγός, σημειώστε και το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Uconnect, το οποίο διαθέτει 5άρα οθόνη αφής και στο οποίο περιλαμβάνεται το σύστημα πλοήγησης της TomTom, ενώ συνδυάζεται και με την αντίστοιχη εφαρμογή μέσω κινητού τηλεφώνου. Το ταμπλό έχει ανανεωθεί, αν και εξακολουθεί να είναι το χαρακτηριστικό του «500», με τα κουμπιά και το χώρο πάνω από αυτό να έχουν επανασχεδιαστεί, όπως έχει συμβεί και με το τιμόνι και τα χειριστήρια.

Ακριβώς ίδιοι, αλλά προδιαγραφών Euro 6 πλέον οι κινητήρες και στις δύο εκδόσεις του «500», με βάση το αμάξωμα – κλειστό ή κάμπριο (500C). Συγκεκριμένα, η γκάμα περιλαμβάνει τον 0.9 TwinAir (85 ίππων – 90 γρ. CO2/χλμ. και 105 ίπποι – 99 γρ. CO2/χλμ.) και τον 1.2 με τους 69 ίππους. Μετά το λανσάρισμα θα είναι διαθέσιμος και ο 1.3 16V MultiJet των 95 ίππων, που εκπέμπει μόλις 89 γρ. CO2/χλμ. Τα κινητήρια σύνολα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 σχέσεων, όπως και με ένα αυτοματοποιημένο Dualogic, το οποίο κατά τη γνώμη μας δεν κολακεύει καθόλου το σύνολο, τόσο εξαιτίας της αίσθησής του όσο και καθώς ουσιαστικά πνίγει τα μοτέρ του μικρού μοντέλου.

Με δεδομένο ότι δεν έχει αλλάξει κάτι άλλο στα μηχανικά μέρη, αλλά και στους κινητήρες του μοντέλου, το ντίζελ 1.3 εξακολουθεί να αποτελεί την επιλογή μας, από πλευράς τόσο απόδοσης όσο και οικονομίας. Πραγματικά ένας εξαιρετικός συνδυασμός για το «500αράκι», ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα.

Φθινόπωρο Ελλάδα, με 13.400 ευρώ

Από τα μέσα Σεπτεμβρίου, λοιπόν, το περιμένουμε στις ελληνικές εκθέσεις, ενώ, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, αναμένονται πρώτα οι βενζινοκίνητες εκδόσεις, με την ντίζελ να ακολουθεί στις αρχές του 2016. Η ενδεικτική τιμή που μας γνωστοποιήθηκε αφορά τη βασική έκδοση Pop των 1,2 λίτρων και θα είναι 13.400 ευρώ (12.620 με απόσυρση). Μέχρι τότε, όμως, η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε κάποιες προσφορές που αφορούν το υπάρχον μοντέλο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα Fiat 500 Pop, 1.2 69 ίππων, από 11.240 ευρώ, αλλά και Fiat 500 Sport 1.3 MΤJ 95 ίππων, από 13.590 ευρώ, με όφελος απόσυρσης και στις δύο περιπτώσεις και πλήρη εξοπλισμό._ Μ. Σαλ.

Εμπειρία ζωής!

«Θα έχετε την ευκαιρία για μια πρώτη οδηγική επαφή με το “500”, τώρα που θα το ανεβάσετε στην κορυφή του Λινγκότο» μας είπαν, και φυσικά αυτό αποτέλεσε μονομιάς τη highlight στιγμή της γνωριμίας μας μαζί του, στο Τορίνο. Το εμβληματικό εργοστάσιο της Fiat άνοιξε το 1923, παρ’ όλα αυτά παραμένει ακόμα και σήμερα θαυμαστό για το μοντέρνο στυλ του και γενικότερα για την κατασκευή του. Εκείνη την εποχή, η λύση της δημιουργίας μιας πίστας δοκιμών στην οροφή ενός κτιρίου κέρδισε το θαυμασμό του αρχιτέκτονα Λε Κορμπιζιέ, ενώ, ακόμα και πριν ολοκληρωθεί, το εργοστάσιο είχε καταφέρει να γίνει το σύμβολο της άνθησης της ιταλικής βιομηχανίας. Αφού τέθηκε εκτός λειτουργίας το 1982, ανακαινίστηκε, διατηρώντας όμως την εξωτερική του εμφάνιση αναλλοίωτη. Στην κορυφή του, εκτός από το δέος που νιώσαμε πατώντας έστω και λίγο στην πίστα αλλά και στη θέα των δύο αντικριστών οβάλ στροφών του, είχαμε την ευτυχία να δούμε από πολύ κοντά κάποιους από τους αυθεντικούς θησαυρούς των Πικάσο και Ρενουάρ μέσα στη μικρή, αλλά εντυπωσιακή Pinacoteca Giovanni e Marella Agnelli.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

FIAT 500 FACELIFT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.2 0.9 TwinAir

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.242 κ.εκ. 875

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 69 ίπποι/5.500 σ.α.λ. 85 ή 105/5.500

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 102 Nm/1.250 σ.α.λ. 145/2.000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον με αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας με αντιστρεπτική

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι

ΠΙΣΩ Ταμπούρα (δίσκοι το 0.9 των 105 ίππων)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 3.571×1.627×1.488 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.300 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 865-940 κιλά 930-980

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 12,9 δλ. 11 (10 το 105 PS)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 160 χλμ./ώρα 173 (188 το 105 PS)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ* 4,8 λίτρα/100 χλμ. 3,8 (4,2 το 105 PS)

ΕΚΠΟΜΠΗ CΟ2 111 γρ./χλμ. 88 (99 το 105 PS)

*ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΤΙΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ