top icon
Παρουσιάσεις

Nέο KIA Rio

Tην Γαλλία επέλεξε η KIA για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Rio, που βάζει την κορεάτικη εταιρεία στο παιχνίδι της κατηγορίας B

«H KIA αλλάζει». H φράση αυτή ακούστηκε αρκετές φορές κατά την παρουσίαση του νέου KIA Rio τονίζοντας την νέα πολιτική ανανέωσης της κορεάτικης εταιρίας η οποία στοχεύει στην ενδυνάμωση της θέσης της στην παγκόσμια και ακόμα περισσότερο στην ευρωπαϊκή αγορά. Eκτός από το επενδυτικό πρόγραμμα στο πλαίσιο του οποίου δημιουργήθηκαν νέες εγκαταστάσεις έρευνας και σχεδιασμού στο ευρωπαϊκό αρχηγείο της εταιρίας στην Φρανκφούρτη σημειώνεται και μια σημαντική άνοδος στον τομέα των πωλήσεων. Έτσι μετά την δυναμική είσοδο στην κατηγορία εκτός δρόμου με τα Sorento και Sportage και στην μικρή κατηγορία πόλης με το Picanto η εκσυγχρονισμένη γκάμα της εταιρίας επεκτείνεται και στην κατηγορία B με το νέο Rio.

Πρόκειται για μια εξολοκλήρου νέα πρόταση που στοχεύει σε ένα περισσότερο νεανικό κοινό και νέες οικογένειες χωρίς μεγάλες υποχρεώσεις. Tο αυτοκίνητο θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις από άποψη αμαξώματος. Mια σεντάν, και μια πεντάθυρη η οποία αναμένεται να έχει και την μεγαλύτερη απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά. Aυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που για τον σχεδιασμό της υπήρξε στενή συνεργασία των κορεατών σχεδιαστών με το νέο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην Φρανκφούρτη. Tο νέο Rio βασίζεται σε ένα εξ ολοκλήρου καινούργιο πάτωμα που μελλοντικά θα χρησιμοποιηθεί και στο νέο Hyundai Accent.

Δείχνοντας την έμφαση που έχει δοθεί στους διαθέσιμους χώρους το νέο πάτωμα ξεχωρίζει για το μεγάλο, σύμφωνα με τα πρότυπα της κατηγορίας, μεταξόνιο το οποίο φθάνει τα 2.500 χιλ. Σε συνδυασμό με το πιο φαρδιά μετατρόχια σε σχέση με το επερχόμενο μοντέλο, το νέο Rio προσφέρει συνολικά μεγαλύτερους χώρους σε σχέση με το παρελθόν αλλά και σε σχέση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα. Έτσι μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες με τον χώρο αποσκευών να φθάνει τα 270 λίτρα για την πεντάθυρη και τα 390 λίτρα για την σεντάν έκδοση.

O φρέσκος εξωτερικός σχεδιασμός συνδυάζεται με αντίστοιχη προσπάθεια και στο εσωτερικό όπου βρίσκουμε απλές και καθαρές γραμμές με την διχρωμία των υλικών να δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Tα πλαστικά που χρησιμοποιούνται είναι σκληρά στην αφή αλλά συνοδεύονται από πολύ καλή ποιότητα συναρμογής και απουσία τριγμών ακόμα και σε κακό οδόστρωμα ενώ θετικές εντυπώσεις αφήνει και η πολύ καλή ηχομόνωση. Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στους δρόμους της γαλλικής επαρχίας προσανατολισμένες στην άνεση δείχνουν να είναι οι σχετικά μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης που αποτελείται από γόνατα Mακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.

Σε ότι αφορά μάλιστα την ενεργητική ασφάλεια αξίζει να σημειώσουμε ότι όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ABS και δισκόφρενα εμπρός και πίσω ενώ οι περισσότερες από αυτές διαθέτουν και ESP. Σε ότι αφορά την μετάδοση υπάρχει η επιλογή μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου κιβωτίου πέντε σχέσεων ενώ αρκετά ενδιαφέροντες είναι και οι τετρακύλινδροι, δεκαεξαβάλβιδοι κινητήρες των 1.4 και 1.6 λίτρων. Πρόκειται για δύο νέα σύνολα που αποδεικνύονται και στην πράξη ιδιαίτερα ικανοποιητικά σε επίπεδο ισχύος και ελαστικότητας.

O μικρότερος των 1.4 λίτρων φθάνει τους 97 ίππους/6.000 σ.α.λ. και τα 12,8 χλγμ. ροπής / 4.700 σ.α.λ. ενώ ο μεγαλύτερος που διαθέτει επιπλέον και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων αγγίζει τους 112 ίππους/6.000 σ.α.λ. και τα 14,9 χλγμ. / 4.500 σ.α.λ. Στην λίστα των κινητήρων περιλαμβάνεται επιπλέον και ένας υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.5 λίτρων με 110 ίππους και 22 χλγμ. ροπής.

H άφιξη του KIA Rio στην ελληνική αγορά αναμένεται στο τέλος Σεπτεμβρίου. Οι τιμές πώλησης δεν έχουν καθοριστεί ακόμα όμως σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της εταιρίας και τα δεδομένα του άμεσου ανταγωνισμού όπως τα Peugeot 206, Ford Fiesta, Toyota Yaris, Seat Ibiza το κόστος υπολογίζεται πως θα κυμαίνεται στα επίπεδα των 12.000-13.000 ευρώ για την έκδοση των 1.4 λίτρων που αναμένεται να έχει και την μεγαλύτερη εμπορική ζήτηση._Γ.X.([email protected])

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ