top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: BMW M2

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στην πίστα της Laguna Seca, οδηγήσαμε το τελευταίο δημιούργημα της M Division, τη νέα BMW M2, που διαθέτει στοιχεία που παραπέμπουν στις παλιότερες, στις “χρυσές” εποχές.

Η BWM Μ2 αποτελούσε ένα από τα πλέον αναμενόμενα μοντέλα της χρονιάς. Δεν είναι τόσο οι προδιαγραφές της που την καθιστούν τόσο ενδιαφέρουσα (όσο αδιάφορος μπορείς να είσαι βέβαια απέναντι σε ένα πισωκίνητο κουπέ με 370 ίππους), όσο οι διαστάσεις της, που παραπέμπουν σε παλιότερες θρυλικές κατασκευές της M Division, όπως οι Μ3 Ε30 και Ε46. Οι υθίνοντες της γερμανικής εταιρείας πάντως ουδεμία σχέση με τα παραπάνω αναγνωρίζουν. Κατά τους ίδιους, πρόκειται για τον συνεχιστή της παράδοσης των 2002 Turbo και της πιο πρόσφατης 1M Coupe. Εμείς βρεθήκαμε στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στην Laguna Seca, όπου και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το εντυπωσιακό κουπέ εντός και εκτός πίστας.

Όπως είναι φυσικό, δεν πρόκειται για μία βελτιωμένη M235i, αλλά για ένα βελτιωμένο σε κάθε επίπεδο αυτοκίνητο, που σε ελάχιστα σημεία θυμίζει τα μικρότερα μοντέλα της σειράς. Αρχικά, το αμάξωμα έχει διαφορετικές διαστάσεις λόγω των μεγαλύτερων μετατρόχιων εμπρός και πίσω και συγκεκριμένα είναι κατά 55 και 80 χλστ. φαρδύτερο αντίστοιχα. Με τους τροχούς των 19 ιντσών να γεμίζουν τους θόλους, το αποτέλεσμα είναι απλά εξαιρετικό. Συμπληρώστε τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός με τις τεράστιες ειαγωγές αέρα και τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης πίσω και ουσιαστικά έχετε ένα σπορ-διακριτικό κουπέ, που δεν προκαλεί με κραυγαλέες επιλογές, αλλά με τις όμορφες γραμμές του. Στο συνολικό αποτέλεσμα συμβάλλουν φυσιολογικά και οι διαστάσεις του αμαξώματος. Για να γίνει αντιληπτό το κόμπακτ μέγεθος της M2, αρκεί μία σύγκριση με την 4θυρη M3, και εδώ σημειώστε ότι το θελκτικό κούπε διαθέτει είναι κατά 202 χλστ. πιο κοντό και κατά 21 χλστ. πιο στενό από την Μ3, την ώρα που το ύψος του είναι κατά 10 χλστ. μικρότερο και το μεταξόνιο του κατά 117 χλστ. κοντύτερο.

Στις τεχνικές λεπτομέρειες, κάτω από το εμπρός μακρύ καπό βρίσκεται το τρίλιτρο εξακύλινδρο σύνολο Twin Power – αλλά με έναν υπερτροφοδότη Twin Scroll. Όπως και σε άλλες εκδόσεις, έτσι κι εδώ γίνεται χρήση διπλού Vanos και Valvetronic, ενώ για “βγουν” οι 370 ίπποι, οι μηχανικοί δανείστηκαν αρκετά μέρη από τις M3/M4, όπως τα πιστόνια και τους εκκεντροφόρους. Η βασική φιλοσοφία της κατασκευής έχει να κάνει με απλές και όχι εξεζητημένες λύσεις και γι’ αυτό δεν επιλέχθηκε η λύση της ηλεκτρονικά ρυθμίζομενης ανάρτησης της γερμανικής εταιρείας. Έτσι, η M2 διαθέτει πιο σφικτά ελατήρια και αμορτισέρ, το πλαίσιο έχει δεχτεί μια σειρά από ενισχύσεις, ενώ ο πίσω άξονας φιλοξενεί το γνωστό πολύδισκο μηχανικό μπλοκέ διαφορικό με την ηλεκτρονική διαχείριση, το Active M Differential. Το τελευταίο αναλαμβάνει -και μάλιστα με επιτυχία- να περάσει τους 370 ίππους και τα 465 Nm ροπής στο δρόμο. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι το αμαξώμα έχει υποστεί σημαντική δίαιτα, με αποτέλεσμα το βάρος του μην ξεπερνάει τα 1.500 κιλά, γεγονός που έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο στην οδήγηση, είτε πρόκειται για πίστα είτε για το δρόμο.

Πώς είναι στο δρόμο και γενικώς όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι της; Απλά, όπως φαντάζεσαι και ίσως λίγο καλύτερα. Ο κινητήρας αποδίδει σε όλο το εύρος στροφών, έως και τον κόφτη λίγο μετά τις 7.000 σ.α.λ. και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με ιλιγγιώδη ρυθμό στον πίνακα οργάνων. Το πλαίσιο είναι πραγματικά άκαμπτο και η συμπεριφορά της Μ2 γενικότερα είναι τόσο ισορροπημένη, όσο θα ήθελε ο πραγματικός λάτρης της αυτοκίνησης. Δεν είναι τυχαίο ότι μπορείς να κινηθείς ακολουθώντας πιστά τις γραμμές που απαιτεί η οδήγηση στην πίστα, την ώρα που είναι στο… “πόδι” σου να αρχίσεις να ταξιδεύεις με το πίσω μέρος πλαγιολισθαίνοντας. Και όλα αυτά, με τρόπο ιδιαίτερα φιλικό, αφού ό,τι και αν επιλέξεις να κάνεις η M2 θα σε προειδοποιήσει και αν γνωρίζεις τον τρόπο θα την τιθασεύεις. Όπερ και θα αρχίσει η πραγματική διασκέδαση. Παράλληλα, “ευλογία” αποτελεί η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, το οποίο σύντομα γίνεται προέκταση του δεξιού σου χεριού – αν και ικανοποιηθήκαμε απόλυτα και από την εμπειρία μας με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων Steptronic. Όμως, σε κατασκευή του είδους, η χειροκίνητη εκδοχή είναι αυτή που πραγματικά… αρμόζει. Είναι η κορυφαία Μ των τελευταίων ετών; Για τους περισσότερους, ναι, αφού δείχνει τον τρόπο με τον οποίο μπορεί μία κατασκευή χωρίς πανάκριβες και εξεζητημένες λύσεις να προσφέρει ανόθευτη και αγνή οδηγική ευχαρίστηση στη σημερινή εποχή των ηλεκτρονικών. Περισσότερα για τη νέα BMW M2 και από τη συμβίωση μας μαζί της εντός και εκτός Laguna Seca, μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Μαρτίου των 4ΤΡΟΧΩΝ που κυκλοφορεί στα περίπτερα._Π.Τ.

BMW M2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.979 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 370 ίπποι/6.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 465 Nm /1.400-5.560 σ.α.λ.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ

ΠΙΣΩ Γόνατα με διπλούς συνδέσμους, αντιστρεπτική

ΦΡΕΝΑ Πέντε συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΕΜΠΡΟΣ 4πίστονες δαγκάνες, δίσκοι 380 χλστ.

ΠΙΣΩ 2πίστονες δαγκάνες, δίσκοι 370 χλστ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. 4.468×1.854×1.410 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.693 χλστ.

ΒΑΡΟΣ 1.495 κιλά

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΔΙΑΣΤΑΣΗ 245/35/19 (Εμπρός), 265/35/19 (Πίσω)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 4,5 (4,3 DCT) δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 250 χλμ./ώρα (270 χωρίς ηλ. περιοριστή)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8,5 λτ./100 χλμ. (7,9 DCT)

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 199 γρ. (185 DCT)

ΤΙΜΗ 75.900 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ