06 Φεβ 2017

Οδηγούμε το νέο Fiat Tipo 1.6 ΜΤJ 120 PS Hatchback

H ιταλική εταιρεία έχει πλέον παίκτη στη μικρομεσαία κατηγορία, σε τιμές πολύ προσιτές, με χαρακτήρα πιο προσγειωμένο από τα προηγηθέντα Stilo και Bravo.

To... αναπάντεχο συμβάν της Fiat, με το όνομα Tipo να επιστρέφει στη γκάμα της για πρώτη φορά από τη δεκαετία του '90, ολοκληρώθηκε με τη διάθεση στην αγορά και της έκδοσης hatchback, μαζί με την station wagon. Και λέμε αναπάντεχο επειδή αρχικά η ιταλική εταιρεία έλεγε πως το Tipo θα είναι αποκλειστικά 4θυρο και δε θα έρθει στην Ευρώπη. Ύστερα από λίγο καιρό το compact sedan μοντέλο της Fiat, όχι μόνο πωλείται στη γηραιά ήπειρο, αλλά ενισχύθηκε περαιτέρω με την εμφάνιση του 5θυρου και του sw αμαξώματος. Ήταν μια στρατηγική που αιφνιδίασε, αφού οι επικεφαλής του εργοστασίου στο Τορίνο προσανατολίζονται σε μοντέλα με premium χαρακτήρα στο πάτωμα του 500. Όπως και να έχουν τα πράγματα, η ιταλική εταιρεία έχει πλέον παίκτη στη μικρομεσαία κατηγορία, σε τιμές πολύ προσιτές, με χαρακτήρα πιο προσγειωμένο από τα προηγηθέντα και ανεπιτυχή εμπορικά Bravo και Stilo. Η παρουσίαση ολόκληρης της οικογένειας Tipo σηματοδοτεί και επίσημα την επιστροφή της Fiat στο segment C. Ως προς τις διαστάσεις της, η έκδοση hatchback έχει μήκος 4,37 μ., πλάτος 1,79 μ. και ύψος 1,50 μ. (η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 440 λίτρα).

Το Tipo hatchback είναι διαθέσιμο με δύο κινητήρες βενζίνης (1.4 Fire 95 ίππων και 1.6 E-Τorq 110 ίππων) και δύο κινητήρες πετρελαίου, τεχνολογίας Multijet II turbo diesel (1.3 95 ίππων και 1.6 120 ίππων). Όλοι συνδυάζονται με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 5τάχυτα ή 6τάχυτα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων. Ο 1.6 E-Torq εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ ο κινητήρας 1.6 Multijet 120 hp συνδυάζεται με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο DCT. Ο βενζινοκινητήρας 1.4 16v Fire αποδίδει 95 ίππους στις 6.000 στροφές με μέγιστη ροπή τα 127 Nm και συνεργάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Στο δρόμο, οι εντυπώσεις μας δε διέφεραν από εκείνες που είχαμε σχηματίσει με το 4θυρο Tipo, oδηγώντας στην περιφέρεια Αττικής το αυτοκίνητο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων. Είναι εμφανής η προσπάθεια να ικανοποιηθούν οι βασικές απαιτήσεις του οδηγού, παρά το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα προσιτό σε τιμή μοντέλο. Ο τελευταίος, θα εκτιμήσει περισσότερο τη σωστή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις καθίσματος και τιμονιού, αλλά και τον απλό και συνάμα εργονομικό σχεδιασμό των χειριστηρίων. Η αίσθηση λοιπόν είναι θετική, όπως και την πρώτη φορά, με την ανάρτηση να περνά με άνεση τις κάθε είδους λακούβες και τις... γραμμές που έχουν εμφανιστεί τους τελευταίους μήνες στην πόλη του Πειραιά (λόγω... έργων). Το πάτωμα, που έχει ανταποκριθεί καλά στα 500X, Renegade & 500L, δείχνει στιβαρό απέναντι σε κάθε είδους ανωμαλία. Το τιμόνι είναι ακριβές και με τη σωστή δόση υποβοήθησης, ενώ πολύ καλή αίσθηση διαθέτει ο επιλογέας στο κιβώτιο των έξι σχέσεων, όπως και εκείνη του μεσαίου πεντάλ. Το diesel μηχανικό σύνολο των 120 ίππων είναι γνωστό από την θετική εφαρμογή του και στα άλλα μοντέλα της Fiat, οπότε δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό για το Tipo 5d: oικονομικό και με γραμμική λειτουργία, δίνει στο αυτοκίνητο αυτό που χρειάζεται κι εξασφαλίζει άνετο ταξίδεμα στους επιβάτες του. Στον τομέα των επιδόσεων, ο 1.6 Multijet II αναπτύσσει σύμφωνα με τον κατασκευαστή τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, η εργοστασιακή κατανάλωση διαμορφώνεται στα 3,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CΟ2 στα 98 γρ./χλμ. Τέλος, ο εξοπλισμός από τη βασική του έκδοση, διαθέτει στοιχεία που απαντώνται σε ακριβότερα μοντέλα.

Εξοπλισμοί

Το Tipo 5d θα διατίθεται σε τρείς εκδόσεις, Pop, Business και Lounge οι οποίες προσφέρουν όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας (ESP/Hill Holder/ASR/MSR, 6 αερόσακοι). Η λίστα του βασικού εξοπλισμού (έκδοση Pop) περιλαμβάνει εκτός των παραπάνω Air Condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα με δύο πίσω προσκέφαλα, σύστημα U-Connect με ψηφιακή οθόνη, θύρα USB/Aux, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο κατά ύψος, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες σε μαύρο χρώμα, προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών με πλαστικό καπάκι, πορτμπαγκάζ, κιτ καπνιστή και ρεζέρβα. Η έκδοση Business διατίθεται (επιπλέον της έκδοσης Pop) με πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, Cruise Control, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, λειτουργία Bluetooth, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, επιχρωμιωμένα εξωτερικά πόμολα θυρών, εξωτερικοί καθρέφτες βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος. Η έκδοση Lounge προσφέρει ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό από την έκδοση Business όπως αυτόματο κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, εμπρός φώτα LED, αισθητήρα φώτων, αισθητήρα βροχής, εσωτερικό ηλεκτροχρωμικό καθρέφτη, δερμάτινο τιμόνι και πόμολο λεβιέ ταχυτήτων, 3ο πίσω προσκέφαλο, πρίζα 12V στο χώρο αποσκευών, εμπρός υποβραχιόνιο, έγχρωμο display trip computer, κιτ Chrome (επιχρωμιωμένο περίγραμμα παραθύρων, επιχρωμιωμένη εμπρός μάσκα), σύστημα U-Connect με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, λειτουργία Bluetooth, φωνητικές εντολές, δυνατότητα σύνδεσης με internet, audio streaming.

Οι τιμές πώλησης για το Tipo hatchback στην ελληνική αγορά ξεκινούν από τα 12.990 ευρώ, με το εκπτωτικό πρόγραμμα, για την έκδοση βενζίνης 1.4 95 ίππων Pop. Όλη η οικογένεια Tipo, ανεξαρτήτου έκδοσης και κινητήρα, προσφέρεται επιπλέον με δωρεάν 5 χρόνια εγγύηση και 5 χρόνια οδική βοήθεια. Παράλληλα, διατίθεται χρηματοδότηση 6,45% από την FCA Bank, η οποία δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να πληρώσει χαμηλή δόση 99 ευρώ το μήνα για τα 2 πρώτα χρόνια, ανεξαρτήτως έκδοσης & εξοπλισμού. Το Tipo 5d ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις του δικτύου διανομέων της Fiat, σε όλη την Ελλάδα.

 

 

Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά: