10 Ιουν 2017

Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type-R

Στην πίστα του Lausitzring, αλλά και στους δρόμους γύρω από τη Δρέσδη οδηγούμε την κορυφαία και εκρηκτική έκδοση της 10ης γενιάς του Honda Civic, συνοδευόμενη από τον κωδικό Type-R!

Υπάρχουν μία σειρά από κατασκευές που έχουν κτίσει το δικό τους μύθο και κάθε νέο μοντέλο που συνοδεύεται από τα χαρακτηριστικά της, προκαλεί ενθουσιασμό στους φίλους της αυτοκίνησης. Στη Honda ο... “κωδικός του πολέμου” είναι Type-R και από το 1992 μέχρι και σήμερα ξεχωρίζει τις πλέον σκληροπυρηνικές εκδόσεις των μοντέλων της. Μπορεί να το έχουμε παρατηρήσει δίπλα σε διάφορα μοντέλα, όπως τα NSX, Integra και Accord, αλλά το αμάξωμα στο οποίο χτίστηκε ο θρύλος είναι αυτό του Civic. Οδηγοκεντρικό, με το συνδυασμό ανάρτησης-κινητήρα να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, το Civic Type-R με την κίνηση να μεταφέρεται παραδοσιακά στους εμπρός τροχούς, κατάφερε να κερδίσει μία θέση στη συνείδηση όλων των petrolheads, ως μία από τις κορυφαίες κατασκευές με το συγκεκριμένου τύπου σύστημα μετάδοσης. Σήμερα, η Honda δεν περίμενε όσο στο παρελθόν, και πολύ σύντομα μετά την παρουσίαση της νεότερης και δέκατης γενιάς του Civic παρουσίασε και την σκληροπυρηνική με τον χαρακτηρισμό Type-R. Καλεσμένοι της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας, ταξιδέψαμε στη Γερμανία και συγκεκριμένα στη Δρέσδη, για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το “όπλο” του Ιάπωνα Κατασκευαστή. Γιατί στη Δρέσδη; Μα φυσικά επειδή λίγα χιλιόμετρα έξω από την γερμανική πόλη βρίσκεται η πίστα του Lausiztring, στην οποία και πραγματοποιείται ο ομώνυμος γύρος του DTM. Και όχι μόνο...

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα του νέου Civic, το νεότερο αποκύημα της Honda με τον κωδικό Type-R έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με τις όποιες σχεδόν ίδιες λύσεις να περιορίζονται στον κινητήρα και τα φρένα. Το δίλιτρο ιαπωνικό σύνολο, το οποίο είναι δίλιτρο και υπερτροφοδοτούμενο, κάνει χρήση τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού και ηλεκτρονικού ελέγχου βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού. Με το νέο σύστημα χαρτογράφησης, αλλά και το αντίστοιχο νέο σύστημα της εξαγωγής, η ισχύς έχει αυξηθεί στους 320 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζει τα 400 Nm διαθέσιμα σε ένα εύρος στροφών από τις 2.500 έως τις 4.500 σ.α.λ. Εκεί που έχουν δουλέψει περισσότερο οι Ιάπωνες τεχνικοί, είναι στην υστέρηση του τούρμπο, η οποία και ήταν έντονη στην προηγούμενη έκδοση. Για να εξαλειφθεί αυτό το φαινόμενο, χρησιμοποίησαν επίσης κατά 7% πιο κοντή σχέση τελικής μετάδοσης. Οι μεγαλύτερες διαφορές εντοπίζονται στο νέο αμάξωμα, το οποίο και είναι χαμηλότερο, φαρδύτερο αλλά και μακρύτερο από το προηγούμενο. Παράλληλα, το κέντρο βάρους εντοπίζεται κατά 10 χλστ. χαμηλότερα και μετατοπισμένο ελαφρώς προς τα πίσω, κάτι που προέκυψε μετά την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου πιο πίσω. Μάλιστα, με αυτόν τον τρόπο χαμηλότερα είναι τοποθετημένη και η θέση οδήγησης, γεγονός που διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του. Σημαντική, όμως, είναι η βελτίωση στην στρεπτική ακαμψία του νέου Type-R, η οποία και είναι βελτιωμένη κατά 37%, και μάλιστα την ώρα που είναι ελαφρύτερο κατά 16 κιλά σε σχέση με την προγενέστερη έκδοση. Όμως, μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί και στην αεροδυναμική, με τα στοιχεία που ντύνουν το αμάξωμα του Civic Type-R να του προσφέρουν κορυφαίες τιμές άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία.

Στο σύστημα μετάδοσης, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αναλαμβάνει να περάσει την ιπποδύναμη των 320 ίππων στο δρόμο, την ώρα που οι μεγαλύτερης διάστασης αεριζόμενοι και τρυπητοί δίσκοι των 350 χλστ. μπροστά και 305 πίσω, με την υπογραφή της Brembo αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο της επιβράδυνσης. Σημαντική δουλειά από τους Ιάπωνες τεχνικούς έχει γίνει και στον τομέα της ανάρτησης. Το Civic Type R εξοπλίζεται με μια διάταξη γονάτων διπλού άξονα εμπρός με νέα γεωμετρία, ενώ πίσω συναντάμε πλέον ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Σημαντική αναβάθμιση έχει δεχθεί και Adapative Damper System, με την απόσβεση της ανάρτησης να ρυθμίζεται ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι τρεις, Comfort - Sport, και η σκληροπυρηνική +R, με την οποία να προσανατολίζεται για οδήγηση σε πίστα. Αξίζει ότι μέσα από τις παραπάνω επιλογές αλλάζει τόσο η απόκριση στο γκάζι, όσο και στο σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού λόγου με την ηλεκτρική υποβοήθηση.

Με το νέο Civic Type-R να έχει ήδη σημειώσει νέο ρεκόρ στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ όντας 7 δευτερόλεπτο ταχύτερο από το προηγούμενο, φαντάζεσαι ότι σε αυτού του είδους τις συνθήκες θα βρίσκεται στο στοιχείο του. Λοιπόν, καμία σχέση! Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά που στο δρόμο αισθανόσουν ότι βρίσκεται στο εσωτερικό ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου στο δρόμο προς την ε.δ., με το νέο Type-R επιλέγεις το πρόγραμμα Comfort και απολαμβάνεις τη διαδρομή. Φυσικά και δεν έχει την αντίστοιχη μίας λιμουζίνας, αλλά παραμένει σπορτίφ χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβαίνοντας. Βέβαια, στην καλή γερμανική άσφαλτο, αφού οι Ιάπωνες λογικά δεν είχαν κατά νου τους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους. Παρόλα αυτά, το Civic είναι πολύ άνετο και προσφέρει σαφώς καλύτερη ποιότητα κύλισης από την προγενέστερη γενιά. Δεύτερο στοιχείο που σε εκπλήσσει ευχάριστα όταν κινείσαι στο δρόμο είναι η απόκριση του 2λιτρου κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Και πάλι καμία σχέση! Από τις 2.000 σ.α.λ. Υπάρχει πολύ καλή απόκριση, η οποία κορυφώνεται από τις 3.500 σ.α.λ., με περίσσια δύναμη έως και τις 7.000 σ.α.λ. Είναι γραμμικός, γεμάτος και επιταχύνει εντυπωσιακά χωρίς κομπιάσματα. Τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 5,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272 χλμ.! Νούμερα άκρως εντυπωσιακά.

Φτάνοντας στο Lausitzring και εφοδιασμένοι με κράνος, διαπιστώσαμε στη φημισμένη πίστα τις πραγματικές δυνατότητες του κορυφαίου ιαπωνικού χάτσμπακ. Με το πρόγραμμα +R και τις όποιες επιλογές στις πλέον σκληροπυρηνική τους ρύθμιση, το Civic δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό και δηλώνει πιστό στις ρίζες του. Καταρχήν, η ανάρτηση αποκτά την απαραίτητη σκληρότητα, θυμίζοντας αγωνιστικό πίστας και μεταφέροντας την παραμικρή λεπτομέρεια στο εσωτερικό. Η δύναμη του κινητήρα δεν σου λείπει σε κανένα σημείο, ενώ ακόμα και σε πολύ κλειστές στροφές της πίστας αν κάνεις το λάθος και περάσεις με μία χαμηλότερη σχέση στο κιβώτιο, η ροπή και η απόκριση στο γκάζι σου επιτρέπουν να βρεθείς στη έξοδο σε διαδικασία επιτάχυνσης, και όχι “κρεμασμένος”. Το κιβώτιο των έξι σχέσεων ακολουθεί την παράδοση της Honda, με τις αλλαγές να είναι ευχάριστη διαδικασία με τον επιλογέα με τις μικρές διαδρομές και την εξαιρετική αίσθηση, διαθέτοντας παράλληλα και κοντή κλιμάκωση που ευνοεί τη γρήγορη οδήγηση. Από την πρώτη στροφή είναι εύκολο να διακρίνεις την βελτιωμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Πιο βαρύ και με καλύτερη πληροφόρηση, σε ενημερώνει ιδανικά για το που σημαδεύουν οι εμπρός τροχοί. Την ίδια ώρα, αντίστοιχη είναι και η αίσθηση που σου προσφέρει το εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα, το οποίο παράλληλα προσφέρει εξαιρετική κατευθυντικότητα. Οι αντιδράσεις του είναι άμεσες, και μάλιστα εντυπωσιακές ακόμα και στην απότομη μεταφορά βάρους. Οι κλίσεις είναι μηδαμινές, ενώ ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλούν τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το πίσω μέρος παραμένει ακλόνητο ακόμα και αν υπερβάλλεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι και στην περίπτωση που φρενάρεις απότομα έχοντας τους τροχούς στριμμένους, οι αντιδράσεις του θα είναι προβλέψιμες και σε καμία περίπτωση άτσαλες. Ο προοδευτικός αυτός χαρακτήρας σου επιτρέπει να εκμεταλλευθείς όλα τα προτερήματα της κατασκευής και να κινηθείς γρήγορα, απολαμβάνοντας παράλληλα και την οδήγηση. Η υποστροφή θα εμφανιστεί πολύ κοντά στο όριο, αλλά στην πίστα οι όποιες τάσεις είναι εύκολα ελεγχόμενες με το πεντάλ της βενζίνης και το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης. Και αν η κατάσταση δυσκολέψει, τότε αναλαμβάνουν τα κορυφαία σε απόδοση αλλά και διάρκεια φρένα της Brembo, να σώσουν την κατάσταση.

Το νέο Civic Type-R έχει βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, και μάλιστα σε σημαντικούς τομείς όπως η άνεση και η λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές. Φυσικά, παραμένει ένα εκρηκτικό σύνολο, ικανό να προσφέρει ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης προσφέροντας παράλληλα στοιχεία πολιτισμένου χαρακτήρα. Είναι το κορυφαίο Type-R; Αναμφίβολα, το πλέον ολοκληρωμένο που έχει κατασκευάσει η Honda, γιορτάζοντας ιδανικά τα 25 χρόνια των σκληροπυρηνικών εκδόσεων Type-R. Το κορυφαίο Civic θα κατασκευάζεται στη Μ.Βρετανία και αναμένεται στη χώρα μας από το Σεπτέμβριο. Η τιμή του; Αντίστοιχη με αυτή της προηγούμενης γενιάς, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 50.000 ευρώ, παραμένοντας όμως μία από τις κορυφαίες προσθιοκίνητες κατασκευές με τόσο δυναμικά χαρακτηριστικά._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες: