30 Μαρ 2017

Οδηγούμε το νέο Kia Picanto

Στους δρόμους της Βαρκελώνης, για την γνωριμία με την τρίτη γενιά του μικρού της Kia. Εκτός από τις εξωτερικές διαφοροποιήσεις και το μοντέρνο εσωτερικό, σημειώστε και την προσθήκη στην γκάμα του 1.0 T-GDI των 100 ίππων, ο οποίος όμως θα το εφοδιάζει από το Φθινόπωρο και μετά.

Kia Picanto

Σε μία από τις αγαπημένες μας πόλεις λοιπόν, αν και λίγο πιο έξω από αυτήν, στο τουριστικό θέρετρο Sitdes, για μία πρώτη επαφή με την πρόταση της Kia στην “μικρή” αλλά απαιτητική κατηγορία Α. Μιλώντας για το Kia Picanto, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο το οποίο έχει πουλήσει 1.4 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, από το 2011 όταν και παρουσιάστηκε η προηγούμενη γενιά του (το 2004 η πρώτη), με τα 300.000 περίπου από αυτά να αφορούν τις ευρωπαϊκές αγορές. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι ακόμη και στο “τελείωμα” της δεύτερης γενιάς του, το 2016, το Picanto πούλησε στην Ευρώπη 55.000 κομμάτια.

Το σχέδιο του, όπως και σε κάθε Kia πλέον, δεν περνάει απαρατήρητο, με τις σπορ πινελιές μάλιστα να είναι ακόμη πιο έντονες στο νέο, τα φωτιστικά σώματα να εφοδιάζονται με LED και τον υποψήφιο αγοραστή του να έχει να επιλέξει μέσα από μία γκάμα 11 διαφορετικών εξωτερικών χρωματισμών, 6 από τους οποίους μάλιστα είναι καινούργιοι, αλλά και ζάντες αλουμινίου από 14 έως 16 ιντσών, με την βασική έκδοση όμως να εφοδιάζεται με “14άρα” σιδερένια. Κορυφαία έκδοση, με βάση τον εξοπλισμό, η “GT-Line” –όπως στο κόκκινο της γνωριμίας μας- την οποία βλέπουμε για πρώτη φορά στο Picanto.

Η πλατφόρμα του μοντέλου είναι νέα και μπορεί στο συνολικό μήκος (3.595 χλστ.) να μην είναι μεγαλύτερο από το προγενέστερο (1.595 και 1.485 χλστ. το πλάτος και το ύψος αντίστοιχα) αλλά στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 15 χλστ. (2.400 χλστ.) με αποτέλεσμα το καινούργιο να είναι ακόμη πιο άνετο και πρακτικό στο εσωτερικό του, κάτι που το διαπιστώνεις κυρίως όταν κάτσεις στις πίσω θέσεις του. Πλέον, η πίσω κολόνα του νέου Kia Picanto δεν είναι τόσο κεκλιμένη ενώ σε συνδυασμό με τα επιπλέον 10 χλστ. που έχει πάρει ο πίσω πρόβολος (520 χλστ.), η αίσθηση της παραπάνω ευρυχωρίας, εξηγείται και με νούμερα. Κορυφαίος, για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι ο χώρος των αποσκευών των 255 διαθέσιμων λίτρων, τα οποία μάλιστα εκτινάσσονται στα 1.010, όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.

Όταν κάθεσαι στις εμπρός θέσεις τώρα, αυτό που σου τραβάει αμέσως την προσοχή, εκτός από τα σκληρά αλλά προσεγμένα στην συναρμογή υλικά, είναι η σοβαρή προσπάθεια που έχει γίνει να φαίνεται αλλά και να είναι στην πράξη, αρκετά μοντέρνο, έτσι ώστε να συμβαδίζει με τα δεδομένα της εποχής μας... Μιας εποχής η οποία, κακά τα ψέματα, είναι άμεσα συνυφασμένη με τα γκάτζετ, τις μεγάλες οθόνες (“7άρα” αφής του Picanto), την συνδεσιμότητα με Android και Apple Smartphones και όλα αυτά που μας κάνουν μερικές φορές να νιώθουμε, ότι πάμε σε παρουσιάσεις νέων κινητών τηλεφώνων και όχι αυτοκινήτων... Έτσι έχουν όμως τα πράγματα, μας αρέσει δεν μας αρέσει, και το Kia Picanto στην τρίτη γενιά του, συμβαδίζει και αυτό με την σειρά του με το παρόν και το μέλλον, διαθέτοντας όλα εκείνα τα απαραίτητα καλούδια, τα οποία έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε πια στα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας, χωρίς να αποτελούν πια, προνόμιο μόνο των premium επιλογών.

Τι κινητήρες όμως χρησιμοποιεί το νέο Kia Picanto; Τρεις επιλογές από βενζινοκίνητα μοτέρ, με βασικό το “1000άρι” (998 κ.εκ.) MPI των 67 ίππων στις 5.500 σ.α.λ., επόμενο το 1.25 (1.248 κ.εκ. – οπότε το αναφέρουν και ως 1.2) MPI των 84 ίππων (το μόνο 4κίλυνδρο της γκάμας) και κορυφαίο πλέον, όσο αφορά την απόδοση, τον ολοκαίνουργιο 3κίλυνδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.0 T-GDI (998 κ.εκ.), τον οποίο είχαμε συναντήσει – οδηγήσει και στην γνωριμία του Kia Rio, στο οποίο χάριζε εξαιρετικές επιδόσεις. Στο ακόμη ελαφρύτερο Picanto λοιπόν, των 998 έως 993 κιλών (4θέσιο ή 5θέσιο), η παρουσία των 100 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. και η ροπή των 172 Nm στις 1.500 – 4.000 σ.α.λ., σύμφωνα με την εταιρεία το “απογειώνουν”, με το συγκεκριμένο Picanto να σημειώνει νούμερα όπως 10,1 δλ. για το “0-100” και 180 χλμ./ώρα για την τελική του ταχύτητα. Σημειώστε εδώ, ότι όλες οι εκδόσεις του συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ενώ στην 1.25 MPI διατίθεται και 4άρι αυτόματο.

Στην Ισπανία, δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση T-GDI, αφού ουσιαστικά αυτή θα εφοδιάζει το μοντέλο από το Φθινόπωρο του 2017 και έπειτα. Αρχίσαμε λοιπόν το πρωινό μας με το τίμιο όπως αποδείχθηκε “1000άρι” των 67 ίππων, το οποίο μας ταξίδεψε άνετα ακόμη και στον ανοιχτό δρόμο, με την μέση κατανάλωσή του να αποτελεί το μεγάλο του υπέρ και εμάς να μένουμε άνετα κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ, την ώρα που το εργοστάσιο αναφέρει από 3,9 ώς 4,4 λίτρα/100 χλμ. ανάλογα την έκδοση. Είχαμε περισσότερες προσδοκίες από το 1.2 των 84 ίππων, στο οποίο μπήκαμε αμέσως μετά και αυτό εξαιτίας της ροπής των 122 Nm/4.000 σ.α.λ. (96 Nm/3.500 σ.α.λ. το “μικρό”) αλλά τελικά όταν βγήκαμε από αυτό, δεν επιβεβαιώθηκαν, την ίδια ώρα που και η μέση κατανάλωση είχε ανέβει σχεδόν 1 λίτρο/100 χλμ. Ελάχιστη η παραπάνω άνεση εκτός πόλης, από τα επιπλέον 17 άλογα, ενώ μέσα σε αυτήν, οι όποιες διαφορές εκμηδενίζονται. Ζωντανεύει μόνο πάνω από τις 4.000 σ.α.λ., αλλά τότε αρχίζει να επηρεάζεται σημαντικά η κατανάλωσή του.

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος πίσω) δουλεύει πολύ καλά, ενώ αξιοσημείωτη είναι η ύπαρξη αντιστρεπτικής δοκού εμπρός αλλά και στο πίσω μέρος, στις οποίες μάλιστα έχει γίνει και δουλειά από τους ανθρώπους της Kia, έτσι ώστε να μειωθούν ακόμη περισσότερο οι όποιες κλίσεις. Αναφέρουν χαρακτηριστικά, 2% πιο άκαμπτη εμπρός και 5% πίσω. Στα θετικά και το σύστημα πέδησης του νέου Picanto, το οποίο στην βασική έκδοση χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός (256 χλστ.) και ταμπούρα πίσω (203 χλστ.) ενώ στις επόμενες θα διατίθεται με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.

Ελάχιστες ενστάσεις εξακολουθούμε να έχουμε και σε αυτή την γενιά, από την αίσθηση και τις πληροφορίες που φτάνουν στον οδηγό από το τιμόνι του αυτοκινήτου (ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα), αν και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι αρκετά βελτιωμένος σε σχέση με το παρελθόν.

Το νέο Kia Picanto, αναμένεται στην ελληνική αγορά από τα τέλη Ιουνίου με αρχική τιμή τα 10.300 ευρώ για την έκδοση 1.0 MPI 67 ίππων και 10.700 ευρώ για το 1.2 των 84 ίππων. Χωρίς αμφιβολία, ελάχιστη η διαφορά των 400 ευρώ για να μην την επιλέξεις και παρά το γεγονός ότι δεν νιώσαμε να μας κάνει την διαφορά στην Ισπανία. Το αυτόματο 4αρι κιβώτιο, μόνο για την έκδοση 1,2, επιβαρύνεται με περίπου 1.000 ευρώ. Αν τώρα, την ίδια έκδοση με βάση τον κινητήρα, την θέλετε ως GT Line όπως αυτή των φωτογραφιών μας, θα πρέπει να υπολογίσετε μπάτζετ επιπέδου 12.700 ευρώ. Στις βαλίτσες της επιστροφής μας, φέρνουμε και ενδεικτική τιμή για το 1.0 T-GDI των 100 ίππων και είναι τα 13.000 ευρώ, ενώ 14.000 θα κοστίζει ως GT Line._Μ. Σαλ.

 

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Kia Picanto
  • Kia Picanto
  • Kia Picanto
  • Kia Picanto
  • Kia Picanto
  • Kia Picanto
  • Kia Picanto
  • Kia Picanto