20 Σεπ 2017

Οδηγούμε το νέο Kia Stonic

Το Kia Stonic αποτελεί ουσιαστικά την πρώτη πρόταση των Κορεατών στην κατηγορία των B-SUV, που με τη ζήτηση που έχει δε σταματά να διευρύνεται.

Τα αριθμητικά στοιχεία λένε πολλά και εν προκειμένω θέλουν τα B-SUV να πουλάνε περίπου 1,1 εκ. μονάδες το έτος, τιμή που αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2020. Από το... πάρτυ άρα δε θα μπορούσε να λείπει και η Kia που μπήκε στην κατηγορία με το ολοκαίνουργιο Stonic. Βασισμένο στην πλατφόρμα του επίσης νέου Rio, το Stonic είναι ένα κόμπακτ crossover με 183 χλστ. απόσταση από το έδαφος. Σχεδιαστικά προφανώς και ακολουθεί τη γραμμή άλλων μοντέλων του εργοστασίου, με την υιοθέτησης της μάσκας “tigernose” που χαρακτηρίζει και το Rio, αλλά συνολικά μιλάμε για ένα αρκετά μυώδες μικρό, χάρη στους μεγάλους θόλους που ως επί το πλείστον θα φιλοξενούν ζάντες 17” και τα φουσκωμένα φτερά. Η κλίση της οροφής στο πίσω μέρος προσθέτει μια σπορτίφ νότα, χωρίς να στερεί από το διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών όπως διαπιστώσαμε. Με μήκος 4.140 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ. εντός θα φιλοξενηθούν τέσσερις επιβάτες, με το χώρο για τα γόνατα να είναι επαρκής στην περίπτωση που ο οδηγός είναι μέσου αναστήματος, αλλά να περιορίζεται αρκετά αν μιλάμε για ψηλότερο. Στα δεδομένα της κατηγορίας και ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων (1.115 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), που πρακτικά μπορεί να φιλοξενήσει τρεις βαλίτσες καμπίνας. Όσον αφορά ποιότητα και σχεδιασμό, για τις επενδύσεις της καμπίνας και ειδικότερα του ταμπλό έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά και λεπτά πλαστικά που δείχνουν καλή συναρμογή, ενώ σχεδιαστικά, το γενικότερα συντηρητικό σχεδιασμό έρχεται να “σπάσει” η στάνταρ 7άρα οθόνη αφής. Από εκεί και πέρα, για όποιον επιθυμεί το κάτι παραπάνω οπτικά, το Stonic φυσικά και θα διατίθεται με χαρακτηριστικά εξατομίκευσης, με το εσωτερικό να έρχεται σε τέσσερις χρωματικές επιλογές και το εξωτερικό σε 9, με 5 επιπλέον χρώματα οροφής, που συνολικά θα δίνουν 20 συνδυασμούς. 

Από πλευράς κινητήρων, η γκάμα λίγο πολύ είναι γνωστή από το Rio. Στη βάση θα βρίσκεται ο 1.25 MPi των 84 ίππων που θα είναι και ο μοναδικός που θα διατεθεί και στην έκδοση City (με φτωχό εξοπλισμό), ενώ πιο πάνω ακολουθεί ο ατμοσφαιρικός 1.4 με 100 ίππους, ο υπερτροφοδοτούμενος του ενός λίτρου με τους 120 ίππους και ο 1.600 ντίζελ των 110 ίππων. Πλην του 1.25 που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, οι υπόλοιποι έχουν εξάρι, ενώ μέσα στο 2018 το χιλιάρι θα “φορέσει” και το αυτόματο επτάρι διπλού συμπλέκτη της εταιρείας, όπως επίσης και θα λανσαριστεί σε μια έκδοση με 100 ίππους.

Πίσω από το τιμόνι του, σύντομα διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα σύνολο με σχετικά σφιχτή ανάρτηση, που σε συνδυασμό και με τους τροχούς των 17 ιντσών δεν καταφέρνει να φιλτράρει τα κατσαρά των δρόμων, χωρίς αυτό ωστόσο να διαβρώνει τη γενικότερα καλή αίσθηση. Ακόμα και σε συνθήκες πίεσης το Stonic παραμένει ουδέτερο, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, που είναι αρκετά γρήγορο και ακριβές. Ο επιλογέας είναι μάλλον αδιάφορος, παρόλ' αυτά έχει σωστή κλιμάκωση σε κάθε έκδοση κινητήρα, κάτι που παίζει το ρόλο του στην κατανάλωση (“είδαμε” 4,4 λίτρα στο ντίζελ, 6,1 στο βενζινοκίνητο τούρμπο και 6,5 στο ατμοσφαιρικό). Μετά τη σύντομη οδήγησή μας επί γερμανικού εδάφους, χωρίς δεύτερη σκέψη επιλογή μας είναι το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, όχι γιατί είναι το πιο γρήγορο της γκάμας, αλλά γιατί αυτός ο κινητήρας είναι ο αυτός που μπορεί να αναδείξει τα όποια σπορτίφ χαρακτηριστικά του μοντέλου. Ζωντανός ήδη από τις 1.250 σ.α.λ., με ικανοποιητική ροπή (172 Nm 1.500-4.000 σ.α.λ.), αποδεικνύεται ιδανικός για το πλαίσιο και μόνο όταν τον πιέσεις ακούγεται η τρικύλινδρη υπόστασή του. 

Συνολικά το Stonic “κινείται” προς ένα περισσότερο νεανικό κοινό το οποίο σίγουρα θα ιντριγκάρει και ο τιμοκατάλογός του που είναι από τους φθηνότερους στην ευρωπαϊκή αγορά χάρη στις προσπάθειες της ελληνικής αντιπροσωπείες. Αντικειμενικά τα 13.990 της βασικής έκδοσης 1.25 δεν είναι παρά ο “κράχτης”, αφού μια νορμάλ επιλογή από οικονομικής άποψης είναι οι 15.490 για μια αρκετά πλούσια έκδοση με τον 1.400άρη κινητήρα. Υπολογίστε 16.500 ευρώ για το τούρμπο και 17.660 ευρώ για το ντίζελ, ενώ σημειώστε πως πλην της βασικής City, οι υπόλοιποι κινητήρες θα διατίθενται στις εκδόσεις EX Uptown και Premium, με το πακέτο ADAS (Αυτόνομο φρενάρισμα σε αστικές & υπεραστικές συνθήκες, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής, αυτοματισμός μεγάλης σκάλας προβολέων, οθόνη πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης) να διατίθεται έξτρα με 1.000 ευρώ. Περισσότερα για το Kia Stonic μέσα στον επόμενο μήνα οπότε και η έλευσή του στην ελληνική αγορά._ Ε.Ξ. 

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: