23 Οκτ 2017

Οδηγούμε το Seat Arona

Η SUV παραλλαγή του Ibiza προσφέρει χώρους αντάξιους της μεγαλύτερης κατηγορίας και συνδυάζει τα καταξιωμένα μηχανικά μέρη του γερμανικού γκρουπ. 

Seat Arona

Καθώς οι υπερυψωμένες κατασκευές έγιναν «must» και στην κατηγορία των σουπερμίνι, ο κάθε κατασκευαστής τις προσεγγίζει με διαφορετικό τρόπο, με τη Seat να επιλέγει στην περίπτωση του Arona μια πιο συγκρατημένη λογική στο κομμάτι της εμφάνισης, που εν πολλοίς καθοδηγήθηκε από την υιοθέτηση κοινών μερών με το Ibiza, τόσο στο αμάξωμα -όπως για παράδειγμα με τις πόρτες- όσο και στο εσωτερικό. Το αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση είναι ελκυστικό, ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές θα εκτιμήσουν δεόντως τη δυνατότητα εξατομίκευσης μέσω της διχρωμίας του αμαξώματος, που συνολικά έρχεται σε 68 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς.

Από πλευράς διαστάσεων, το Seat Arona τοποθετείται μεταξύ Ibiza και Leon. Πιο συγκεκριμένα, με μήκος 4.138 χλστ., είναι 79 χλστ. μακρύτερο από το «συμβατικό» αδελφάκι του και 99 χλστ. ψηλότερο, γεγονός που σε συνδυασμό με την πιο όρθια θέση οδήγησης και το λιγότερο κεκλιμένο παρμπρίζ εξασφαλίζει πλουσιότερους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Οι ψηλοί θα βολευτούν καλύτερα (μεγαλύτερος ο χώρος για το κεφάλι εμπρός κατά 37 χλστ. και πίσω κατά 33), ενώ το πορτ μπαγκάζ μπορεί να δεχθεί 400 λίτρα αποσκευών, όταν στο μικρομεσαίο Leon φτάνει τα 380 λίτρα.

Στο Τάνις

Στη διάρκεια της προκριματικής διαδικασίας για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, μας δόθηκε η ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το αυτοκίνητο. Στην γκάμα του Arona συναντάμε τα γνωστά μηχανικά μέρη του γκρουπ, με τον κινητήρα βάσης να είναι ο 3κύλινδρος 1.0 TSI των 95 ίππων, που συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Στη Δανία ήταν διαθέσιμες οι δύο ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης, με τους 1.0 TSI των 115 ίππων και 1.5 των 150 PS. Η γκάμα θα συμπληρώνεται από τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 1.6 TDI με 95 και 115 ίππους, ενώ στα τέλη της επόμενης χρονιάς θα δούμε και μια εκδοχή του 1.0 TSI με φυσικό αέριο και απόδοση 90 ίππων, που θα είναι και το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας το οποίο προσφέρει τη συγκεκριμένη δυνατότητα.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι γνώριμα, καθώς ο πίνακας οργάνων είναι δανεισμένος από το Ibiza. Τα υλικά στο ταμπλό είναι και εδώ σκληρά, όμως ο προσφερόμενος εξοπλισμός, που βέβαια μεταβάλλεται ανάλογα με την έκδοση (Reference, Style, FR και Xcellence), είναι υπερπλήρης, από την οθόνη αφής των 8 ιντσών (στάνταρντ σε όλες πλην της Reference), τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου και το ηχοσύστημα της BeatsAudio μέχρι τα απαραίτητα πλέον συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (Adaptive Cruise Control, Hill Hold Control, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων, αναγνώριση τυφλού σημείου κτλ.).

Ξεκινήσαμε τη γνωριμία μας με το μικρό ισπανικό crossover πίσω από το τιμόνι του κόκκινου FR με τον 1.5 TSI. Εν προκειμένω, ο κινητήρας με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς οι Ισπανοί θεωρούν πως ταιριάζει περισσότερο με το πιο δυναμικό προφίλ του. Ο κινητήρας διαθέτει μια γραμμική λειτουργία χωρίς να ξεσπά πουθενά, έτσι που η ονομαστική ισχύς των 150 ίππων δε γίνεται αντιληπτή, παρ' ότι ο κατασκευαστής υπόσχεται μόλις 8 δλ. για την επίτευξη του «0-100». Ο θόρυβος του 4κύλινδρου συνόλου, που γίνεται αισθητός στην καμπίνα του Arona, έρχεται να υποστηρίξει το σπορτίφ χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, η οποία διατίθεται με το εξοπλιστικό πακέτο FR. Αυτό εκτός των άλλων περιλαμβάνει το Seat Drive Profile για την επιλογή ενός εκ των διαθέσιμων προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Sport, Eco και Individual).

Στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το 1.000άρι των 115 ίππων συνδυασμένο με DSG 7 σχέσεων (διατίθεται και με 6άρι χειροκίνητο), σύνολο περισσότερο ομοιογενές και πιο ισορροπημένο για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας είναι παραπάνω από επαρκής (τη στιγμή άλλωστε που κινεί με άνεση και το μεγαλύτερο Ateca) και ήσυχος στη λειτουργία του. Θα πρέπει να ανεβάσεις στροφές για να γίνει αισθητή η χαρακτηριστική χροιά του 3κύλινδρου συνόλου, που όμως χάρη στην άφθονη ροπή του σπάνια θα συμβεί.

Ο οδηγικός χαρακτήρας του Arona δε θα μπορούσε παρά να συμβαδίζει με των υπόλοιπων μοντέλων της Seat. Με δεδομένη την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η ρύθμιση της ανάρτησης κρίνεται ιδανική, αφού, χωρίς θυσίες στον τομέα της άνεσης, ελέγχονται αποτελεσματικά οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ακόμα και αν ο οδηγός το παρακάνει, η συμπεριφορά του Arona είναι ουδέτερη, ενώ το σύστημα διεύθυνσης, αν και κάπως ελαφρύ, παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση.

Σε κάθε περίπτωση, το πακέτο που προσφέρει το Seat Arona κρίνεται ολοκληρωμένο, τοποθετούμενο ιδανικά σε διαστάσεις και τιμή μεταξύ του Ibiza (περίπου +2.000 ευρώ, με αναλογικά πλουσιότερο εξοπλισμό) και του Ateca. Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο, που θα είναι άμεσα διαθέσιμο στη χώρα μας, θα έχει τιμή εκκίνησης τα 14.900 ευρώ (έκδοση Reference 95 ίππων) και θα κλιμακώνεται ανάλογα με τον κινητήρα και τον εξοπλισμό._Μ.Σ.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΤΟΥ SEAT ARONA

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Seat Arona
  • Seat Arona
  • Seat Arona
  • Seat Arona
  • Seat Arona
  • Seat Arona
Ετικέτες: