top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Seat Ateca

Πρόκειται για μόλις το πρώτο από τα τέσσερα νέα μοντέλα που θα λανσάρει η Seat μέσα στους επόμενους 18 μήνες, αλλά όλα δείχνουν πως αυτό θα πάρει τα ηνία για μια νέα σελίδα στην ιστορία της μάρκας.

Tο Ateca μπορεί μεν να σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη, έχει ωστόσο τα γερά θεμέλια, από τεχνολογικής άποψης, του επίσης ολοκαίνουργιου VW Tiguan.

Τα 187 χλστ. που χωρίζουν το δάπεδο του Ateca από το έδαφος είναι αρκετά για να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με το Leon. Μιλάμε για τη σχεδιαστική διαφορά, αφού τα δύο μοντέλα εξαιρώντας τα πλαστικά προστατευτικά στα μαρσπιέ του Ateca αλλά και τις λεπτομέρειες χρωμίου στο τελείωμα των προφυλακτήρων (στην πλουσιότερη έκδοση – Xcellence), κάθε άλλο παρά κρύβουν τις τους ομοιότητές τους. Με σχεδόν πανομοιότυπη τραπεζοειδή μάσκα, αλλά πιο επιθετικά φώτα LED, το Ateca υιοθετεί στο αμάξωμά του τις έντονες ακμές που έχουν χαρακτηρίσει και το Leon. Το ίδιο σκηνικό και εντός, με τo ταμπλό τόσο από πλευράς σχεδίασης όσο και ποιότητας και πάλι να παραπέμπει στο Leon, τους χώρους όμως να είναι εμφανώς αυξημένοι και ικανοποιητικοί ακόμα και για πέντε επιβάτες. Τα 510 λίτρα του χώρου αποσκευών (485 στις τετρακίνητες εκδόσεις) αμέσως- αμέσως το φέρνουν αρκετά ψηλά στη σχετική κατάταξη της κατηγορίας C στην οποία κάλλιστα μπορεί να ενταχθεί παρά τις τετρακίνητες εκδόσεις της πλούσιας γκάμα κινητήρων του, η οποία περιλαμβάνει τον 1.0 TSI και 1.4 TSI με 115 και 150 ίππους, καθώς και τους 1.6 TDI (115 ίπποι) και 2.0 TDI (150 & 190 ίπποι). Σε αναμονή του σχετικού τιμοκαταλόγου, με τις πληροφορίες να θέλουν το χιλιάρι Ateca λίγο πάνω από τις 20 χιλ. ευρώ, οδηγούμε στη Βαρκελώνη το προσθιοκίνητο 1.400αρι με τους 150 ίππους, και χειροκίνητο αλλά και DSG εξάρι κιβώτιο, ενώ σημειώνουμε εδώ ότι εξαιρώντας το χιλιάρι βενζινοκίνητο και το 1,6 ντίζελ, τα υπόλοιπα θα διατίθενται και με τετρακίνηση, όπως και με κιβώτιο DSG (στάνταρ στο 190αρι ντίζελ).

Aπό τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής διαπιστώνεις πως το DNA του Leon έχει περάσει και εδώ. Όπως το Leon “βγάζει” ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα από το αδελφό Golf, έτσι και το Ateca έχει άλλες προτεραιότητες από το νέο Tiguan. Oι Ισπανοί, χωρίς να βάζουν την άνεση στο περιθώριο, έχουν ένα σαφώς σφιχτότερο set up ανάρτησης (συγκριτικά με του Tiguan), που περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές χωρίς να “ταλαιπωρεί” σε κατσαρό οδόστρωμα – ακόμα και με τροχούς 18” που είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε. Πέραν αυτού, το τιμόνι είναι ακριβές, όπως και το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ θα θέλαμε πιο γρήγορα κατεβάσματα στη χειροκίνητη λειτουργία του DSG. Συνολικά, αν και δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις σπορ, σίγουρα ξεφεύγει κατά κάποιον τρόπο από τα δεδομένα του συνόλου της κατηγορίας που κυρίως διακρίνεται από πιο μαλακά μοντέλα, την ίδια ώρα όμως που το ισπανικό SUV σαφώς δεν υστερεί σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα κύλισης. Συνολικά μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη την γκάμα κινητήρων, τους χώρους και το γενικότερο ύφος του μοντέλου, μάλλον μπορούμε να μιλάμε για δυναμική είσοδο στην κατηγορία.

Το Ateca αναμένεται στην Ελλάδα μέσα στον Ιανουάριο και λογικά με τιμές αρκετά πιο προσιτές από τις αντίστοιχες του Tiguan για τα αντίστοιχα μοντέλα. Ωστόσο λογικά το ενδιαφέρον θα στραφεί στη μικρότερη βενζινοκίνητη και οικονομικότερη έκδοση, που μένει να αποδείξει ότι είναι ικανή να ανταπεξέλθει στο μέγεθος και το βάρος του αμαξώματος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ