22 Φεβ 2017

Οδηγούμε τα νέα Smart ForTwo και ForFour Electric Drive

Βρισκόμαστε στην Τουλούζη, παρέα με την ηλεκτρική έκδοση του νέου Smart. Σε αυτή την γενιά, και ως ForFour ED και όχι μόνο ως ForTwo Coupe και Cabrio.

Εδώ, στην ηλιόλουστη και γεμάτη από νεολαία Τουλούζ (με γαλλική προφορά), στο μεγαλύτερο κέντρο δορυφορικής τεχνολογίας και αστροναυτικής βιομηχανίας της Ευρώπης, αλλά και έδρα της αεροναυπηγικής εταιρίας Airbus, για ένα όχημα, πολύ διαφορετικού μεγέθους... από τα θηριώδη αεροσκάφη της εταιρείας αλλά με τεχνολογία που συνδυάζεται με την ταχύτερα ίσως αναπτυσσόμενη πόλη, ολόκληρης της Ευρώπης.

Αυτή λοιπόν, είναι η πρώτη φορά που το ForFour, το “μεγάλο” της γκάμας, διατίθεται σε ηλεκρική εκδοση (ED), μιας και στο μοντέλο της περασμένης γενιάς, αυτό το προνόμιο, το απολάμβαναν μόνο τα ForTwo Coupe και Cabrio. Ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας, που είναι εγκαταστημένος κάτω από τα καθίσματα ουσιαστικά, αποδίδει ισχύ 81 ίππων (60 kw) και μέγιστη ροπή 160 Nm. Η ενέργεια του ηλεκτρικού μοτέρ, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17,6 kWh, βάρους 160 κιλών (- 16 κιλά σε σχέση με το παρελθόν) με την “LG” να προμηθεύει τις 96 επίπεδες κυψέλες, αλλά η τεχνολογία και η κατασκευή να είναι της “ACCUmotive”.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, χρησιμοποιώντας το προαιρετικό σύστημα ταχείας φόρτισης, η μπαταρία φτάνει στο 80% μόλις σε 45 λεπτά, ενώ με τον βασικό φορτιστή σε τριφασικό ρεύμα, σε 3,5 ώρες. Την ίδια ώρα, η αυτονομία κίνησης -και των τριών εκδόσεων με βάση το αμάξωμα- υπολογίζεται στα 160 χλμ. Νούμερο, υπεραρκετό για την τις ανάγκες μετακίνησης με ένα τέτοιο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη και όπως διαπιστώσαμε, μάλλον ρεαλιστικό, αν το προσέξεις και μάλιστα χωρίς να αποτελείς κινούμενο εμπόδιο στον δρόμο, αρκεί να το οδηγείς “έξυπνα” όπως το όνομά του. Αυτό γατί, ενέργεια εξασφαλίζεται και εν κινήσει, είτε με το πάτημα στο φρένο, είτε όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι απ' το γκάζι ενώ στο πρόγραμμα “ECO” όλες οι ρυθμίσεις συμβάλουν στην μεγαλύτερη εξοικονόμηση. Με αυτό, η απόδοση του κλιματισμού μειώνεται και εφόσον ο δρόμος είναι κατηφορικός, επιτρέπεται το coasting. Αν τώρα χρειαστεί να επιταχύνεις απότομα (kickdown) για να προσπεράσεις για παράδειγμα, το ECO απενεργοποιείται στιγμιαία.

Στην πράξη τώρα, και με δεδομένο ότι στην προηγούμενη γενιά του, η αντίστοιχη έκδοση του Smart ήταν και η αγαπημένη μας με βάση τα οδηγικά χαρακτηριστικά της, αφού δεν είχε το “προβληματικό” αυτόματο κιβώτιο των “απλών” εκδόσεων και ταυτόχρονα προσέφερε καλές επιδόσεις και σωστή για τα δεδομένα αυτονομία, εισβάλουμε στο νέο ηλεκτρικό. Όλα τα παραπάνω νούμερα που σας αναφέραμε, συνδυάζονται με ένα κιβώτιο μιας σχέσης, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση τελική ταχύτητα που περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα ενώ όσο αφορά το “0-100”, το ED ForTwo Coupe χρειάζεται 11,5 δλ., (σύμφωνα με πληροφορίες, το Cabrio, που θα ακολουθήσει, 11,8 δλ.) και το ForFour, 12,7 δλ. Στα ήδη γνωστά καλά, αυτής της νέας - τρίτης γενιάς Smart λοιπόν, όπως το γεγονός ότι είναι πιο ώριμο από ποτέ, έχει καλύτερους χώρους, είναι πιο ποιοτικό και σαφέστατα πιο άνετο και σωστό στην κύλισή του, προσθέστε και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, της ηλεκτρικής έκδοσης, που εξασφαλίζεται από την θέση όπου βρίσκονται οι μπαταρίες του, οι οποίες προστατεύονται από ένα σωληνωτό χωροδικτύωμα από ατσάλι.

 

Αυτό που σου κάνει αμέσως θετική εντύπωση είναι η εξαιρετική απόκριση στο γκάζι και το γεγονός ότι δεν παρουσιάζει τόσο έντονη επιβράδυνση όταν σηκώνεις το πόδι από το πεντάλ, όπως σε άλλα αντίστοιχα μοντέλα.

Ακούγεται όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα μέσα στην πόλη; Το έχουν σκεφτεί και αυτό, αφού είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα που παράγει έναν ήχο ειδικής συχνότητας μέχρι τα 30 χλμ./ώρα ενώ από εκεί και πάνω, αυτό απενεργοποιείται και αναλαμβάνει ηχητική - δράση η ίδια η κύλιση του αυτοκινήτου.

Αυτά λοιπόν από την γνωριμία μας με το νέο ηλεκτρικό Smart, με την εταιρεία να καμαρώνει ότι με την προσθήκη του ForFour ED, γίνεται η πρώτη, που έχει όλα της τα μοντέλα διαθέσιμα και ως ηλεκτρικά και εμάς να συμπληρώνουμε, ότι πλέον τα έχει με σωστή αυτονομία για αυτοκίνητο πόλης, εξαιρετικές για τα δεδομένα επιδόσεις και φυσικά οικολογική άποψη εξαιτίας των μηδενικών ρύπων. Όλα τα παραπάνω βέβαια με το ανάλογο κόστος, αφού στην Ελλάδα, θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία από τον Απρίλιο, με τιμή περίπου στα 23.000 ευρώ (μάλλον 23.120 ευρώ) για το ForTwo και επιπλέον 700 ευρώ για το ForFour. Την ίδια ώρα, στην Γερμανία, οι αντίστοιχες τιμές είναι 21.940 και 22.600 ευρώ, με το εκεί κράτος μάλιστα να πριμοδοτεί την αγορά τους, με το ποσό των περίπου 4.000 ευρώ... Καλό ξημέρωμα από την Τουλούζη!_Μ. Σαλ.

 

Περισσότερες φωτογραφίες: