17 Ιαν 2018

Οδηγούμε τα νέα Subaru Impreza και XV

H πέμπτη γενιά του αειθαλούς Subaru Impreza και η δεύτερη του μικρότερου SUV της φίρμας, του XV, «πατάνε» ταυτόχρονα στην ελληνική αγορά.

Subaru Impreza, Subaru XV

Επί ελληνικού εδάφους και σε μικτή διαδρομή είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα νέα Subaru Impreza και Subaru XV που διαθέτει στην αγορά η εισαγωγική της ιαπωνικής εταιρείας στην Ελλάδα, Πλειάδες Motors. Τα δύο μοντέλα βασίζονται στη νέα πλατφόρμα Subaru Global Platform και, παραδοσιακά για τον κατασκευαστή, διαθέτουν μόνιμη τετρακίνηση Symmetrical AWD. Κοινά ως επί το πλείστον είναι και τα μηχανικά τους μέρη, με την γκάμα των κινητήρων να περιλαμβάνει τους ανασχεδιασμένους boxer των 1.6 και 2.0 λίτρων με 114 και 156 ίππους αντίστοιχα και τη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς να αναλαμβάνει αποκλειστικά το CVT κιβώτιο Lineartronic που λειτουργεί συνδυαστικά με το σύστημα S-AWD ενεργούς κατανομής ροπής. Υπό νορμάλ συνθήκες η ροπή κατανέμεται κατά 60% εμπρός και 40% πίσω, ενώ μπορεί να μοιραστεί και ισόποσα (50/50) ανάλογα με την πρόσφυση.

Με τα κοινά να μη σταματούν εδώ, ίδια είναι τα υλικά με την ποιοτική συναρμογή εντός, με το ταμπλό, στην κορυφαία έκδοση (Premium) να είναι επενδεδυμένο με δέρμα. Τις εντυπώσεις κερδίζει η στάνταρντ έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών με τα καλά γραφικά και τον εύκολο τρόπο χειρισμού του συστήματος infotainment, ενώ συνολικά πρόκειται για δύο μοντέλα με απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Η νέα πλατφόρμα που σύμφωνα με το εργοστάσιο έχει συμβάλλει στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 70% αλλά και κατά 50% στον περιορισμό των κλίσεων, έχει «δώσει» στο Impreza 45 επιπλέον χλστ. ως προς το μήκος (4.460 χλστ.) και 15 ως προς το ύψος. Με το πλάτος να έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ. (1.775) και το μεταξόνιο κατά 25 χλστ. (2.670 χλστ.) ευνοημένοι είναι οι πίσω επιβάτες που δε χρειάζεται να κάνουν κανέναν περιορισμό. Αναφορικά με το χώρο αποσκευών, με 385 λίτρα βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ συγκριτικά με αυτόν του προκατόχου του, εκτός από τα επιπλέον 5 λίτρα, έχει αισθητά καλύτερη πρόσβαση χάρη στο μεγαλύτερο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας. 

Ανάλογο το σκηνικό και στο νέο SUV της Subaru. Με μήκος 4.465 χλστ., πλάτος 1.800 και ύψος 1.615 χλστ., το XV είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με καλύτερη εκμετάλλευση, ωστόσο, εσωτερικών χώρων, χάρη στα επιπλέον 3 εκ. του μεταξονίου του (2.665 χλστ.). Κι εδώ ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 385 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φτάσει στα 1.310 λίτρα - 40 περισσότερα από αυτόν του XV πρώτης γενιάς.

Αν κάπου... στέκονται επίμονα τόσο οι Ιάπωνες κατασκευαστές όσο και η ελληνική αντιπροσωπεία, είναι το γεγονός ότι χάρη στη νέα πλατφόρμα και τα δύο μοντέλα πλέον εξοπλίζονται στάνταρντ με το EyeSight. Πρόκειται για το σύστημα υποστήριξης οδήγησης της Subaru που χρησιμοποιεί δυο στερεοσκοπικές κάμερες που καταγράφουν τρισδιάστατες εικόνες για να προσδιορίσει με ακρίβεια το σχήμα, την ταχύτητα και την απόσταση. Το σύστημα ανιχνεύει οχήματα, μοτοσικλέτες, ποδήλατα και πεζούς και όταν εντοπίσει πιθανό κίνδυνο, προειδοποιεί τον οδηγό και επεμβαίνει στα φρένα εάν κριθεί αναγκαίο. Επιπλέον, εξοπλίζεται με cruise control, όπως και με σύστημα προειδοποίησης μετακίνησης και διατήρησης λωρίδας. 

Κατά την παρουσίαση των δύο νέων μοντέλων, μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δίλιτρες εκδόσεις τους. Ο boxer κινητήρας έχει ανασχεδιαστεί σε ποσοστό 80% και πλέον πληροί τις προδιαγραφές Euro 6-c, την ίδια ώρα που είναι και κατά 12 κιλά ελαφρύτερος. Η ισχύς του από τους 150 έχει ανέβει στους 156 ίππους/6.000 με τη ροπή ωστόσο να παραμένει στα 197 Νm/4.000. Είτε βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του Impreza είτε από αυτό του XV με την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα από την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτοκινήτου με κατά βάση εκδρομικό χαρακτήρα.

Εξαιρώντας το γεγονός ότι το δάπεδο του XV απέχει 22 εκ. από το έδαφος (13 εκ. του Impreza) και συγκριτικά έχει αυξημένες κλίσεις, κρατάς τη βελτίωση που έχει γίνει στη συνδεσμολογία της ανάρτησης και την άνεση με την οποία αποσβένονται οι ανωμαλίες του οδοστρώματος και από τα δύο μοντέλα. Ιδιαίτερα μαλακά στο πάτημά τους, ταξιδεύουν με άνεση στον ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου και το CVT διατηρεί τον κινητήρα σε μια ήπια λειτουργία. Αργότερα, υπό πίεση, το κιβώτιο λογικά... «ακούγεται» σε κάθε απότομη πίεση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ και οι κάπως ράθυμες αντιδράσεις των αμαξωμάτων υπενθυμίζουν ότι δεν πρόκειται για εκδόσεις βασισμένες στη λογική των STi. Σε κάθε περίπτωση, τόσο το τιμόνι με το ικανοποιητικό επίπεδο πληροφόρησης, όσο η γενικότερα ουδέτερη συμπεριφορά λόγω και του μειωμένου κέντρου βάρους -χάρη και στη χρήση του boxer- ορίζουν δύο μοντέλα ικανά για ευχάριστο ταξίδι, αλλά και άνετα στην καθημερινότητα. Προσθέστε τις, τηρουμένων των αναλογιών, απόλυτα εναρμονισμένες με τη φιλοσοφία του κατασκευαστή εκτός δρόμου ικανότητες του XV και έχετε την επόμενη μέρα της Subaru τόσο στην κατηγορία των SUV όσο και σε αυτήν των χάτσμπακ.

Τα δύο μοντέλα ξεκινούν την πορεία τους στην ελληνική αγορά με το κόστος για τη βασική έκδοση του Impreza να ανέρχεται σε 22.700, και το αντίστοιχο για το XV στα 25.980 ευρώ. Πατήστε εδώ για τον αναλυτικό τιμοκατάλογο._ Ε.Ξ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru Impreza
  • Subaru XV
  • Subaru XV
  • Subaru XV
  • Subaru XV
  • Subaru XV
  • Subaru XV
  • Subaru XV
Ετικέτες: