17 Οκτ 2017

Οδηγούμε τη νέα BMW 6 Series Gran Turismo

Η νέα 6 GT, συνεχίζοντας στα χνάρια της απερχόμενης 5 GT, προσπαθεί να δώσει μια νέα ερμηνεία στη σύνθεση ενός άνετου 5θυρου αμαξώματος με κουπέ χαρακτηριστικά, κάτω από την ομπρέλα της πολυτέλειας και της κατασκευής της BMW. 

Σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της BMW, την 6 GT δε θα έλεγες ότι μπορείς να την αποκρυπτογραφήσεις με την πρώτη ματιά. Κατ' αρχάς να διευκρινίσουμε ότι έρχεται να αντικαταστήσει την 5GT, μία επίσης ιδιαίτερη σύλληψη (και εκτέλεση) των Βαυαρών. Στα ίδια χνάρια, το νέο μοντέλο προσπαθεί, πάνω στη βάση των μεγάλων σεντάν της εταιρείας, να προσθέσει την πρακτικότητα ενός 5θυρου και την κομψότητα ενός κουπέ. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα με μεγάλες διαστάσεις. Μπορεί να βασίζεται στην «5άρα», μπορεί να ονομάζεται «6άρα», αλλά οι διαστάσεις την τοποθετούν πλάι στην «7άρα», με την οποία μοιράζεται το ίδιο πλάτος (1.902 χλστ.) και μεταξόνιο (3.070 χλστ.), έχει πρακτικά το ίδιο μήκος (5.091 χλστ. έναντι 5.098 χλστ. της «7άρας»), ενώ είναι σημαντικά ψηλότερη (1.538 χλστ.), προσφέροντας μάλιστα μεγαλύτερη χωρητικότητα ακόμα και από μια στέισον «5άρα» (610-1.800 λτ. έναντι 570-1.780 λτ. της Touring).

Αν και είναι πολύ μεγαλύτερη, λοιπόν, από την απερχόμενη 5GT, κατάφερε να είναι αρκετά ελαφρύτερη, κατά 150 κιλά, χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών όπως είναι το αλουμίνιο, ενώ, προκειμένου να διατηρηθεί το κόστος σε λογικό επίπεδο, δε χρησιμοποιήθηκαν ανθρακονήματα, όπως στην «7άρα». Την ίδια στιγμή, οι μεγάλες διαστάσεις λειτουργούν ευεργετικά στην εμφάνιση, καθώς η σχετικά όρθια σιλουέτα του απερχόμενου μοντέλου διαθέτει πλέον πιο χυτές γραμμές. Το ίδιο ισχύει και για το ρύγχος, το οποίο δεν «ξενίζει» όπως παλιότερα, παραπέμποντας στην τελευταία γενιά της «5άρας». Προκειμένου να τονίζεται και πάλι ο κουπέ χαρακτήρας, στις πόρτες απουσιάζει το πλαίσιο των παραθύρων. 

Στο εσωτερικό κυριαρχεί, όπως είναι φυσικό, ο αέρας πολυτέλειας που χαρακτηρίζει κάθε αυτοκίνητο της BMW. Καθισμένος στο εμπρός κάθισμα, δύσκολα μπορείς να διακρίνεις διαφορές σε σχέση με μια «5άρα». Όλα βρίσκονται στη διάθεσή σου, όπως: η εξαιρετική θέση οδήγησης με τα πολυρυθμιζόμενα καθίσματα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με το μεγάλο head-up display και η τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων (με παράθυρα που απεικονίζουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο) με όλες τις μεθόδους χειρισμού (μέσω φωνής, χειρονομιών ή του περιστροφικού διακόπτη του iDrive). Στις πίσω θέσεις όμως μόνο η έντονη κλίση της κολόνας δίπλα από τα κεφάλια των επιβατών μπορεί να τους διαβεβαιώσει ότι δε βρίσκονται μέσα σε κάποια επιμηκυσμένη έκδοση «7άρας». Ο χώρος που περισσεύει ανάμεσα στα πόδια και την πλάτη των εμπρός καθισμάτων είναι απλώς τεράστιος, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ρύθμισης (ηλεκτρικά φυσικά) της κλίσης της πλάτης.

Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, με εξαίρεση τη μικρότερη βενζινοκίνητη έκδοση που τροφοδοτείται από τον 2λιτρο των 258 ίππων, όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι 3λιτρες 6κύλινδρες και προσφέρονται σε δικίνητες ή τετρακίνητες παραλλαγές. Το βενζινοκίνητο κομμάτι της γκάμας πλαισιώνεται από την 640i των 340 ίππων, ενώ οι ντίζελ παραλλαγές αποτελούνται από την 630d των 265 ίππων και την αποκλειστικά τετρακίνητη 640d των 320 ίππων. Σε όλες τις εκδοχές είναι στάνταρντ το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων.

Στην ανάρτηση, εμπρός συναντάμε τα διπλά ψαλίδια, ενώ πίσω τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πλαισιώνουν οι στάνταρντ αερόσουστες της «5άρας» Touring. Αυτές αναλαμβάνουν να διατηρούν σταθερή την απόσταση από το έδαφος ανεξαρτήτως φορτίου, ενώ μπορούν να τη μειώσουν, διευκολύνοντας τη φόρτωση. Από εκεί και πέρα, δίνεται η δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να εμπλουτίσει τις δυνατότητες του πλαισίου της 6GT με τα συστήματα τετραδιεύθυνσης, αερανάρτησης (και για τους εμπρός τροχούς) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενώ το πλήρες πακέτο φέρει την ονομασία «Executive Drive» και, εκτός από όλα τα παραπάνω, περιλαμβάνει και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς. Οι δυνατότητες δε σταματούν εδώ, μιας και τόσο η εμφάνιση όσο και τα μηχανικά μέρη μπορούν να εμπλουτιστούν με «καλούδια» της M Performance, ενώ φυσικά δε λείπουν όλα εκείνα τα ηλεκτρονικά συστήματα συνδεσιμότητας και υποβοήθησης του οδηγού, που έχουν γίνει ήδη γνωστά από τις Σειρές 5 και 7 της εταιρείας.

Κατά την παρουσίαση στην Πορτογαλία, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση 640i. Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε μπορεί μεταξύ πολλών άλλων να διέθεταν το πακέτο «Μ» και την ενεργητική τετραδιεύθυνση, αλλά γρήγορα καταλαβαίνει κανείς ότι το αυτοκίνητο δίνει προτεραιότητα σε έναν gran turismo χαρακτήρα, αφήνοντας στην άκρη τα πιο έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Δεν προδίδει εύκολα τις διαστάσεις και το βάρος της (ξεκινάει από τα 1.720 κιλά στην 630i), αλλά ακόμα και στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ και η ανάρτηση πιο μαλακή σε σχέση με άλλων μοντέλων της εταιρείας. Βολεύεται καλύτερα στον ανοιχτό δρόμο, όπου ταξιδεύει απολαυστικά, παρά στους σφιχτούς και στενούς επαρχιακούς φημισμένους δρόμους της Σίντρα.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ίσως αντιμετωπίσουν με δυσπιστία αυτήν τη νέα κίνηση της BMW, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή πλέον που το όνομα ξεκινάει από «6», κωδικοί που μέχρι σήμερα ήταν ταυτισμένοι με πιο σπορτίφ κουπέ. Ας μην ξεχνάμε ότι με την ίδια δυσπιστία είχαν αντιμετωπιστεί ανάλογες κινήσεις στις περιπτώσεις των Χ6, Χ4 και Gran Coupe, με τα αποτελέσματα όμως να δικαιώνουν τελικά τους Βαυαρούς, μιας και όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουν καταφέρει να πουλήσουν πάνω από 1.130.000 αντίτυπα τέτοιων ειδικών μοντέλων. Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, η νέα αυτή προσθήκη στη Σειρά 6 είναι ήδη διαθέσιμη, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 88.570 ευρώ για τη βενζινοκίνητη 630i και τα 92.970 ευρώ για την πετρελαιοκίνητη 630d.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
  • BMW 6 series Gran Turismo
Συνημμένα Αρχεία:
Ετικέτες: